על רקע אישור הסנקציות הפליליות

חרדים החרימו ישיבה עם מנהלת השירות האזרחי

פרסום ראשון: ארגונים חרדים הפועלים יחד עם מנהלת השירות האזרחי והלאומי, החליטו להחרים אירוע שיזמה מנהלת השירות על רקע אישור הסנקציות: "אנחנו לא נהיה שותפים ולא ניתן יד לישיבות מסוג אלה שמטרתן לחזק את חקיקתו של חוק הגיוס". אומר מי שארגן את חרם הארגונים, האירוע בוטל (חרדים, חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

המחאה החרדית נגד הסנקציות הפליליות: בתחילת השבוע הבא (ראשון), אמורה הייתה להתקיים ישיבה משותפת לארגונים חרדים להם קשר ישיר עם מנהלת השירות האזרחי-לאומי. האירוע נועד להיערך במשרדי המנהלת בהשתתפות הארגונים, מובילי דעת קהל ואנשי תקשורת מהמגזר החרדי.

הישיבה שכותרתה "מפגש התייעצות עם קובעי מדיניות במגזר החרדי" נועדה לדיון בעקבות אישור הסעיפים בחוק הגיוס, אלא של"כיכר השבת" נודע כי אותם ארגונים החליטו להיעדר ממנה, כל זאת בהתארגנות שקטה שהוביל אחד הארגונים.

"אנחנו לא נהיה שותפים ולא ניתן יד לישיבות מסוג אלה שמטרתן לחזק את חקיקתו של חוק הגיוס שהורס את המוסדות התורניים שלנו - החרדים. לכן החלטתי לארגן שכל הארגונים לא יגיעו" אומר ל'כיכר השבת' מי שעומד מאחורי החרם.

חרדים בכנס של השירות האזרחי, ארכיון (צילום: כיכר השבת)

במכתב ששלח שר שלום ג'רבי לארגונים החרדים בטרם תיאר לעצמו כי הארגונים ייעדרו מהאירוע נאמר: "כידוע לך, בימים אלה המגזר החרדי ובתוכו מתנדבי השירות האזרחי החרדים ומנהלת השירות האזרחי-לאומי, נמצאים תחת אור הזרקורים בשל חקיקתו של החוק החדש לנשיאה בנטל והתקנות הנגזרות ממנו, בוועדה העוסקת בכך בראשות ח"כ איילת שקד".

"החוק הדש טומן בחובו שינויים רבים, שידרשו התאמות ושיתוף פעולה בין המגזר החרדי למנהלת השירות האזרחי-לאומי. אני מתכבד להזמינך לשבת יחד על מנת לקיים דיון וחשיבה משותפת" כתב ג'רבי.

משהבין המנכ"ל כי הארגונים לא יגיעו, הוחלט לבטל את הישיבה, כל זאת בהודעת מייל נוספת ששלח ג'רבי: "ביטול מפגש התייעצות עם קובעי מדיניות במגזר החרדי" כתב.

שר שלום ג'רבי מסר בתגובה: "לא היה אף אחד שביטל, אני ביטלתי".

המכתב שנשלח אל הארגונים וקובעי המדיניות קודם ביטול האירוע

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות