פרסום ראשון

המדינה דורשת התליית הליכים נגד רומפלר

חודש לאחר שאליעזר רומפלר, המואשם בהתעללות בילדים במסגרת כת לב טהור נמלט מהארץ למרות איסור היציאה, דורשת הפרקליטות להתלות את ההליכים נגדו (חדשות חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

פרסום ראשון: חודש אחרי שנמלט מארץ, הפרקליטות בתגובה ראשונה לבית משפט בה היא מבקשת להוציא צו מעצר כללי נגד אליעזר רומפלר, וגם מבקשת מבית משפט המחוזי בירושלים להורות על התליית ההליכים נגדו. המשמעות, שביום מין הימים עם רומפלר יחזור לישראל לא יהיה חוק התישנות והוא יעצר ויתחדש המשפט נגדו.

כזכור, רומפלר הסביר את הימלטותו במכתב ארוך ומנומק, ששיגר באמצעות סנגורו לבית המשפט, מסביר אלעזר רומפלר, הרב מכת לב טהור, את הנסיבות שהובילו לעזיבתו את הארץ תוך כדי משפטו בו הואשם בהתעללות בילדים. לצד הטענות על חוסר אמון מוחלט כי ייעשה לו משפט צדק, פורס הנאשם את האידיאולוגיה האנטי ציונית המנחה את פעילות הכת.

כזכור, כפי שפורסם ב'כיכר השבת', כשנפתח לפני כחודש הדיון בעניינו בבית המשפט המחוזי בירושלים, התברר למרבה ההפתעה כי רומפלר הצליח לעזוב את שטחי ישראל לכיוון גואטמלה, בה מרכז פעילות הכת, למרות צו עיכוב היציאה מהארץ שקיים נגדו עד לתום ההליכים המשפטיים.

בשלב זה העביר בא כוחו, עו"ד גבריאל טראנשווילי, לשופטת רבקה פרידמן-פלדמן, את המכתב המרתק שהשאיר אחריו, כרקע לסיבת הבריחה.

המכתב, נפתח בצורה מנומסת: "בעזרת השם, י"ד כסלו תשפ"א, פה גואטמלה. כבוד השופטת היקרה! אבקש את תשומת לבך למכתבי זה, שנכתב בדם לבי ובדמעות".

"כאשר נקראתי לחקירה, בהאשמות של הסתה לרצח עם והמסתעף", כותב רומפלר בהמשך, כהסבר לייאושו ממערכת אכיפת החוק הישראל, "נודע לי שהפכתי לכוכב טלוויזיוני... ההצגה הטלוויזיונית הציגה אותי תחת הכיתוב 'הרב שמפיץ תורת שנאה ורצח', והכותרת: 'המוח יושב בקנדה והציפורניים נעוצות במאה שערים'. במילים אחרות: מבחינה ציונית, הרב שלי 'מוח מסוכן', משהו כמו אוסמה בן לאדן, ואני ציפורניים ארסיות, משהו כמו פעיל טרור".

מדובר במכתב ארוך במיוחד בו הוא כותב על משנתו האנטי ציונית ופונה לשופטת, "גברתי היקרה יודעת היטב שבמדינה ישנה דיקטטורה נוקשה, שבראשה עומדת התקשורת, ומי שהתקשורת בוחרת לקברו חי, אין לו צ'אנסים. בכך שנמלטתי חזרה לאשתי ולילדיי, נתתי לכבודך את ההזדמנות לסגור את התיק בכבוד ובמידה מסוימת של הגינות".

"אבקש להחליט גם בלעדי על טענות עורך דיני בעניין הזהות העבירה, וגם לצוות לתביעה לסגור את התיק ולצוות על "המתלוננים" לפנות למשטרה המקומית במקום מגוריו – מקום ביצוע העבירה לשיטתו, ושלום על ישראל", כתב רומפלר. כאמור בית המשפט פנה לפרקליטות וזו בתגובה הגישה את הבקשה להתלות את ההליכים ובכך למנוע את סגירת התיק כנגדו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר