ללא חשמל: המעלית של הרב וואזנר

מקורביו של מרן פוסק הדור הגאון רבי שמואל הלוי וואזנר המציינים בימים אלו 100 שנה להולדתו, החליטו בימים האחרונים להתקין עבורו מעלית מיוחדת שאינה צורכת חשמל, שתסייע לו להגיע מביתו לישיבת חכמי לובלין - בה הוא מכהן כראש ישיבה (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום ארכיון: מאיר אלפסי, כיכר השבת)

100 שנה להולדת פוסק הדור: במהלך השבוע שעבר, ציינו מקורביו ובני משפחתו של מרן פוסק הדור הגר"ש ואזנר את יום הולדתו ה-100 בלי עין הרע.

למרות גילו המופלג, מקפיד מרן הגר״ש וואזנר להמשיך בסדר יומו הקבוע, הכולל שעות לימוד וכן מסירת שיעורים וקבלת קהל.

בשל זקנותו המופלגת וחולשתו הרבה, החליטו בימים האחרונים בני הבית להקל על מרן פוסק הדור המקפיד להתפלל בישיבת חכמי לובלין בראשה הנו עומד, והתקינו מחוץ לבניין הישיבה מעלית מיוחדת שאיננה פועלת על ידי חשמל אלא באופן ידני בכדי שמרן יוכל לעלות לבית הדרש הגדול ולהתפלל יחד עם בני הישיבה גם בשבתות וחגים וזאת מבלי להשתמש במדרגות או לחלופין להצטרך למעלית שבת שנאסרה ע״י מרן וכל גדולי ופוסקי הדור.

המעלית החדשה (צילום: כיכר השבת)

המעלית המיוחדת, עולה מקומת הקרקע אל הקומה השנייה שם נמצא היכל הישיבה על ידי הזזת מוט המפעיל כוח רב וגורם לעלייתה אל הקומה העליונה.

בימים האחרונים הסתיימו העבודות במקום, כשעל פי המסתמן כבר בשבת הקרובה תפעל המעלית הייחודית לרווחתו של פוסק הדור.

בתוך כך, מחר (יום ב') תיערך בירושלים שמחת נישואי נינתו של מרן הגר"ש וואזנר, נכדת בנו הגאון רבי חיים וואזנר, ובת לבנו רבי אהרון וואזנר עם נכד כ״ק האדמו״ר מזווהעיל, כשהתקווה היא שהסב הדגול ישתתף בשמחה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר