כת "לב טהור": נערער על הפסיקה להוציא 14 ילדים מהוריהם

בית המשפט הכריע אתמול כי 14 ילדים מכת "לב טהור" יוצאו למשפחות אומנה, היום, ראשי הכת מביעים אכזבה מהפסיקה, טוענים לרדיפה ומבטיחים לערער בערכאה גבוהה יותר (בעולם)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: BlackburnNews Chatham-Kent, מתוך יוטיוב)

החלטת שופט בית המשפט הקנדי סטיבן פור'ת שניתנה אמש (שני) על הוצאת 14 ילדי כת "לב טהור" מחזקת הוריהם והעברתם למשפחות אימוץ גרמה להלם רב ותחושות קשות בקרב בני הקהילה אשר בשיחה עם כלי התקשורת במדינה מתארים תחושת רדיפה מצד השלטונות.

"אנחנו מאוד מאוכזבים מההחלטה", אומר אוריאל גולדמן מראשי כת "לב טהור", ומוסיף כי לדעתו שתי המשפחות הללו (מהם נלקחים הילדים) הם רק קורבנות של מזימה כנגד הקהילה.

לדבריו, "בקהילה הוחלט לערער על ההחלטה בערכאה משפטית גבוהה יותר. נעשה את כל האמצעים החוקיים שבידנו לשנות את ההחלטה".

עורך הדין של המשפחות, כריס נואלס, הביע אף הוא צער על פסיקת בית המשפט ואמר "זה לא מה שציפינו וקיווינו, נלמד את החומר ונחליט על צעדינו הבאים".

כזכור, ההחלטה הגיעה בעקבות טענות רשויות הרווחה על חשדות להתעללות פיזית בילדים תוך הזנחה ואף כפיית נישואין בגיל צעיר, כאשר מנגד, מנהיגי הקהילה הכחישו זאת.

גורמים המעורים בפרשה שופכים אור בשיחה עם "כיכר השבת" ומסבירים כי החלטת השופט אמש היתה בנושא אחד והוא האם פסק הדין שניתן לפני חצי שנה, במחוז קוויבק, מקום מגוריהם הקודם של בני הקהילה על הוצאת הילדים מחזקת הוריהם תופס גם במקום החדש, במחוז אונטריו, אליו העתיקו בחופזה את בתיהם.

לדבריהם, לזה התייחס השופט כשכתב כי כיוון וההליך החוקי החל כשהתגוררו בקוויבק הרי שההחלטה מאז תקיפה לגביהם כשיתרה מכך הוא אף רומז כי כל "הבריחה" היתה תרגיל משפטי על מנת לחמוק מביצוע הפסק לגבי הילדים.

מנגד, הבהירו נציגי "לב טהור" בדיון כי המעבר תוכנן חודשים מראש וללא כל קשר למצבם החוקי של הילדים וכי הוא התרחש רק בגלל החשש של ההנהגה הרוחנית מפני התערבות בתכני החינוך של ילדי התלמוד תורה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר