ויז'ניץ: הגבאי המיתולוגי זכה בכרטיס טיסה עם האדמו"ר

הפתעה בויז'ניץ: בתום הגרלה שנערכה אמש (מוצאי-שבת) לתורמים עבור מוסדות החסידות, זכה הגבאי המיתולוגי הרה"ח הרשל כץ, בכרטיס טיסה לארה"ב יחד עם האדמו"ר מויז'ניץ, למרות שבכל-מקרה יסע יחד עם האדמו"ר. בחסידות ויז'ניץ אומרים הבוקר כי אין מתאים ממנו לזכות בהגרלה

ישראל כהן | כיכר השבת |
ר' הרשל כץ עם האדמו"רים מויז'ניץ (צילום ארכיון: כיכר השבת)

הפתעה בויז'ניץ: בתום הגרלה שנערכה אמש (מוצאי-שבת) לתורמים עבור מוסדות החסידות, זכה הגבאי המיתולוגי הרה"ח הרשל כץ, בכרטיס טיסה לארה"ב, יחד עם האדמו"ר מויז'ניץ.

לפני למעלה מ-30 שנה הכריז כ"ק מרן האדמו"ר בעל ה"ישועות משה" מויזניץ זצ"ל על מגבית מיוחדת למען החזקת מוסדות ויז'ניץ וביקש מהחסידים להתגייס לטובת העניין החשוב ולתרום מידי שנה סכום של 1000 דולרים על מנת לסייע לאברכים ולמשפחות מעוטות היכולת.

מאז קריאתו הנדירה של הרבי זצ"ל מקפידים החסידים רובם ככולם לקיים את דבריו ולזכות לסייע, ולו במשהו, בעול הכלכלי הרובץ על הנהלת המוסדות.

גם מרן האדמו"ר מויזניץ שליט"א מעודד וממריץ את הציבור להמשיך ולקיים את צוואת אביו הרבי מויזניץ זצ"ל ולהוזיל מכספם למען מוסדות התורה והחסד.

בתקופה האחרונה חיפשו גם בחסידות ויז'ניץ דרכים מקוריות כיצד להתמודד עם המצב הכלכלי הקשה של מוסדות התורה והחסד ולגרום לאנשים נוספים להוזיל מממונם למען ביצור גדרי הקדושה כשבנוסף גם לדרבן את הנותנים להמשיך ולתרום למען המטרה החשובה.

תחת הכותרת "מגבית השותפים". יזמו באיגוד מוסדות ויז'ניץ עריכת הגרלה מיוחדת על ארבעה פרסים יקרי ערך, כאשר המשתתפים בהגרלה הינם אלו התורמים במשך השנה כולה.

הפרס הראשון היה "מקום קבוע" בהיכל בית-המדרש הגדול של החסידות, דבר ששוויו הון רב וכיום כבר לא ניתן לרוכשו, הפרס השני היה מקום תפילה רק לימים הנוראים והפרס השלישי, אכסניה וארוחות לימים הנוראים.

הפרס הרביעי היה השתתפות במסע הקודש של מרן האדמו"ר מויז'ניץ שליט"א בחודש חשוון הקרוב לארצות-הברית.

ההגרלה הגדולה נקבעה אמש לשעת חצות, לפני אמירת הסליחות. ואכן בשעה היעודה מתח רב הורגש בחלל ביהמ"ד מי יהיו הזוכים.

להפתעת כולם הדרמה האמיתית התרחשה במהלך ההגרלה כשהתברר כי בפרס הרביע - טיסה במסע הקודש יחד עם הרבי שליט"א, זכה לא אחר מאשר הגבאי המיתולוגי לבית ויז'ניץ הרה"ח רבי הרשל כץ.

המשב"ק רבי הרשל כץ, ששימש כאיש אמונו של מרן בעל הישועות משה מויזניץ זצ"ל במשך עשרות שנים וכיום משמש כיד ימינו ונאמן ביתו של מרן האדמו"ר מויז'ניץ שליט"א.

בחסידות ויז'ניץ אומרים הבוקר כי אמנם ר' הרשל ייסע בכל מקרה עם הרבי כך שלכאורה לא הרוויח, אך באמת אין יותר מתאים ממנו, נאמן ומסור לאדמו"רי בית ויזניץ ומסייע ברוחב לב למוסדות ולאנשים מעוטי יכולת וקשיי יום בשמחה ובמאור פנים, לזכות בהגרלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר