סודות מהארמון

בחג הזה תלבשי מלכות! המתנה המושלמת לפורים ולפסח

היא נלקחה אל ארמון אחשוורוש, ונבחרה להיות המלכה החדשה. חייה החדשים היו לצד מלך רשע, אשר למרות הנאות ותפנוקי העולם - עבור אסתר היו אלה חיי ניכור ובדידות, געגוע וצער • כל אחת מאתנו זקוקה גם היא לכמה סודות מתוקים שיועילו עבורה בתקופות בהם היא חשה קושי ונמצאת לכודה בתוך לבטי החיים. כל אחת היתה שמחה מאד לצאת מתוך "ארמונות של חול" ולחזור לביתה- למציאות אחרת, פשוטה יותר, טובה יותר ומבורכת יותר בעיניה •

הספר שכבש בסערה את נשות המגזר (צילום: באדיבות המצלם)

יום רודף יום והיא עדיין שם. מבעד לחלונות הארמון, עומדת אסתר ועיניה כלות לישועה!

אסתר, שהיתה יתומה מיום הוולדה נאספה אל ביתו של דודה מרדכי והיתה לו לאשה. רצונה היה להמשיך ולחיות עם מרדכי. אך בורא עולם תכנן אחרת את נתיב חייה.

היא נלקחה אל ארמון אחשוורוש, ועל אף חוסר רצונה, נבחרה להיות המלכה החדשה של ממלכת פרס ומדי. חייה החדשים היו לצד מלך רשע, בארמון מנוכר, אשר למרות שכל הנאות ותפנוקי העולם נמצאים בו, עבור אסתר היו אלה חיי ניכור ובדידות, געגוע וצער.

אסתר מחכה לרגע שבו המלך האמתי יקרא לה: 'שובי! שובי לביתך!' אך הקול ממאן להישמע. עדיין לא, את עדיין כאן. "וַאֲנִי לֹא נִקְרֵאתִי לָבוֹא אֶל הַמֶּלֶךְ זֶה שְׁלוֹשִׁים יוֹם", אומרת אסתר בליבה. מתי המלך- מלך מלכי המלכים יקרא לי? יגאל אותי? יחלץ אותי מהמקום החשוך הזה? האם ייתכן שנשכחתי מלב? אסתר פונה אל ה' בתפילה- "אֵלִי אֵלִי לָמָה עֲזַבְתָּנִי?" הרי שרה אמנו נלקחה ליום אחד בבית המלך פרעה וכבר באותו הלילה שלח ה' מלאכים שיכו אותו עד שיחזיר את שרה, לאחר מכן, אבימלך מלך גרר חטף את שרה ומיד- נענש הוא ובני ביתו! ואסתר... היא נמצאת בארמון המלך כבר חמש שנים, ואין ישועה נראית באופק. ומתוך כאבה, שואלת אסתר את הקב"ה: לָמָה עֲזַבְתָּנִי? הרי אם אני הבת שלך, הייתכן שעזבתני?! האם הנך כל כך רחוק ממני שאינך שומע שאגתי היוצאת מנהמת ליבי? "רָחוֹק מִישׁוּעָתִי דִּבְרֵי שַׁאֲגָתִי "?

הסכמות מגדולי הרבנים והמחנכים (באדיבות המצלם)
לכבוד פורים מבצע מיוחד: רק 50 ש"ח ומשלוחים לכל רחבי הארץ!! (באדיבות המצלם)

והקב"ה עונה לה: את לא עזובה, את שלוחה, את האיילה אשר תקפיץ את הגאולה לעם ישראל, עלייך נאמר: "לַמְנַצֵּחַ עַל אַיֶּלֶת הַשַּׁחַר!" הניצחון לעם ישראל יגיע בזכות כח האמונה שעתיד להפציע מתוכך, אשר מתוך השחור יבקיע השחר ויביא, בזכותך, ישועה לכלל עם ישראל! אני לא עזבתי אותך, אני שלחתי אותך, יש לך תפקיד, יש לך שליחות! ומרדכי אומר לה: "וּמִי יוֹדֵעַ אִם־לְעֵת כָּזֹאת הִגַּעַתְּ לַמַּלְכוּת". יש לך עת! יש תזמון ורגע שמחכה לשליחותך! ורק ההבנה של אסתר שיש לה שליחות, נסכה בה כוחות לעשות זאת וכעת, היא נראית גם אפשרית.

בדברים אלו, מוצאת אסתר נחמה גדולה לשהייה הארוכה והמנוכרת בארמון. אך מילים אלו הן אינן היחידות. למעשה, הן חלק מאוצר של חוטים עדינים של אמונה ושל השגחה, השזורים בין פסוקי המגילה, המסבירים לנו את סודות העמידה האיתנה של אסתר המלכה.

אם נתבונן יחד בסיפור המגילה נוכל לאסוף את סודותיה של אסתר. סודות מלאי עומק, מחשבה ואמונה, שהיו לצידה לאורך המסע הארוך. כל סוד כזה שהתגלה לה, העניק לה כח להחזיק עוד רגע, עוד יום, במקום האפל הזה עד לבוא יום הישועה.

כל אחת מאתנו זקוקה גם היא לכמה סודות מתוקים שיועילו עבורה בתקופות בהם היא חשה קושי ונמצאת לכודה בתוך לבטי החיים. כל אחת היתה שמחה מאד לצאת מתוך "ארמונות של חול" ולחזור לביתה- למציאות אחרת, פשוטה יותר, טובה יותר ומבורכת יותר בעיניה.

רוצה לגלות עוד סודות מבית המלכות של אסתר- המלכות שלה על עצמה? >>

את מוזמנת לקרוא את ספרה המרתק של הרבנית שרה בן שטרית 'לובשת מלכות' הכולל את מגילת אסתר, הלכות פורים ורגע תפילה עוצמתי ליום פורים. משלוח מנות רוחני ומשמעותי!

סודות של שמחה, מלכות, אמונה, תפילה ושליחות נשזרו בין דפי המגילה. וכעת הנותר הוא- לאמץ אותם אל חיינו, בבחינת "ויהי אומן את הדסה". לאמץ את הלך רוחה של אסתר המלכה ולנהוג בגינוני מלכותה גם בארמון הפרטי שלנו. לא בטוח אם נצליח ליישם הכל, אולי רק חלק קטן. אולי רק נוכל לצטט או לספר את מה הדברים, אך אל ייאוש, כי תפקידנו הוא לעשות את ההשתדלות. את התוצאות הטובות ה' ייתן.

גם בבניית המשכן מצאנו עקרון זה : "וְעָשִׂיתָ אֶת הַקְּרָשִׁים לַמִּשְׁכָּן". לאחר בניית המשכן, נקלעו כל ישראל לבעיה. הם לא הצליחו להקים את המשכן ולהעמידו על תילו. אפילו בצלאל ואהליאב וכל חכמי העדה ניסו, אך ללא הצלחה. הם ניגשים למשה ותמהים-האם חיסרנו דבר מה? מדוע המשכן אינו עומד?

משה רבינו מרים עיניו לקב"ה: "ריבונו של עולם, איני יודע להעמידו. אמר לו: עסוֹק בידיך ואתה מראה להעמידו, והוא עומד מאליו" כך אומר ה' למשה: "אתה בסממניך אני בכבודי" , אתה תעשה כאילו אתה בונה ואני אעזור לך" .

חיינו מורכבים מחלקים וחלקי חלקים רבים, המחכים שנרים, נקבע ונייצב במקום הנכון. אנו שואפות שביתנו יהיה מקום ראוי להשראת השכינה. במשימה זו איננו לבד, בורא עולם אתנו. עשי את סממנייך, עשי את השתדלותך! וה' יתברך ישרה את כבודו בביתך.

נעים להכיר,

'עלמות אהבוך', קהילת נשים מדהימה מכל רחבי הארץ והעולם, אשר מחוברות אשה אל אחותה דרך שיעורי התורה של הרבנית שרה בן שטרית.

שיעורי התורה מועברים בשיעורים בלו"ז שוטף ברחבי הארץ, מועברים בקול הלשון, ונמצאים גם באתר לנשים בלבד 'עלמות אהבוך'.

הרבנית שרה בן שטרית מעבירה שיעורים למגוון נשים בכל המגדרים כאשר המכנה המשותף שלנו הוא היותנו נשים.

מייל זה מופץ חינם לכל נרשמות הקהילה, אשר מקבלות את עלון פרשת השבוע השזור במציאות החיים-חינם-! ומיועד להפצה באהבה לכל נשות ישראל. כמו כן נרשמות רב מסר זכאיות להטבות והנחות ברכישת ספרי הרבנית. ניתן להירשם לרב מסר דרך האתר או דרך מייל חוזר ל alamot25@gmail.com

הרבנית הוציאה לאור את ההגדה המיוחדת לנשים 'והיא שעמדה' מגילת אסתר 'לובשת מלכות', ספר תהילים מחולק, יומן תודה מדהים והספר החדש... 'מבורכת!'

מתכוננות מוקדם? הזמיני כעת גם את ההגדה של פסח המיוחדת לנשים (באדיבות המצלם)
מתכוננות מוקדם? הזמיני כעת גם את ההגדה של פסח המיוחדת לנשים (באדיבות המצלם)
הגדלה

בין ההסכמות לספרים ניתן למצוא את הסכמותיהם של הרב הגאון יצחק יוסף, הרב ברוך רוזנבלום, הרב יצחק לוי, הרבנית קולודצקי, הרבנית קוק ועוד הסכמות יקרות מגדולי הדור.

הרבנית שרה בן שטרית מעבירה סדנאות צמיחה מדהימות המסייעות לנשים רבות לגלות את הכוחות והעוצמות המיוחדות שבהן. להצטרפות- 0548039000

להזמנת הספר >>

הזמנה להרצאות 0545704934

הזמנת ורכישת ספרים בכל חנויות הקדושה בהפצת אברמוביץ' באתר 'עלמות אהבוך' ובטלפון 0548470590

מוזמנת להתרשם מהתכנים המיוחדים שלנו באתר >>

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר