אפליה עדתית

הדרשן הזהיר: אשכנזי שמפלה - יבוא בגלגול של ספרדי

הרב מאיר אליהו, מגדולי הדרשנים בבית הכנסת 'מוסיוף', תקף את מנהלי המוסדות שמפלים ספרדים, ותהה האם ספרדים שמקפחים - הם גלגול של אשכנזים שבחייהם היו מקפחים (חרדים)

בית הכנסת מוסיוף. ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

הרב מאיר אליהו, מחשובי מגידי השיעור בבית הכנסת מוסיוף בירושלים, יצא בחריפות נגד מנהלי מוסדות החינוך - תלמודי התורה, בתי הספר והסמינרים, שלא מקבלים תלמידים ותלמידות ממוצא ספרדי או בנים ובנות למשפחות בעלי תשובה.

הרב מאיר אליהו, נחשב לגאון עצום היודע אלפי מקורות בהלכה בעל פה, וחיבר ספרים רבים בהלכה ועל הש"ס, הוא מפגין ידיעות נרחבות תוך ציון המקורות בעל פה בשיעוריו בהלכה ובאגדה.

בשיעורו בפרשת השבוע בבית הכנסת 'מוסיוף', יצא הרב אליהו בחריפות נגד מנהלי מוסדות שעושים סלקציה ולא מקבלים משפחות ספרדיות או בעלי תשובה.

"יש ילדים מסכנים אין להם איפה להיות, אתם עושים להם סלקציה, איפה היראת שמים מקודשא בריך הוא?", אמר הרב אליהו, "יש שלא נכנסו לישיבות כי לא קיבלו אותם ומה קרה להם? יצאו לתרבות רעה, שבאבניקים. מסכנות בחורות נשארות בבית כי לא קיבלו אותן".

הרב אליהו המשיך ואמר כי "יש איזה ספרדי אחד ידוע שהוא בעצמו בעל תשובה, ופתח סמינר לבנות - 80% אשכנזיות 20% ספרדיות, אבל אתה ספרדי! ואתה בעל תשובה, ואיך אתה עושה סלקציה בין ספרדים לאשכנזים? במקום שתעשה אפליה מתקנת?.

"מה אין לכם פחד ויראת שמים מהקדוש ברוך הוא? לא מפחדים? איך אמר הרב יהודה פתיה? אמר לאשכנזים הירושלמים 'אל תזלזלו בספרדים כי אתם תתגלגלו בספרדים', זהו, ומי יודע אם כל הספרדים היום שסובלים את כל הקיפוח הזה, אם הם בעצמם לא היו אשכנזים גלגול קודם שעשו קיפוח, ככה זה עובד".

הרב אליהו הוסיף וסיפר כי הרב פתיה אמר שהוא עצמו הראיה, שכן הוא העיד על עצמו שהוא גלגול של ה'נודע ביהודה', גדול הפוסקים האשכנזים, "שהוא קצת היה לא הכי מסמפט קבלה", כלשונו של הרב אליהו, "התגלגל בראש המקובלים - ולא רק זה, ספרדי".

כזכור, הרב אליהו התפרסם ברשת, בזכות סיפור משעשע במיוחד שקרה לו בעת ששהה במיאמי, שם לדבריו, ניגש אליו אדם עם קילו מריחואנה וביקש שיקח את זה ממנו, מאחר ולטענתו הוא כל הזמן משתמש וזה מפריע לו בחיים.

הרב אליהו סיפר כי הריח את הצמח ו"ממש נהנה מריחו הטוב", ואף בירך עליו "בורא עשבי בשמים". בהמשך, לדבריו, הוא אף הניח אותו באגרטל בבית הכנסת בכדי שהציבור יוכל לברך על הצמח, עד שבשלב מסוים האגרטל והצמח - פשוט נעלמו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר