נרצח הפיגוע ר' אברהם וואלעס הובא למנוחות • תיעוד עצוב

חסידי תולדות אהרן ליוו למנוחות את ר' אברהם וואלעס, חסיד תולדות אהרן שנרצח על ידי ערבי בפיגוע הדריסה אמש. בנו הקטן קרא עליו את הקדיש, והקהל פרץ בבכי. שלומי כהן תיעד (חרדים)

קובי רוזן | כיכר השבת |
בנו של הנרצח לצד מיטתו (צילום: שלומי כהן)

הרב אברהם וואלעס ז"ל, חסיד תולדות אהרון שנרצח אמש (שני) בפיגוע הדריסה במרכז ירושלים, הובא הלילה (תשעה באב) למנוחות בבית הלווית שמגר בבירה. בחסידות, ספדו לאברהם ז"ל וסיפרו כי מדובר באברך עדין ואהוב על הבריות.

רגע מצמרר נרשם במהלך הלוויתו של הרב וואלעס הי"ד, כאשר בנו הקטן קרא את הקדיש לעילוי נשמתו, והקהל הרב פרץ בבכי מר וקורע לב.

"מי היה מאמין שדבר כזה יקרה לנו ערב תשעה באב?" אמרו חבריו בצהריים ל"כיכר השבת". "הוא שקד על תלמודו לצד עבודתו, והיה אהוב על כולם. אפשר לומר עליו שהיה כליל המעלות".

חבר נוסף מספר כי למרות שהרב וואלעס עבד בארגון אתרא קדישא, הרי שהוא היה אחראי על פרוייקט בנייה אחר ולדבריו כלל לא תיכנן מלכתחילה להיות באזור בו נהרג. "הוא עשה טובה לחבר והסכים להחליף אותו ובסוף נהרג בדיוק במתחם הבנייה הזה בו היה היום בפעם הראשונה", מספר המכר.

ההרוג, רבי אברהן וואלעס ז"ל

הרב וואלעס, אברך צעיר כבן 29, בן לחסידות תולדות אהרון, שימש כמשגיח מטעם ארגון 'אתרא קדישא' המפקחים על אתרי בנייה בהם יש חשש לקברי ישראל. לפני 29 שנים נולד להוריו הרב שמעון ושרה וואלעס. אביו הוא הרב שמעון וואעלס, עובד בבד"ץ העדה החרדית כשוחט ומתגורר בשכונת מאה שערים בירושלים.

בצעירותו התחנך במוסדות חסידות תולדות אהרון וחבריו מספרים כי כבר באותם ימים נודע בשקידתו בלימוד התורה ובמידותיו התרומיות. כשהגיע לפרקו נישא לרעייתו, בת הרב יעקב חנון מאנשי ירושלים. ההרוג הי"ד, תושב שכונת מאה שערים, הותיר אחריו את רעייתו תחי' וחמשה יתומים קטנים.

צפו בתיעוד מהלוויתו, הלילה. צילום: שלומי כהן:

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר