צפו בגרב"מ אזרחי:

"חזית עולם התורה, תמחץ את חורשי הזדון"

הגרב"מ אזרחי ראש ישיבת 'עטרת ישראל' התייחס במעמד פתיחת כולל 'מגדל עוז' במודיעין עילית לממשלה החדשה • הכולל הוא יוזמה תקדימית של רשת הכוללים 'מגדל עוז', והוא ייפתח בע"ה ב'זאת חנוכה' ויעניק מלגות מוגדלות לת"ח המופלגים (חרדים)

(צילום: יח"צ | יאיר פוטולסקי)

במוצאי שבת קודש פרשת מקץ נערך במודיעין עילית מעמד סיום מסכת חולין ומעמד היסוד לפתיחת כולל למופלגים שע"י רשת הכוללים 'מגדל עוז' בראשות הרב יחזקאל אתרוג שליט"א. בראשות הכולל שיפתח בע"ה בזאת חנוכה לאברכים מולגים בתורה ויר"ש בני ארבעים ומעלה, יעמוד הג"ר שלמה פוזן שליט"א, רב שכונת נאות הפסגה מודיעין עילית ודומ"צ בבי"ד הגר"נ קרליץ.

הכולל החדש, יהווה בית ועד לחכמים לאברכים תלמידי חכמים מופלגים בני ארבעים ומעלה וישמש כמסגרת עילית למי שבחרו להמשיך ולשקוד על התורה לעלות ולהתעלות בין כותלי בית המדרש, ללמוד ולהשיג עוד ועוד ידיעות ולאסוקי שמעתתא אליבא דהלכתא.

את המעמד המיוחד כיבד בנוכחותו הגאון הגדול רבי ברוך מרדכי אזרחי שליט"א, ראש ישיבת עטרת ישראל וחבר מועצת גדולי התורה שנשא דברים מרגשים אודות חשיבות הכולל החדש. "אי אפשר לחיות בלי ישיבה כי בישיבה מתקדמים ומתעלים, לא רק לומדים אלא גם מתחנכים. גם אברהם אבינו היה זקוק לישיבה. אנחנו צריכים להכניס לעצמנו לראש, אדם יסיים מכון גבוה להנדסה, הוא יכול לבנות את הגשרים הכי גדולים בעולם, אבל הוא התעלה במכון? הוא נהיה אחרת? הוא נשאר על עומדו. הוא יכול היה להיות אחרת אם ילך לישיבה".

בנוסף התייחס לרוח הימים הללו, כאשר ממשלת הזדון מנסה לפגוע בלומדי תורה ואמרה כי הקמת הכולל היא-היא התשובה למחרפי שמו. "המערכה שלנו להגנה של עולם הישיבות נמצאת בעיצומה. ואת החזית הזו, של רבי יחזקאל אתרוג, היא חזית נוספת וחזקה שלדעתי תמחץ את כל חורשי זדון".

הרה"ג ר' יחזקאל אתרוג אמר במעמד כי מדובר בכולל שירכז את הכוחות הגדולים ביותר בעולם התורה. "אנחנו יוצאים לדרך עם כולל שירכז את התלמידי חכמים המופלגים ביותר בעיר, חוד החנית של עולם התורה, יהודים שרכשו ידיעות עצומות בש"ס ובפוסקים ויחד מהווים את יחידת העילית של עולם התורה, שביכולתם להעמיד תלמידים הרבה, ובחרו להשקיע את זמנם בהשתעבדות מוחלטת ללימוד תורה. הכולל המיוחד יתן דגש על סיוע מוגבר למופלגים בתקופת נישואי ילדיהם, על מנת שיוכלו להמשיך ולהחזיק את העולם בתורתם".

כאמור, הכולל החדש שמהווה עוד נדבך במוסדות התורה של מודיעין עילית, מלכד סביבו עשרות אברכים מופלגים שהתלכדו יחד מרשת הכוללים 'מגדל עוז' ומכוללים מובחרים נוספים, והלומדים, שרובם כבר נמצאים בשלב שבו הם מחתנים את ילדיהם יקבלו מלגות מוגדלות על מנת שיוכלו להמשיך להשקיע את עיתותיהם, יומם ולילה בלימוד התורה הקדושה.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר