עדות אישית

על מה הסופר המפורסם הרב אברהם אוחיון ממליץ למי שצריך ישועה?

"אני אדם שלא מאמין בסגולות למיניהם אבל פה הייתי חייב לנסות, ונשארתי בלי מילים" • כך מתחילה העדות האישית המדהימה של מי שזכה בישועות מעל לדרך הטבע בזכות פעולה פשוטה ובטוחה (סגולה)

(צייר: אבישי חן)

הקשר ביני לבין מוהרא"ש זצ"ל התחיל לפני שנים רבות. היה זה כאשר באחד הימים קיבלתי טלפון מיהודי שביקש לרכוש את הספרים "פניני המועדים על פי הבן איש חי". באותו זמן כבר אזלה המהדורה ונשארו אצלי עותקים בודדים, כך שנאלצתי לסרב.

היהודי שעל הקו התעקש לקנות בכל מחיר, פשוטו כמשמעו, אבל לא יכולתי להשיב בחיוב. מן הנימוס שאלתי מי מדבר, ונעניתי במילים הבאות: "אני יהודי פשוט שאוהב ללמוד". אז עוד לא ידעתי שמדובר בלא אחר מאשר הגאון הצדיק, רבי אליעזר שלמה שיק, הצדיק מיבנאל.

השיחה הסתיימה בכך שאמרתי שאינני יכול למכור. אבל בכך לא תם הענין. כעבור ימים אחדים התייצב בביתי שליח שהסביר לי במי מדובר. הוא הפציר בי למכור את הספרים למוהרא"ש, ומוהרא"ש עצמו התקשר אלי שוב ואמר לי: "ראה, אני יכול להבטיח לך דבר אחד. אני מתחייב בפניך ללמוד את כל שלושת הספרים הללו, מכריכה לכריכה!"

כמובן שנפרדתי מהספרים ומסרתי אותם לשליחו של מוהרא"ש, ובמהלך השנים זכיתי לקבל כמה ד"שים על כך שהספרים הללו נמצאים תדיר על שולחנו של הצדיק מיבנאל.

כך נוצר הקשר עם הרב מאור בניזרי, האחראי על תחום הדפסת והפצת ספרי מוהרא"ש. גיליתי מולי אדם יקר שביקרים, עם לב ענק ופתוח לקירוב רחוקים ולקידוש שמו יתברך ברבים, על ידי פרסום צדיקי הדור. והכל לשם שמים, במסירות נפש של ממש, פשוטו כמשמעו.

לאחר הסתלקותו של מוהרא"ש לגנזי מרומים, פנה אלי מאור בניזרי והציע לי להוציא ספר על מסכת חייו המופלאה של מוהרא"ש. בתחילה היססתי, כיון שמדובר בהוצאה אדירה, וספר שאינו נמכר באלפי עותקים – לא מכסה את עצמו.

אבל מכיון שכבר התוודעתי לדמותו הפלאית של מוהרא"ש קפצתי למים והוצאתי שני כרכים מצויירים על מסכת חייו של הצדיק מיבנאל.

שני הכרכים הללו נמכרו, בתוך זמן קצר, בעשרות אלפי עותקים! לא פחות! וכך גם הכרך השלישי, שראה אור זמן קצר לאחר מכן.

הקשר שלי עם סיפורי הישועות של המסייעים בהדפסת ספרי מוהרא"ש החל זמן מה לאחר מכן. כאשר אדם אחד התקשר אלי ושאל אם הוא יכול לסמוך על הרב מאור בניזרי מדפוס והוצאה לאור ניצני הקודש. השבתי לו שאני מכירו כאדם ירא שמים הפועל במסירות נפש למען הפצת תורתו של הצדיק מיבנאל, ושאפשר לסמוך עליו בעינים עצומות. ולאחר שסגרתי את הטלפון אמרתי לעצמי: "אם אני מאמין באמת בכוחו של הצדיק, למה לא אסתייע בכך בעצמי?"

באותה תקופה התמודדתי עם בעיה בריאותית מסויימת. אמרתי למאור שאני רוצה לקחת על עצמי תרומה לספר "אשר בנחל" של מוהרא"ש, ושזכות הסיוע תעמוד לי בענין הבריאותי ההוא. למותר לציין, כי בתוך ימים ספורים נפתרה הבעיה הבריאותית, בלא שום הסבר טבעי והגיוני!

זה היה הנס הראשון. הנס השני היה, כאשר נזקקתי לישועה בענין מסויים, גורלי ביותר. הייתי זקוק לישועה דחופה, משהו שמצריך מענה בתוך 24 שעות. הרמתי תרומה להפצת ספריו של מוהרא"ש, דרך הרב מאור בניזרי, וביקשתי מהצדיק שיפעל עבורי בעשרים וארבע שעות הקרובות.

עשרים ושלוש שעות חלפו ומצאתי את עצמי משוחח עם מוהרא"ש: "הצדיק מיבנאל, אני אדם ריאלי מאוד בחיי, לא כל כך מתחבר לענין הזה של ניסים ומופתים, תראה לי את הכוח שלך, תן לי להתחבר אליך".

רבותי, עד עכשיו עוברת בי צמרמורת, כשאני נזכר איך רגעים ספורים לאחר מכן, לפני שחלפו 24 השעות הגורליות, התרחש נס של ממש, והכל התהפך לטובה.

הייתי בהלם טוטאלי. התקשרתי לרב מאור בניזרי וסיפרתי לו על כך. הוא התרגש לשמוע, אבל אמר לי שאני בהחלט לא היחיד. אנשים רבים כמוני נושעו מתרומה לספרי "אשר בנחל".

"אם כך", אמרתי, "יש לי ענין נחוץ מאוד שמצריך ישועה, משהו שקשור לעוול גדול מאוד שנעשה לי בתחום הספרים". הבטחתי לתרום ספר שלם של אשר בנחל, והרב מאור אמר לי: "אם ככה, אני מבטיח לך שתראה ישועה עוד לפני הזמן!"

יום למחרת זה קרה. המצב התהפך, ברמה כזאת שלא רק שהצרה נסתלקה, אלא זכיתי לשפע גדול של טובה וברכה, משהו שלא צפיתי ולא ציפיתי לו בשום פנים ואופן.

משם קצרה היתה הדרך להמליץ על כך לאנשים סביבי שנזקקו לישועה.

דודה שלי, שבעלה היה מורדם ומונשם ולא התעורר, נענתה להצעה והשתתפה בהדפסה, ומיד לאחר מכן – התעורר בעלה מההרדמה והחל לנשום באופן עצמאי.

מרת אמי היתה זקוקה לעבור בדיקת מוח, כשהרופאים עוררו בליבה חרדה עזה בנוגע לתוצאותיה. היא נתנה אלף שקלים להשתתפות בהדפסה, ולמחרת אירע הנס. חוות דעת נוספת ומכריעה קבעה, שאין צורך כלל בבדיקה הפולשנית והמאיימת. הכל בסדר ברוך ה'!

גם העורך שלי, שהוזקק לישועה בענין רפואי מסויים, נענה להצעה ונתן בשמחה אלף שקלים להשתתפות בהדפסת ספרי מוהרא"ש, ובאותה שעה שעשיתי את ההעברה לרב מאור בניזרי מדפוס ניצני הקודש – נעלמה הבעיה מאליה!

ובכן, רבותיי, אפשר לעצום עינים ולסרב להאמין. אבל אפשר לפקוח עינים ולהבין שהצדיק מיבנאל, שבמשך כל חייו פעל למען עם ישראל, בקדושה ובטהרה, להחיות נפשות אומללים ולחזק כל אדם ואדם, ממשיך ופועל כך גם בשמים, לפני כסא הכבוד. ומי שמסייע בהפצת ספריו הקדושים עלי אדמות, הריהו מתחבר לכוחות הגדולים של מוהרא"ש וזוכה בישועות.

כמה טוב לאדם שיודע שיש לו על מי להישען, על אביו שבשמים. כמה טוב ליהודי שנפשו מלובשת באמונת חכמים וצדיקים קדושים, כמה חזקה ומחוסנת היא הנפש ביודעה עד מה רבה ועצומה היא מעלתה של האמונה הפשוטה, בה' יתברך ובעבדיו הנאמנים. אז אפשר לעצום עינים, אבל אפשר גם לחיות באמונה! ולבד מהישועה, עצם האמונה מחסנת את הנפש ומחזקת אותה.

רוצים גם לזכות בישועה לה אתם זקוקים? התקשרו עכשיו לדפוס ניצני הקודש במספר 5610* (לתושבי חו"ל: +972542287882

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר