דעה: גפני למי קראת פרמיטיבי?

האזרח הקטן החרדי זה שעובד לפרנסתו לעולם לא שמע שנציגיו דואגים לזכויותיו ומקשיבים לו. הוא מודר, אך לפתע פתאום בהתקרב הבחירות, נזכרים בו. תנועת 'טוב' מנסה ברמה המוניציפאלית במקום שהיא קיימת, לתת פתרון למצוקות הללו בהם אנו נתקלים יום יום אך דרוש פתרון כולל יותר ברמה הארצית. ישראל פכטר מראשי "טוב" בטור מיוחד (דעות, חרדים)

ישראל פכטר | כיכר השבת |
גפני (צילום: פלאש 90)

בסיום כנס הנבחרים - מעט לפני מבצע עמוד ענן - התקיים פאנל בנושא תקשורת בהשתתפות ח"כ הרב משה גפני וסגן שר הבריאות הרב יעקב ליצמן.

במהלך הפאנל נאמרו על ידי השניים אמירות שמצאו הד בתקשורת אך הביטוי המרכזי, המסעיר והעיקרי של הרב גפני נמחק משום מה מהכותרות.

הרב גפני נשאל: מדוע בוחרים חרדים רבים אינם בוחרים במפלגות החרדיות?

בתגובה נענה הרב גפני והסביר שהבוחרים הללו הינם 'פרימיטיביים' כמו שבטים באפריקה, "איני מבין", אמר "כיצד אחרי כל מה שהח"כים החרדים עשו למען הציבור הם אינם בוחרים ביהדות התורה".

נכחתי בדיון, והשמעתי בה את דעתי אך בא מבצע עמוד ענן ומחק את ההד התקשורתי של הנושא. . אך דווקא היום לאור הסקרים המביעים על המשך התופעה - הגיע הזמן לחזור ולהידרש לנושא.

ברצוני להסב את תשומת לב העסקנים לבעייה האמיתית בשלה רבים מהציבור אינו מצביע למפלגות הממסד החרדי.

מתוקף תפקידי כחבר מועצת ביתר עילית, אני מגיעים אלי פניות רבות יום יום ומצוקות שונות, כאשר לעיתים רבות חשים הפונים שנזנחו לאנחות על ידי הממסד החרדי.

האזרח הקטן החרדי - זה שנטול כל קשרים ומרפקים, נאלץ להתמודד עם בעיות פרנסה קשות. לצערו הוא חש שהממסד החרדי כלל אינו דואג לו מהיבט זה והאיש הקטן ימשיך לחיות בעוני ויחיה על תקציבים והקצבות.

האזרח הקטן החרדי - נטול הפרוטקציות - נאלץ להתמודד מול מנהלי סמינרים ומוסדות חינוך קשי לב הנוקטים במדיניות מפלה ומזלזלת כלפיו. פוסלים את ילדיו על דברים של מה בכך ולפעמים מוצא את עצמו בוכה יחד עם ילדיו בתחילת שנת הלימודים.

האזרח הקטן החרדי העובד הוא נטול זכויות סוציאליות, ובפרט כאשר הוא עובד במסגרות חרדיות ממסדיות מתעמרים בו ועושקים את שכרו ואין מושיע.

האזרח הקטן החרדי זה שעובד לפרנסתו לעולם לא שמע שנציגיו דואגים לזכויותיו, ומקשיבים לו. הוא מודר מהשיח הציבורי המתקיים בתקשורת הממוסדת ומודר מבתיהם של מקבלי ההחלטות וההנהגה החרדית.

אך, לפתע פתאום בהתקרב הבחירות, נזכרים בו.

תנועת 'טוב' מנסה ברמה המוניציפאלית במקום שהיא קיימת לתת פתרון למצוקות הללו בהם אנו נתקלים יום יום אך דרוש פתרון כולל יותר ברמה הארצית.

הרב גפני: אם תרצה את קולם של האנשים הקטנים שנשכחים יום יום ומטואטאים מתחת לשולחן, זה לא יעזור להמשיך לכנות את האזרח הקטן בכינויים, כינויים יותר גרועים הוא כבר שמע.

לא יעזור להציע להם הצעות מתנשאות של "אנחנו נדאג לכם" להוציא למענם עלונים מיותרים שכל כולם נודפים ריח של "קירוב" - כביכול מדובר בנוער בסיכון, או חולה מסוכן.

במקום זאת יש לתת לו מענה אמיתי

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר