במכון המצליח

בואו להתמקצע בהדרכה, ייעוץ וטיפול בתחומי המשפחה

הקורס נותן תמונה רחבה למציאות המשלבת בריאות והלכה ממקום שלם ונקי. צורת ההעברה, הרבנים ואנשי המקצוע שמעבירים את הדברים, הבחירה המוקפדת של המילים וגם ההשתכללות של מרכז הלימוד עצמו, זו חוויית למידה משמעותית שנחרטת (לימודים)

להדריך את הדור הבא (צילום: מכון פועה)

כשרבקה גולדפילד (36, נשואה + שישה בלה"ע) מבית שמש, חיפשה מקום ללמוד בו הדרכת כלות, היא הגיעה למרכז הלימוד של מכון פוע"ה ונשארה לשלושה קורסים רצופים.

"כמי שמגיעה מעולם החינוך, אני עוסקת בחינוך מיוחד ולמדתי ייעוץ, בעבודתי אני עוברת כל הזמן השתלמויות והדרכות והרגשתי רצון להתמלא גם בחיי האישיים, להתפתח ולצמוח. קורס הדרכת הכלות היה מצוין והוא הוביל אותי לקורס שעוסק בנשיות בריאה ומשם המשכתי גם לקורס בנושא יועצת הלכה ורפואה. מה שתפס אותי במכון פוע"ה הייתה הרמה התורנית הגבוהה והבלתי מתפשרת, בשפה נעימה ומותאמת לצד רמה מקצועית שאין שני לה. קיבלתי ידע נרחב בתחומים שמשיקים להלכה ורפואה ונשארתי עם טעם של עוד. אני כבר חושבת מה יהיה הקורס הבא שאלמד".

רבקה משתפת בשאלות שהגיעו לפתחה כמו כל אמא. "עם התפתחות הבית והתבגרות הילדים, מצאתי את עצמי מתמודדת עם כל מיני שאלות חינוכיות בנושאי צניעות והיחס לגוף. זה מתחיל כבר ביחס לגמילה ואחר כך בהנגשת מידע מסוגים שונים לילדים. בעבר היו נושאים לא מדוברים מכל מיני סיבות אך היום חייבים לדעת תשובות ברורות ומדוייקות. אני לגמרי מעדיפה ורוצה שהילדים שלי ישמעו ממני על דברים ויראו בי כתובת ראשונה לשאלות שלהם על פני מציאות שחלילה הם נחשפים למידע בצורה לא מותאמת ומתווכת. זה בסיסי בעיניי וצורת הגידול של הילדים שלנו היום".

רבקה מבקשת להצביע על הקורס המשמעותי ביותר מבחינתה: "נשיות בריאה הוא הקורס הבסיסי והראשוני ביותר שאני ממליצה לכל אמא ללמוד. עם הזמן הבנתי שאני רוצה להרחיב ידע והבנה בתחום הזה ואחרי שלמדתי אני לא יודעת איך אפשר להיות מדריכת כלות או מישהי שעוסקת בתחומים משיקים, בלי הנחות היסוד הללו לחיים. הרווח של הקורס הזה, הוא לא פחות ממשנה חיים. החיים האישיים שלי וחיי ילדיי נתרמו רבות מהלימוד שלי.

הקורס נותן תמונה רחבה למציאות המשלבת בריאות והלכה ממקום שלם ונקי. צורת ההעברה, הרבנים ואנשי המקצוע שמעבירים את הדברים, הבחירה המוקפדת של המילים וגם ההשתכללות של מרכז הלימוד עצמו, זו חוויית למידה משמעותית שנחרטת. נבנתה אצלי שפה חדשה וזו המתנה הגדולה והנפלאה והייתי משקיעה בה כל שקל וכל זמן.

בחרת לעסוק בעניין כמקצוע?

האמת היא שאני עמוסה מאוד ולא כל כך מהר חיפשתי מה לעשות עם זה, אך כנראה כשאת מלאה בתוכן הזה, את פשוט מזמנת אליך מפגשים מהסוג הזה. כך יצא שלפני שנתיים הגיעה אליי פנתה אלי יועצת בית-ספר כלשהו והציעה לי להעביר שיחה לבנות כיתה ו'. העברתי לבנות מפגש לקראת גיל ההתבגרות וגם מפגש לאמהות שלהן שהתלהבו בצורה בלתי רגילה. לאור הצורך והביקוש בניתי סדנה מובנית: איך משיבים לילדים צעירים, תפיסה של צניעות, שיחה על פיזיולוגיה, צרכים שונים שעלו מהשטח. הבנתי שהעולם צמא ואני לא יכולה להרשות לעצמי להשאיר את הידע אצלי. זה לא הגון.

לרשמים ולחוויות של רבקה, מצטרפת חנה, חסידת חב"ד, (נשואה +שישה ילדים בלה"ע, מהמושב גאליה), עוסקת בחינוך כבר 16 שנים, בוגרת קורס הכשרת מדריכות לנשיות בריאה.

"למדתי את הקורס קודם כל כאמא לחמש בנות" היא משתפת. "היה מאוד חשוב לי להגיע וללמוד את התחום כדי לגשת מהמקום הנכון לתחום הידע הזה. רציתי לדעת כמה שיותר מתוך תפיסה נכונה ומדויקת של הנושא. ובנוסף, במסגרת תפקידיי, אני מפעילה פרויקט של בנות מצווה בביה"ס בו אני עובדת. הודות לקורס נוסף לי רובד שלם בתחום גיל ההתבגרות. לימדתי השנה תלמידים בכיתות ה-ו וזה בדיוק התפר של הגיל לקראת הפיכתן לנערות, לנשים צעירות. למדתי שפה שלמה וזה מאוד נוכח בעשייה החינוכית שלי. לדעתי כל אמא צריכה לעבור את הקורס הזה.

הגישה התורנית והשפה המכבדת לתחום כה רגיש ונפיץ, היא בשורה אמיתית. הרגשתי ברמה האישית איך מביאים את הנושא בצורה נקיה, טהורה ואמיתית ולא הייתי מוותרת על אף שיעור מהסילבוס. הדרכה לנשיות בריאה היא חינוך לאבן דרך יסודית בחיינו. התחום הזה בפרט היום, יש בו הרבה אי-סדר ומרוב עודף ידע בעולם כל כך חשוף וטכנולוגי, חשוב לברר את הדברים לעומק. הדור שלנו אחר, חשוף לדברים ולתופעות שהופכות את הידע הזה לבסיסי והכרחי. זו כבר לא פריבילגיה לדעת ולהבין בעולם המושגים הזה. איך לתווך נכון ולחנך מגיל אפס לשפה הנכונה של תפיסת הגוף. אלו ניצנים שאנו כאמהות זורעים עבורם כבר בגיל הצעיר, דרך גיל ההתבגרות, איך ילד/ה יתפוס את עצמו ואת שלמות הבית בהמשך. זה מגיל אפס ועד גיל המעבר ילווה אותנו כל החיים.

אני רואה סביבי אמהות מבולבלות, ללא ידע, שנפגשות עם סיטואציה ולא יודעות איך להגיב, מה לומר, מה משיבים לשאלות. מדובר בעניין עדין ורגיש וצריך להיזהר מלומר דברים חריפים שנצרבים לילדים בזיכרון כחוויה שלילית".

כעת כשלמדת את הדברים, את מרגישה שרואים בך כתובת לשאלות?

חברות מתייעצות איתי מידי פעם כשהן נתקלות בשאלה או סיטואציה שהן לא בטוחות איך לנהוג בה. ממש השבוע חברה פנתה אליי שהבן שלה בן 7 שמע בדיחה עם תוכן לא מתאים ולא הולם. היא התייעצה מה לענות לו ואיך להגיב. אמרתי לה שהדבר הכי חשוב הוא התגובה הראשונית. אנחנו עלולים בתגובות שלנו לייצר מסרים כאלו שאומרים 'יש נושאים שאי אפשר לדבר איתי עליהם'... הילד שהוא סקרן מטבעו, יחפש את התשובות במקום אחר ואני חייבת לשים לב לאופן בו אני מגיבה בצורה שתשאיר הרגשה שאני כתובת. זה נכון גם כשאין לי תשובה. אני מעדיפה להגיד לו 'תן לי לחשוב על זה ולחזור אליך'. וכשאני אחזור אליו- הוא יבין שאני שם בשבילו עבור כל עניין ובפרט בנושאים אלו".

לסיכום, מבקשת מ' לתת דגש להוויי התורני ולחום האנושי שנתקלים בו במרכז הלימוד פוע"ה. "נהנתי מהקורס מאוד. מכון פוע"ה מחויב במאה אחוז להלכה וזה קריטי בעיניי, לא הייתי יכולה ללמוד במקום אחר. בנוסף לידע התורני ישנו הניסיון העשיר והרב תחומי שמעביר ונותן ערך מוסף".

הדר פלג, מנהלת מרכז הלימוד פוע"ה אמרה: "שמנו לנו כמטרה להפוך את האמא לכתובת ראשונה עבור בנותיה. איך ללמוד עם הבנות על כך. ולמחנכות- איך ללמד את הנושא בכיתה. בידינו המפתח לשינוי השפה- לתת לה להרגיש שהיא עוברת חוויה טובה ומעצימה. המכון עונה על הצורך של חינוך בריא שמוביל אחר כך לחיי זוגיות בריאים ולשלום בית אמיתי. וכל זה מתוך שפה נעימה וצנועה, בטבעיות ובבריאות".

למרכז לימוד פוע"ה תכניות מקצועיות רבות בתחומי המשפחה.

לעיון והרשמה למגוון הקורסים >>

לפרטים והרשמה: 02-6517171 / 053-2402077

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר