המארגנים מבטיחים: מסע המועצת ייצא כמתוכנן למראות הקשיים

מארגני "מסע המועצת" של גדולי האדמו"רים מבטיחים כי למרות הקשיים המסע ייצא לדרך. כעת נבחנת האפשרות להקים אוהל ענק ובו חמישים אלף מקומות • כל הפרטים (חסידים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מועצת גדולי התורה (צילום: משה גולדשטיין)

מסע האדמו"רים ההיסטורי לארה"ב נמצא בשלב התכנון הסופי כאשר הבוקר (חמישי) אומרים ל"כיכר השבת" גורמים בכירים בוועדת ההיגוי כי על אף הקשיים הגדולים, הרי שבסופו של יום יימצא פתרון והמסע ההיסטורי ייצא לדרך.

"אם לא באיצטדיון הזה, אז באולם אחר ואם לא שם אז נקים אוהל", הם מבטיחים, "הכינוס בראשות גדולי ישראל יתקיים בעזרת ה' במועד המתוכנן".

אמש בסיומה של הישיבה שהתקיימה בין חברי וועדת ההיגוי הישראלית לעסקני החסידויות הגדולות באמריקה גילו המשתתפים אופטימיות זהירה כשהתקווה המסתמנת כעת הינה הזמנתו של אוהל ענק המכיל 50 אלף מקומות ישיבה שייובא מסן-פרנסיסקו ויקם ברחבה עצומה הנמצאת בבנט פילד ניו יורק.

"זה לא פשוט", מסביר גורם שהשתתף בפגישה ל"כיכר השבת", "לעשות זאת בתוך 10 ימים. צריך לסכם עם החברה, להביא את האוהל, להקים אותו, לקבל על כך אישורים מהמשרד לביטחון פנים, מהמשטרה, ביטוח, תאורה, מערכות סאונד, הפקת במה והכל תוך ימים ספורים כשצריך לזכור שאנחנו נמצאים בתקופת החגאות ורבים מהחברות סגורות ועובדיהם יצאו לחופשה השנתית כך שמדובר בעניין מורכב מאוד".

"אולם התרשמנו שראשי המארגנים שהגיעו מהארץ נחושים לצאת לדרך ועל כן אם רוצים - הכל אפשרי. פועלים רבים יעבדו מסביב לשעון והאוהל ענק יקרום עור וגידים", הוא מוסיף.

הגורם מבהיר שאמש בשל חג המולד לא ניתן היה "לסגור דברים" ולהערכתו רק היום יוכלו לבדוק באופן סופי האם הקמת האוהל בזמן הקצוב שנותר הינה דבר אפשרי ועל פי זה יוחלט סופית באשר למסע ולכינוס ההיסטורי.

במקביל ממשיכים שליחי הרבנים שהגיעו להכנת המסע, ליצור קשר ישיר עם חצרות האדמו"רים בארה"ב כשהמטרה לגייס לכינוס תמיכה מ"קיר לקיר" של כל החצרות והפלגים.

בהחלטה אסטרטגית שהתקבלה, מסר המסע עבר "ריכוך" והותאם לכל הקהלים והעדות וכעת אינו מופנה כהפגנת מחאה רק כלפי גזירת גיוס בני הישיבות אלא כעצרת ענק נוכח רדיפת הדת בארץ הקודש הבאה לידי ביטוי בכל המישורים מה שיאפשר לדעת המארגנים ליצור "קונצנזוס" והשתתפות של כולם.

בתוך כך ביקר אמש יו"ר ועדת ההיגוי חנוך זייברט יחד עם חברי המשלחת במעונו של האדמו"ר מסקווירא בשיכון סקווירא והזמינו לשאת דברים במעמד ההיסטורי. האדמו"ר מסקווירא בירך על היוזמה ונענה לבקשה לשאת דברים בכנס וישתתף יחד עם חסידיו במעמד.

במקביל ביקרו חברי משלחות בבתי גדולי ישראל ואדמו"רים נוספים בארה"ב ובראשם אצל האדמו"ר מויז'ניץ מונסי כשהאדמו"רים מחזקים ומברכים את חברי המשלחת שהכול יתנהל כשורה, חרף שעון הזמן שאוזל לקראת המעמד.

במקביל ייפגשו היום ככל הנראה נציגי בכירים מוועדת ההיגוי עם נציגי חסידויות סאטמר על מנת ולתאם את השתתפותם בכינוס.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר