הפגישה הנדירה

ראש הישיבה המליץ לנתניהו ללמוד גמרא; ביבי האשים: כהנא פגע בתורה

הגרי"ג אדלשטיין תהה כאשר שמע מגפני כי ביטלו את לימודי התנ"ך בבתי הספר החילוניים, ונתניהו התחייב להחזיר את המצב לקדמותו - והאשים את כהנא בפגיעה בסטטוס קוו • שרת החינוך ושר הדתות לשעבר הגיבו בחריפות על ההאשמות נגדם (חרדים)

(צילום: יונתן סינדל, שלומי כהן, פלאש 90)

פרטים חדשים נחשפים הצהריים (שישי) מהפגישה הנדירה שהתקיימה מוקדם יותר היום ברחוב ראב"ד בבני ברק, לשם הגיע ראש האופוזיציה בנימין נתניהו להתברך מפי ראש הישיבה.

קרא בנושא:

הפגישה ארכה כמעט עשרים דקות, ובמהלכה אמר ח"כ משה גפני, שהתלווה לביקור, לראש הישיבה כי שרת החינוך יפעת שאשא ביטון ביטלה את לימודי התנ"ך בבתי הספר החילוניים.

הגרי"ג אדלשטיין תהה מדוע, ונתניהו התחייב כי כאשר יחזור לשלטון ויצליח להקים ממשלת ימין עם המפלגות החרדיות, יחזיר את המצב לקדמותו.

שמו של שר הדתות לשעבר מתן כהנא הוזכר גם כן במהלך הפגישה, כאשר נתניהו אמר לרב: "כל השנים שמרתי על עולם התורה ואז בא מתן כהנא וביקש לפגוע בסטטוס קוו ובתורה".

נתניהו הביע את תודתו לראש הישיבה על הריצה המשותפת של יהדות התורה.

במהלך הפגישה המליץ הגרי"ג לנתניהו שילמד גמרא, ונתניהו השיב כי בעבר, במשך שנים, למד בקביעות עם חברותא. נתניהו התגאה בלימודי התנ"ך במשפחתו, והזכיר את בנו אבנר.

ראש הממשלה לשעבר אמר לראש הישיבה כי מדובר בלימוד קבוע, ולא רק לצרכי בחירות. "זה מושרש אצלנו במשפחה", התגאה ביבי.

שרת החינוך ד"ר יפעת שאשא ביטון מסרה בתגובה - "תזכורת לגפני ונתניהו: "מדבר שקר תרחק". לגפני ונתניהו אין בעיה לשקר לרב אדלשטיין לפני ראש השנה ויום כיפור, רק כדי לגרוף כמה קולות".

"לימודי התנ"ך בבתי הספר לא בוטלו. שעות התנ"ך נותרו כפי שהיו והחידוש בדרכי ההוראה רק יחזק אותם ויהפוך אותם למשמעותיים ומתקדמים יותר".

היא הוסיפה, "טוב היה אם נתניהו וגפני היו מסייעים לילדי הציבור החרדי עם לימודי ליבה שיתנו להם כלים ומיומנויות חשובות לחיים, כמו במתווה שהבאנו, במקום למכור את עתידם ולהפיץ שקרים".

מתן כהנא הגיב - "מר ⁦‪נתניהו ‏כשאתה מספר ש"קרעתי את עיקרי היהדות" אתה מתכוון לחוק הכשרות שהעניק לרבנות סמכויות שמעולם לא היו לה? לחוק הגיור שנכתב בתיאום עם הרב דרוקמן? או שאולי מינוי נשים לתפקידים בשירותי הדת זה מה שמפריע לך? ‏אגב, כיפה סרוגה זה לא רק קליפ בבית כנסת. יש מאחוריה עולם שלם של ערכים

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר