
בתום למעלה מ-4 שעות של מחאה המונית חסרת תקדים - החליטה הוועדה המארגנת מעט לאחר השעה 20:00 בערב על סיום "שלב זה" של מחאת הרכבים ההיסטורית, שיצאה היום (רביעי) לדרך כמחאה על מעצרם של לומדי התורה.
עם ההכרזה על סיום ההפגנה החלו שיירות הרכבים, שנעו באיטיות בכבישים השונים, לעשות את דרכן חזרה לערים שמהן הגיעו.
"ההחלטה על סיום המחאה בשעה זו מגיעה מתוך אחריות עמוקה והתחשבות בציבור הנוסעים ובמשפחות שבדרך, מתוך רצון עז שלא לעכב בעלי שמחה או חולים חלילה, ולא לפגוע בתושבי המדינה הזקוקים לצירי התנועה, כפי שהונחנו לנהוג ברגישות ובמניעת צער מהזולת", נמסר מהועדה המארגנת.
לדריהם, "ההיענות האדירה של קרוב ל-10 אלף בעלי רכבים מעבירה מסר מהדהד: "עד כאן! אין דרך בלי דרך התורה!". הציבור החרדי חדל מלשתוק אל מול רמיסת עולם התורה והטלת הסנקציות, ויעמוד על זכויותיו בנחישות.
"אנו קוראים לרשויות להישמע לזעקה: לשחרר מיידית את עצורי עולם התורה, להפסיק את המעצרים, ולבטל את כלל הגזירות נגד האברכים ובני הישיבות. במידה וחלילה דרישת הציבור החרדי לא תיפול על אוזניים קשובות, הוועדה תשקול דרכי פעולה מפתיעות נוספות, בהתאם להנחיות גדולי התורה והחסידות שליט"א".























0 תגובות