המתחם החשאי בגואטמלה

אחרי שהמקום נחשף: כת 'לב טהור' נערכת להעברת הקבר

מתחם קברו של מנהיג 'לב טהור', שנפטר לאחר שטבע למוות, אינו חוקי • התכנית בכת להקים סביבו אוהל נבלמה בעקבות חשיפת 'כיכר השבת' • כעת על הפרק: העברת הגופה למדינה אחרת (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
המתחם החשאי בגואטמלה (צילום: כיכר השבת)

הקבר החשאי באורטוריה, עיר בסנטה רוזה שבגואטמלה, בו טמון שלמה הלברנץ, מנהיג הכת הקיצונית 'לב טהור', שתיעוד נרחב ממנו נחשף ב'כיכר השבת' - מטריד את חברי הכת לאחרונה רבות.

אנשי הכת, החוששים כי הרשויות ימצאו את מקום הקבר, שאיננו חוקי לקבורה, ויעבירו את הגופה לבית קברות של גוים - נערכים לאפשרות העברת הגופה למדינה חדשה. כך נודע ל'כיכר השבת'.

כזכור וכפי שדווח ב'כיכר השבת', את שטח הקבר מכנים בכת "בית החיים". בכל ראש חודש, כל חברי הכת עולים למקום, שבו נמצאים שלושה קברים. באחד מהם קבור, כאמור, שלמה הלברנץ, מנהיג הכת, שנפטר לאחר שטבע למוות. לצדו קבורה בתו מרים שנפטרה מאלרגיה ויהושע לוי ז"ל.

הקבר של הלברנץ, מנהיג הכת

בכת תכננו עד לאחרונה לבנות 'ציון' סביב מקום הקבר, כך שגם אם יעזבו את המדינה יוותר המקום כאתר לתפילה שאליו יגיעו מעת לעת לתפילה. אולם כעת נדמה כי תוכניותיהם, בעקבות הפרסום, נגוזו. כעת המחשבה בכת היא, כאמור, להעביר את הגופה ברגע שיתאפשר, למדינה שאליה ינדדו.

אחד מאנשי הכת שהיה במתחם הקבר בזמן אמת, סיפר ל'כיכר השבת', אחרי שנים ששתק, על פטירתו של הלברנץ. "הרבי נכנס לטבול בזמן שהנהר היה שקט, פתאום הגיע זרם חזק של מים, בגלל שהיה ימים גשומים". הוא תיאר כי "הרבי נכנס למים כשהוא מחזיק בחוץ והגבאי שלו מחזיק בצד שני, לפתע החוט התנתק והנהר שטף את הרבי. רק אחרי זמן מה מצאנו אותו בהמשך הנהר עם פצע בראש, כך הוא נפטר".

גורם בכת הסביר ל'כיכר השבת' כי "לא נבנתה מצבה לקברו של מנהיג הכת בגלל ששטח הקבורה לא חוקי ומאוד מסובך לסדר את זה. החשש שלנו זה שיום אחד הגוים ימצאו את זה וייקחו את זה לבית קברות של גויים" .

הפתק על הקבר

סמוך לקברו נבנתה בתקופה האחרונה סוג של גדר ומתקן לנרות, שם נמצא גם מכתב בקשה, שהניח כנראה אחד מחברי הכת, בו נכתב: "מורנו ר' עמרם משה יוסף בן שרה רחל ומשפחתו לתשובה שלימה ולהתקשרות חזרה".

בכת 'לב טהור' שמרו על המיקום המדויק של הקבר בסוד והשתדלו ששום תיעוד של הקבר - לא יפורסם. כאמור, 'כיכר השבת' חשף תיעוד בלעדי מהמקום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר