קדימה: הוצא צו סגירה לביה"ס חרדי, ההורים הפגינו

בישוב קדימה הפגינו הבוקר (שני) עשרות הורים לתלמידים חרדים מול בניין המועצה וזאת בעקבות החלטת בית המשפט לסגור את בית הספר. "לאיפה נשלח אותם?", זעקו (חדשות)

צביקה ליברמן | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

המתיחות בין המגזרים השונים, חרדים וחילונים לשיא נוסף. ביישוב קדימה הפגינו הבוקר (שני) עשרות הורים לתלמידים חרדים מול בניין המועצה וזאת בעקבות החלטת בית המשפט לסגור את בית הספר, בטענה כי המתחם בו למדו היינו מבנה מגורים שהוסב לטובתם.

בעתירה שהוגשה על-ידי התושבים טרם פתיחת שנת הלימודים הנוכחית, נכתב כי על בית המשפט להוציא צו על תנאי נגד המשך קיום בית הספר וההחלטה של משרד החינוך למתן אישורים הנדרשים להמשך קיומם של הלימודים במתחם.

העותרת, עמותת 'קדימה החופשית', הינה עמותה אשר נוסדה על ידי תושבי קדימה. מטרותיה העיקריות של העמותה, כפי שנטען בעתירה, הן שמירת צביונו של הישוב, כישוב ציוני, לאומי ויהודי, שימור מרקם היחסים בין חילוניים ודתיים, שיפור איכות החיים וקידום נושאי החינוך.

ובשל רצונה לשמור על היישוב דתי וחילוני, ביקשו העותרים להדיר את הישארותם של החרדים ביישוב וזאת מחשש כי אלו "ישתלטו" על היישוב.

על פי הנטען בעתירה, בית הספר פעל בניגוד לחוק: "בית הספר פועל בניגוד לחוק פיקוח על בתי הספר תשכ"ט – 1969, העותרת גורסת כי אי סגירתם של בתי הספר לוקה במעשה ובמחדל של רשות שלטונית הנגוע בחוסר סבירות קיצוני".

העותרים החילונים הציגו בבית המשפט טיעון לפיו ישנה תמימות דעים באשר לעבירה על החוק אותם עוברים לכאורה מנהלי בית הספר, "על פי העובדות אשר מרביתן אינן שנויות במחלוקת בתי הספר התחיל לפעול ללא רישיון ולמרות התנגדותה של המועצה המקומית, רק לאחר כשנתיים של פעילות קיבלו בתי הספר רישיונות זמניים למרות שנמצאו בהם ליקויים בטיחותיים ובריאותיים. ובמהלך שנות פעילותם של בתי הספר התנהלו בין העותרת והרשות המקומית מצד אחד, לבין משרד החינוך מצד שני, התכתבות ענפה ודיונים בקשר לבקשת העמותה להעתקת בתי הספר לישוב אחר".

בעיצומו של הדיון טענו התושבים כי מרבית מתלמידי בית הספר מתגוררים בעיר נתניה ולכן מוטב שמשרד החינוך יעתיק את בית הספר לאזור מגורם, מנכ"לית משרד החינוך השיבה כי אכן תנהג כך, אולם לדברי התושבים, בפועל המוסד המשיך להתקיים.

מנכ"לית משרד החינוך, הבהירה בתגובתה לטענות כי נבדקו אפשרויות אלטרנטיביות אשר ישמשו את בית הספר, אולם לא נמצאו מוסדות חינוך אשר יוכלו לקלוט את תלמידי שני בתי הספר, וזאת הסיבה למתן האישור הזמני.

בסופו של תהליך מייגע, פסקו השופטים למתן צו סגירה לבית הספר, הצו שנכנס הבוקר לתוקף, גרר ביקורת מצד הורי התלמידים. "אין לתלמידים היכן ללמוד, מה נעשה - לאיפה נשלח אותם?", תהו ההורים.

ביקשנו את תגובת ירון אריה, מוביל המאבק, שסירב להגיב: "תפנו לעורך דין שלי משה ימין". פנינו לעורך הדין אך זה בחר, כמו הלקוח, לסרב להגיב, באומרו כי "אין לי עניין לעשות מהסיפור אישו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר