נערכים למסע החסידי

מסע המועצת: ועדת ההיגוי התכנסה לישיבה בארה"ב

חברי הועדה המארגנת את "מסע המועצת" בו ישתתפו גדולי האדמו"רים, התכנסו לישיבה ראשונה לצד בכירי החסידויות השונות בארה"ב בכדי להיערך לקראת המסע וכינוס המחאה הצפוי להיערך במרכזו. מחר, ייצאו העסקנים לבחון את האולמות השונים בעיר, בכדי לאתר את המתאים ביותר לאירוע המחאה (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
העסקנים, היום (צילום: באדיבות המצלם)

מסע האדמו"רים יוצא לדרך: ראשי וועדת ההיגוי הישראלית, התכנסו היום (שלישי) בארה"ב עם עסקני החסידויות הגדולות בארה"ב על מנת לתכנן את פרטי המסע ההיסטורי של חברי מועצת גדולי התורה, וכן את הכינוס הצפוי כנגד גזירת גיוס בני הישיבות.

בין העסקנים שהשתתפו בישיבה, ניתן למנות את ראש עיריית בני ברק חנוך זייברט ולצדו יונתן בורנשטיין נציג חסידות גור, וכן הרב שמעון וואלף קליין ומרדכי בריסק נציגי חסידות בעלזא, הנגיד חיים משה פלדמן ופאביש מילר מחסידות ויז'ניץ וכן נציגים מחסידויות סקווירא בויאן מודזיץ ועוד.

מסע המועצת - כל העדכונים בערוץ המיוחד

במהלך הדיונים הקדחתניים, העלו חלק מהעסקנים וחברי וועדת ההיגוי בארה"ב בפני חברי הוועדה שהגיעו מישראל את הבעיות והקשיים עימם יש להתמודד בקיום כינוס ענק שכזה בתקופת החורף.

לטענת העסקנים, וכפי שנחשף ב"כיכר השבת", אין אולם כינוסים או איצטדיון סגור שיכול להכיל כמות כה גדולה של ציבור שיגיע להשתתף במעמד בראשות גדולי ישראל.

"איצטדיון "סיטי פילד" המכיל 45 אלף מקומות ויכול לשמש מקום ראוי הינו ללא קורת גג ואינו מתאים כעת לארח את הכינוס", הבהירו העסקנים האמריקאים לעמיתיהם.

חברי ועדת ההיגוי מישראל, דחו את הטענות והבהירו כי ניתן לשכור את אחד האיצטדיונים הקטנים יותר המכיל 25 אלף מקומות, והינו סגור - כדוגמת "מדיסון סקוור גרדן", ולשכור בנוסף לכך שני אולמות סמוכים המסוגלים כל אחד להכיל עשרת אלפים משתתפים. רעיון נוסף שעלה בפגישה, הינו להשכיר אוהל ענק מימדים שיכול לאכלס 50 אלף איש.

בכל מקרה, הבהירו כל המשתתפים כי מי שיכריע בעניין הינם חברי המועצת גדולי האדמו"רים, שהם אלו שקיבלו את ההחלטה לצאת למסע ההיסטורי והם אלו שיקבלו גם את ההחלטה היכן ומתי לקיים אותו.

מסע המועצת • חילוקי דעות בארה"ב

הנגיד החסידי אהרון נאה, המקורב לראש עיריית ניו יורק ביל דה בלסיו, אמר היום בשיחה עם 'כיכר השבת' כי לדעתו מדובר בפעולה חיובית - הן המסע ההיסטורי והן הכינוס הגדול המתוכנן בהשתתפות רבבות תושבי ארה"ב החרדים לדבר ה'.

"לדעתי זה ישלח מסר חריף לראש הממשלה בנימין נתניהו שאסור לו לפגוע במיעוט החרדי המבקש להמשיך ולשמר את אמונתו, אורחות חייו ועקרונותיו הדתיים", אומר נאה. לדבריו, "מדינת ישראל צריכה להתחשב בכולם וגם בציבור החרדי ולא לפגוע בו ולזלזל בו וההפגנה תועיל לכך".

מנגד, העסקן א.מ. שביקש להישאר בעילום שם, רואה את הדברים באופן שונה. לטענתו, "אין טעם בכל המסע והוא מיותר לחלוטין ואף עלול חלילה להזיק הן לאינטרסים של היהדות החרדית בארץ והן לזו שבארה"ב".

"אנשים פה - גם חרדים, לא ממש מבינים ו'מתחברים' לכל הדיבורים הללו על הסכנה שבגיוס ושאר הגזירות ושואלים מדוע שהציבור החרדי לא ייצא לעבוד", מוסיף העסקן, "בפרט שיש רבים שהינם אורתודוקסים מודרניים ומסורתיים שהעלאת הנושא העדין והרגיש לראש סדר היום הציבורי כאן באמריקה עלול לפתח אצלם 'אנטי' ולגבש דעה כנגד המגזר החרדי".

במקביל, חבר הכנסת מנחם אליעזר מוזס, בטוח שהמסע נותן את אותותיו עוד טרם יצא לפועל: "המסע גורם ללחץ בקרב ראשי השלטון והמקורבים שלהם בחו"ל. הם מתחילים להבין את המשמעויות של הצעד הנדיר והחריג המלמד עד כמה מצב היהדות החרדית בארץ קשה" אמר בשיחה ל'כיכר השבת'.

צפו בתיעוד מהכינוס הראשון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר