בקהילת "שובו בנים" טוענים:

"עיריית י-ם מעכבת הקצאה ונותנת את השטח למוסד אחר

בקהילתו של הרב ברלנד טוענים כי הקצאה של מבנה עבור תלמוד תורה מתעכבת, וזאת עקב פעילות של גורמים בעירייה. לטענתם, מי שכן יקבל את ההקצאה, הוא תלמוד תורה אחר. "גורמים חיצוניים השפיעו לשנות את ייעוד המבנה, בכדי שיקבלו לידיהם את המבנה. אין לכך כל הצדקה" (חדשות,ארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
תלמוד תורה 'נחמת ציון' (צילום: באדיבות המצלם)

זה שלוש שנים שמנהלי תלמוד תורה "נחמת ציון" המופעלת על-ידי עמותת "מפי השמועה", מנהלים מאבק עיקש על קיומו של המוסד בו מתחנכים מאתיים עשרים תלמידים והפך צר מלהכיל. לצורך כך, נדרשה העירייה על ידי המנהלים להקצות מבנה נוסף לטובת בית הספר.

באותן שנים, המוסד נקלע למצוקה כלכלית בעקבות פרשה פלילית לכאורה שנחשפה; המשטרה עצרה שניים מבני משפחתו של הרב ברלנד בחשד לאי סדרים בעמותת "שובו בנים", כשבעקבות הגילויים על עבירות פליליות לכאורה, הוחלט להקפיא את חשבונות הבנקים השייכים לעמותה, מה שגרם בעקיפין להתמוטטות הכלכלית של המוסד המדובר, וזאת בגלל שלא ניתן היה להשתמש בכספים שנמצאים בחשבונות החסומים לפעילות.

בתלמוד התורה לא אמרו נואש, ולטובת משימת הצלת המוסד נשכרו מספר עורכי דין - אלו הגיעו לסיכום עם משרד המשפטים לאפשר להשתמש באופן חריג בחשבונות החסומים, ואכן בחציון השני של שנת 2013, אנשי הצוות קיבלו את משכורתם. ולא רק זאת, בתהליך השיקום מונה מנהל חדש לת"ת כשבהסכמתו הוקם וועד הורים לתלמוד-תורה.

כיום, התלמוד תורה שוכן ברחוב עידו הנביא 10 בירושלים. כשבמקביל, גני הילדים שוכנים בקרוונים בבניין סמוך. בשנת 2011, מנהלי המוסד הגישו בקשת הקצאה לוועדת ההקצאות בעירייה, בבקשתם טענו המנהלים כי ניתן להשתמש בבניין גני הילדים ברחוב עידו הנביא 8, ואכן הועדה אישרה את הבקשה בכפוף לנוהל הקבוע.

תחילה פרסמה העירייה בעיתונים את דבר הקצאה במה שמכונה "פרסום ראשון" בכדי שהמתנגדים יוכלו לערער. אולם הצעד הנוסף המכונה "פרסום שני" נתקע, לטענתם של מנהלי המוסד המדובר, העירייה החליטה להקצות את המבנה למוסד אחר הנקרא "אמונת ציון".

דוד מלכא, מזכיר המוסד, אומר בשיחה עם אתר "כיכר השבת" כי: "מתברר שהפרסום השני נתקע בגלל שבמקביל השפיעו גורמים חיצוניים לשנות את ייעוד המבנה, בכדי שיקבלו לידיהם את המבנה. בכך, הם עצרו את הליך ההקצאה לתלמוד-תורה, זאת למרות שמבחינה מקצועית אין לכך כל הצדקה".

"מעולם לא שמענו שלקחו מבנה למוסד שעומד בקריטריונים רק בגלל שמוסד אחר זקוק למבנה", מתרעם המזכיר. לדבריו, "אם יש מוסד שזקוק למבנה אז שימצאו לו מבנה, כנראה שמישהו החליט לנצל את המצב הקשה שהיה במוסדות כדי לקחת מבנים ולדבר כזה קוראים "לידות אבן אחר הנופל".

לעובי הקורה נכנס צביקה כהן המחזיק בתיק חינוך חרדי בעירייה, ובימים אלו הוא ומנהלי המוסד שוקדים על המדוכא בתקווה כי הפתרון יגיע במהירות המרבית.

במוסד מבקשים לציין, כי מספר התלמידים בשנת הלימודים הבאה צפוי להכפיל את עצמו, וזאת אודות להרשמה משמעותית של תלמידים חדשים לאור בקשתו של מנהיג הקהילה, הרב אליעזר ברלנד, להשיב למוסד את תושבי העיר ירושלים הלומדים בביתר.

גורם בקהילה הסביר על שצפוי להיות בתקופה הקרובה: "לעת עתה הגענו לסיכום עם הרשויות, שהתקציבים יועברו מידי חודש כדי לאפשר את המשך הפעילות. מנגד, העתירות שלנו בנוגע לכספים והחזקת העמותות יוכרעו בימים הקרובים". לדבריו: "בפסק דין לגבי עמותה נוספת בישיבה, השופט מציין שההחלטה תהיה באופן כזה שיאפשר למוסדות להמשיך את הפעילות באופן מלא".

בעיריית ירושלים לא השיבו לפניית 'כיכר השבת', לכשתתקבל תגובת העירייה היא תפורסם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר