הרבי מויזניץ לבחור הליטאי: "גם ראש הישיבה שלך מגדל בלורית?"

מפגש אקראי של שני צעירים ליטאיים עם הרבי מויז'ניץ באישון לילה, גררה פולמוס בעניין ה'בלורית'. הרבי לאחר הצעירים: "ראש הישיבה שלך גם הולך עם בלורית כמו שלך?" (חסידים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
האדמו"ר מויז'ניץ (צילום: מאיר אלפסי)

בלורית? לא לבן תורה: בשעות הלילה המאוחרות (שני), לאחר שסיים מרן האדמו"ר מויז'ניץ את קריאת ה"קויטלאך" וקבלת קהל החסידים לעצה וברכה, בדרכו לביתו, פנו אליו שני בחורי ישיבה ליטאיים, וביקשו מהרבי "ברכה להצלחה בתורה ויראת שמיים".

לדברי הנוכחים, אחד מהם זכה לברכה מיידית, ואילו חברו קיבל מבט נוקב וממושך מהאדמו"ר שאף הצביע בידו על בלוריתו המגודלת של הבחור, ושאל (בעברית): "בשביל מה זה חסר? זה לא מתאים לבן תורה!".

הבחור הנבוך, השיב לרבי מויז'ניץ כי "בעולם הישיבות כך נהוג ללכת". הרבי לא ויתר, ושאל את הבחור "האם הראש ישיבה שלך גם הולך עם כזאת בלורית?, וכשנענע ב"לא" מצד הבחור, אמר האדמו"ר בחיוך: "נו. ואתה לא שואף להיות ראש ישיבה?".

חזות של גויים, "למה להתבייש בחזות היהודית?" (צילום: shutterstock)

הרבי צעד כמה פסיעות. ואחר כך סב על עקבותיו ואמר לבחור: "זה לא ציווי. זו הצעה בעלמא".

מלבד עניין הבלורית, העיר האדמו"ר מויז'ניץ ברמז לצעירים על העובדה שלא פנו לישון בשעה מאוחרת זו של הלילה: "הדבר הכי חשוב להצלחה בתורה היא הידיעה שאסור לבטל את הזמן לריק. על בחור ללכת לישון בזמן כדי שהדבר לא יפריע לסדרי הלימוד של היום שלמחרת". אמר הרבי.

יצויין, כי גם אביו של הרבי, כ"ק בעל ה"ישועות משה" מויז'ניץ זצ"ל, נהג להעיר רבות לצעירים מודרניים בעלי בלורית כשהוא מוכיח אותם על כך ש"יהודי צריך להראות בעל חזות יהודית ולא להתבייש בה".

"מלבד האיסור ההלכתי שיש בדבר, צריכים להיות גאים במראה היהודי" נהג להוכיח האדמו"ר זצ"ל את המשחרים לפתחו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר