יוזמת כינוס האדמו"רים נדחתה? הרבי מגור יצא לצפת

יוזמת כינוס האדמו"רים בחו"ל נדחית שוב? כ"ק האדמו"ר מגור יצא בשעות הצהריים למנוחה בעיר צפת, מה שצפוי למנוע ממנו ליטול חלק במסע שתוכנן על ידי עסקנים חסידיים (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
האדמו"ר מגור (צילום: שלומי כהן)

יוזמת כינוס האדמו"רים נדחתה? בשעות האחרונות יצא כ״ק מרן האדמו״ר מגור למעון הנופש בעיר צפת שם ישהה למנוחה קצרה עד ליום ראשון בעוד שבועיים.

בכך, תבוטל ככל הנראה נסיעתו לארה״ב יחד עם גדולי האדמו״רים שתוכננה מוקדם יותר במסגרת הרצון לקיים עצרת תפילה ומחאה בתחילת השבוע הבא, על מנת להביא את זעקתה של הנהגת היהדות החרדית בארץ ישראל כנגד גזירות הגיוס והפגיעה הצפויה בעולם התורה.

ל'כיכר השבת' נודע, כי לאחר דיונים מעמיקים שנערכו בשעות האחרונות בתנועת אגודת ישראל ולאחר נסיונות מאמצי התיאום בין בתיהם של גדולי הדור שליט״א, מסתמן כי יוחלט שלא לקיים בשלב זה את הנסיעה ולדחות אותה למועד בלתי ידוע.

על פי היוזמה עליה עמלו ראשי העסקנים, צפויים היו כ״ק מרנן האדמו״רים מגור, ויזניץ, צאנז ובויאן לצאת למסע החיזוק, ולהביא את דברה של מועצת גדולי התורה ליהדות ארה״ב כשהם משתתפים יחד עם גדולי האדמו״רים באמריקה בכנס מחאה ענק כנגד גזירת גיוס בחורי הישיבות, נסיונות ההתערבות בתכני החינוך החרדי וקיצוץ התקציבים למשפחות ברוכות הילדים.

אלא שכעת מתברר, כי סדר יומם של גדולי ישראל עמוס למדי, ועל כן כאמור הנסיעה ככה"נ תידחה למועד מאוחר יותר.

גורמים באגודת ישראל מסבירים, כי ברמה העקרונית היוזמה עדיין נמצאת על הפרק, אולם היא נדחית רק בשל הקשיים הארגוניים והטכניים.

"ברגע שהדבר יתאפשר שוב הרי שנפעל להוציא אותה אל הפועל וזאת לאור רצונם של גדולי הדור שליט״א".

במקביל, פורסמה הבוקר הוראת גדולי ישראל מהציבור הליטאי בעיתון יתד נאמן, לפיה נקרא כלל הציבור לקיים בשבוע הבא בערב ר״ח סיוון - יום תפילה עולמי לביטול הגזירות הקשות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר