חריש: הסתיים השימוע לועדת הדיור

דרמה מורטת עצבים לאלפי משפחות חרדיות שהניחו את כספם על קרן 'ועד הדיור המאוחד'. אחה"צ הסתיים השימוע שנערך במינהל מקרקעי ישראל, נוכח הטענות להפרת תנאי המכרז. ועד הדיור המיוצג ע"י עוה"ד צבי אגמון, מביע ביטחון, למרות הדיווחים על פסילה. וגם: מה קורה בבית שמש (חרדים)

אברהם הלוי | כיכר השבת |
כישלון חריש? (צילום: פלאש 90)

היועץ המשפטי של מינהל מקרקעי ישראל, עוה"ד יעקב קווינט, סיים היום לערוך את השימוע לאנשי ועד הדיור המאוחד, שהתמודדו בשם אלפי משפחות חרדיות על מגרשי העיר החדשה חריש.

לדברי אנשי ועד הדיור, המיוצגים בידי עוה"ד צבי אגמון, ההרגשה בשימוע הייתה טובה, ולדעתם, יוכח כי נהגו כשורה. "אם המכרז שלנו אינו חוקי, ניתן לפסול חצי מהמכרזים במדינת ישראל", הם הוסיפו, והכחישו את נכונות הפרסומים הרבים, כי כבר נפלה החלטה אצל היועץ המשפטי לממשלה על פסילתם, לאחר שפעלו בניגוד לכללי המכרז, האוסרים על קשר בין העמותות המתמודדות.

יחד עם זאת, המצב הנוכחי, במסגרתו אלפי משפחות תחרדיות לויות בחסדיו של היועץ המשפטי של המינהל, כאשר עתידה של חריש כלל איננו ברור, כמו גם העננה התלויה מעל לראשו של שר השיכון אריאל אטיאס, שעל פי הצהרות רוה"מ יסיים בקרוב את כהונתו במשרד, מדירה שינה מעיני הרוכשים.

גורמים בכירים בציבור החרדי הביעו ביקורת על אופן התנהלות הועד. לדבריהם, "אם הציבור החרדי כולו היה מציית להם ולא מגיש שום הצעה, המצב כיום היה סבוך עוד יותר, כאשר במחי יד הייתה חריש אובדת כליל".

בית שמש כמשל

אלא שלמרבה הצער, גם אם ועד הדיור הסיק את מסקנותיו, ואינו מתמודד כעת במכרזי בית שמש, קמים גורמים חדשים המנסים להבטיח הרים וגבעות לציבור החרדי התמים, הזקוק לפתרון לדיור.

כך למשל, בנוגע למכרזים המתפרסמים בימים אלו על ידי משרד השיכון בעיר בית שמש, הכוללים 1,800 יח"ד, ממשיך הציבור החרדי להיחשף לשלל הבטחות , חלקן חסרות בסיס וכיסוי.

דוגמא אחת מצאנו בעיתון המודיע, בחוברת בשם "המודיע מדורים", המצורפת לעיתון, שם נאמר (עמוד 10, מדור הנדל"ן), כי קבוצת פורום הדיור תתחרה על כל 1,800 יח"ד בבית שמש, בעוד שבפועל, כ-900 יח"ד הן ב"מחיר למשתכן", מה שאומר כי רוכשי הדירות במתחם זה, אינם קשורים לרישום של קבוצה כלשהיא, והזוכים נקבעים באמצעות הגרלה הנערכת במשרד השיכון. למרות זאת, אין בעיה בציבור החרדי להציג סיפור פנטסטי של הרשמה למתחם, ולגבות דמי רישום.

זאת ועוד, גם על יתר ה-900 יח"ד המיועדות לשיווק רגיל, הדברים אינם ברורים מאליהם, כאשר רק כ-450 יח"ד מיועדות לעמותות, ואילו היתר מיועדות לקבלנים, מה שאומר כי יש צורך בקניה באמצעות קבלן שיזכה במכרז, דבר שבד"כ מייקר את העסקה, שהרי לקבלן ישנן עלויות נוספות, כמו ערבות חוק מכר, גילום סיכונים ומימון העסקה, מעבר לעובדה שהוא גם חייב להרוויח.

וזה עוד לא הכל. גם המחירים המובטחים לרוכשים מעורפלים, משתנים מעת לעת, כמו גם נשיאות הרבנים שעולה ויורדת. אלא שכל זה כידוע, לא ירתיע את הציבור החרדי מליפול שוב בפח.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר