חב"ד לא מוותרים על הרב אשכנזי: "אף רב לא יתמודד במקומו"

משרד הדתות החליט להפסיק את כהונת הרב מרדכי שמואל אשכנזי בכפר חב"ד, לאחר שחצה את גיל 71, אך בחב"ד לא מתרגשים ומבהירים: הוא נשאר הרב, אף אחד לא יתמודד (חסידים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
הרב אשכנזי ביום ההולדת 71 שלו (באדיבות חב"ד און ליין)

בחסידות חב"ד מסרבים להתרגש מהודעת משרד הדתות ולפיה הופסקה כהונתו של הרב מדרכי שמואל אשכנזי, רב היישוב כפר חב"ד והמועצה האזורית עמק לוד, מאחר ועבר את גיל ה-70 המחייב פרישה מהתפקיד.

מבחינתם, הרב אשכנזי ימשיך לכהן בתפקידו באופן רשמי - אם כי לא מטעם משרד הדתות. לדבריהם, רב אי אפשר לפטר. "את הרב קובעים התושבים ולא משרד הדתות", הם אומרים.

בחב"ד אף מבהירים כי גם אם ייערכו בחירות לתפקיד - אף רב לא יתמודד לתפקיד.

יו"ר וועד כפר חב"ד בנימין ליפשיץ, אמר ל"כיכר השבת" כי "לא פיטרו את הרב. הרב הגיע לגיל 67 ואז הודיעו לו כי הוא לא יכול לכהן בתפקיד אך נתנו לו ארכה של ארבע שנים נוספות וכשהוא הגיע לגיל שהוא צריך לצאת לגמלאות אז הוא יצא".

"אין לו לשכה מטעם המדינה. הלשכה שלו הייתה תמיד בבית והוא נשאר רב כפר חב"ד. לפני 50 שנה כיהנו רבנים בכפר חב"ד עוד בלי משרד הדתות. רב כפר חב"ד זו שליחות ולא הכסף. אין ספק שהוא הרב של הכפר. התושבים הם שמינו את הרבנים בכפר", הוסיף ליפשיץ.

"כשבוחרים רב זה לא עד לסיום התקופה שכתובה בחוק אלא עד ביאת המשיח", אומר ליפשיץ ומבהיר כי מבחינתם לא יהיה רב אחר במקומו. "משרד הדתות לא מחפש שיהיה תקן לרב בכפר חב"ד. אנחנו הרשות לא נבקש להוסיף תקן ולערוך בחירות ולכן לא יהיו בחירות. אנחנו לא מחפשים רב אחר".

הרב אשכנזי נולד בתל אביב למשפחה רבנית מכובדת, בעיר הולדתו שימש סבו מצד אמו, הרב אליעזר קרסיק, כרבה של קהילת חב"ד. הרב אשכנזי הוסמך לרבנות על ידי רבו הראשון של כפר חב"ד, הרב שניאור זלמן גורליק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר