אלעד: ´תוכנית שמיד´ יוצאת לדרך

אמש הושקה באלעד התוכנית הלאומית לטיפול בילדים ונוער בסיכון. תכנית מתקדמת, המיושמת לראשונה, ובאופן נרחב גם במגזר החרדי (חרדים)

חנוך לס | כיכר השבת |
הטקס, אמש באלעד. (אליהו קובין)

בימים של מאבק בין סיעתי בסוגיית ילדי העובדים הזרים, נרשם השבוע שילוב ידיים ייחודי, בכל הנוגע לסיוע לילדים החרדיים.

ראש עיריית אלעד יצחק עידן הפגיש אמש (ראשון), את יו"ר ש"ס אלי ישי, עם גב' טלל דולב, מנהלת התוכנית הלאומית לילדים ולנוער בסיכון, הפועלת בימים אלו ליישום התוכנית בערים החרדיות: ירושלים, בני ברק, בית שמש, אלעד, ביתר עילית ומודיעין עילית וכן בריכוזים חרדיים נוספים ברחבי הארץ.

המפגש התקיים במהלך טקס השקת התוכנית הלאומית לילדים ולנוער בסיכון באלעד בהשתתפות המרא דאתרא הגרש"ז גרוסמן, והגרי"ב ואזנר, סגני וחברי העירייה, מנהלי מוסדות החינוך בעיר ומנהל התוכנית באלעד - אבי בלום. אורח הכבוד באירוע, היה יו"ר ש"ס אלי ישי, שנכח בטקס מתחילה ועד סוף.

ישי חזר לימיו במשרד הרווחה וסיפר על קשיי הנגישות שהיו לציבור החרדי שנזקק לשירותי הרווחה ועל המהפך שהתחולל מאז ונמשך כיום בסיועו הישיר של השר הנוכחי: "הרצוג מסייע לאוכלוסייה החרדית בפתיחות רבה ויכולות ההתמודדות כיום רבות מאלו שהיו לנו בעבר", שיבח ישי.

מנהלת התוכנית הלאומית, גב' טלל דולב, הביאה את ברכת השר יצחק הרצוג ודיברה על הקשר המיוחד עם הציבור החרדי ועל ייחודיותה של התוכנית: "זו הפעם הראשונה שהמדינה, בשותפות של חמישה משרדי ממשלה, מעבירה תקציב שייקבע על פי הצרכים המיוחדים בכל עיר ועיר. תידרשו להכרעות קשות, שתלויות בכם", היא פנתה לראש העירייה ולנציגי מנהלי המוסדות השותפים לתהליך.

חנוך לנוער על פי דרכו

התוכנית עצמה, המבוססת על דו"ח ועדת שמיד, מכוונת לשפר את מצבם של הילדים בשבעת תחומי חיים: קיום פיזי בריאות והתפתחות, השתייכות למשפחה, למידה, רווחה ובריאות רגשית, השתייכות והשתתפות חברתית, הגנה מפני אחרים והגנה מפני התנהגויות מסוכנות שלהם עצמם.

על פי קווי המתאר של התוכנית, לפני העברת התקציבים, נערך מיפוי בכל מוסדות החינוך בעיר, בתחנות לבריאות המשפחה ובמחלקות רווחה וחינוך. במסגרת המיפוי, מילאו המחנכים, הצוותים במחלקות ואחיות טיפות החלב, טפסים מיוחדים בהם נדרשו לאפיין את הילדים המצויים בסיכון במסגרות עליהן הם אחראיים (דבר שנעשה בצורה אנונימית ללא אזכור שמות הילדים). לא מדובר רק בילדים המצויים בסכנה ברורה ומיידית. 'ילד בסיכון' על פי ההגדרות שקבעה 'ועדת שמיד' הינו גם כזה הסובל מבעיות לימודיות.

על בסיס המיפוי גובש 'פרופיל יישובי' המפלח את רמות הסיכון של ילדי העיר ועל סמך מצגת נתונים זו יושבות בימים אלו ועדות מיוחדות שהוקמו בהשתתפות גורמי המקצוע ומנהלי תלמודי התורה ובתי הספר. בשבועות הקרובים, לאחר שהוועדות תסיימנה את מלאכתן, ייבחרו התוכניות החינוכיות והטיפוליות שתאמץ העיר אלעד במסגרת התוכנית והשלב היישומי, ייצא לדרך.

"אנו זוכים לכך שכל הגופים שעוסקים במלאכת הקודש פועלים כיום במשותף ומתפללים ששיתוף הפעולה הזה יישא פרי למען ילדינו", סיכם ראש העירייה עידן והביע בכך את תקוותם של הגופים החינוכיים החרדיים, באלעד, כמו בשאר הערים החרדיות.

והיה גם רגע אחד מרגש, כשראש העיר ביקש להודות לראש העיר הקודם צביקה כהן, שלא נכח באירוע, אולם היה זה שהחל את התהליך החשוב, שהגיע אמש לשיאו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר