אנטוורפן: בית המשפט אישר כי בנותיו של פרידמן לא ילמדו בסמינר

הצלחה חלקית במאבק החינוך באנטוורפן: בית המשפט קיבל הבוקר את טענות הסמינר לבנות, ואישר את אי קבלת בנותיו של הסיקריק משה אריה פרידמן ללימוד במוסד החינוכי. בקהילה החרדית בבלגיה מחכים להחלטת בית המשפט בהכרעה על הערעור שהוגש כנגד ההחלטה לפיה בית הספר לבנות מחוייב לאפשר לבניו הגדולים של פרידמן ללמוד יחד עם הבנות (חסידים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
משה פרידמן ורעייתו (צילום: Jodendom Punt NL)

הצלחה חלקית במאבק החינוך באנטוורפן: סיפוק מסוים נרשם הבוקר (שני) בקהילת חסידי בעלזא באנטוורפן שבבלגיה לאחר שבית המשפט המקומי פרסם את החלטתו לפיה בית הספר איננו מחוייב לקבל את בנותיו של הסיקריק משה אריה פרידמן שהגיש תביעה לחייב את בית הספר לקבל את בנותיו.

ההחלטה המפתיעה התקבלה בשמחה רבה בחסידות, אולם המשפטנים מסבירים כי היא אינה מתייחסת לגבי מקום לימודם של בניו של פרידמן שעדיין מגיעים ללמוד מידי יום בבית הספר של הבנות.

לדבריהם, יש הבדל משמעותי בין העתירה על מקום הלימוד של הבנים שם מדובר בבית-הספר היסודי ולכן בית-המשפט החליט לחייב לקבל אותם ללימודים על אף שמדובר ב'בית יעקב', לבין העתירה על מקום הלימוד של הבנות שהינן כבר בגיל תיכון.

בית המשפט קיבל את טענת הנהלת הסמינר שמסרבת לקבל את בנותיו של פרידמן בטענה שהן חסרות את ההכשרה הראויה ואינן עומדות בדרישות מקום הלימודים.

במקביל, בקהילה החרדית בבלגיה מחכים להחלטת בית המשפט בהכרעה על הערעור שהוגש כנגד ההחלטה לפיה בית הספר 'בית יעקב - בנות ירושלים' מחוייב לאפשר לבניו הגדולים של פרידמן ללמוד יחד עם הבנות באותה כיתה, דבר המפריע ליסודות החינוך ופוגע בגדרי הצניעות.

כזכור, משה אריה פרידמן הנמנה על אנשי נטורי קרתא, הגיע לפני מספר חודשים להתגורר באנטוורפן שבבלגיה וכשביקש לשלוח את ילדיו למוסדות החינוך החרדיים בעיר סורב, בשל עברו הבעייתי לאחר שברחבי העולם פורסמו התמונות בהם הוא נצפה כשהוא נפגש ומעודד את נשיא איראן מחמוד אחמדיניג'אד.

פרידמן ערער על החלטת מוסדות החינוך ולפני מספר שבועות החליט בית המשפט לקבל את טענותיו והורה לבית הספר של הבנות לקבל את בניו של פרידמן.

הבוקר, כאמור, החליט בית המשפט החלטה הפוכה כלפי בנותיו של פרידמן ואישר לסמינר שלא לקבל את הבנות לספסל הלימודים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר