דאגה בבורו פארק

האדמו"ר מתוא"י התמוטט; יעבור ניתוח להשתלת קוצב לב

האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק, התמוטט בשבת ופונה בעיצומו של הטיש לבית החולים. הבוקר, הוא יעבור ניתוח להשתלת קוצב לב. שמו לתפילה: רבי שמואל יעקב בן יענטא (עולם)

ישראל כהן | כיכר השבת |
האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק (צילום ארכיון: שוקי לרר)

כ"ק האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק, שוהה בימים אלו בארה"ב למגבית השנתית לטובת המוסדות, את השבת, פרשת תולדות, שבת בשכונת בורו פארק שם נערך מידי שנה הטיש בהשתתפות אלפים.

במהלך הטיש בעת שירת "כל מקדש", שמו הגבאים לב כי הרבי מראה סימנים של עילפון. הגבאים בקשו מהרבי להתפנות לחדרו ושם נוכחו לראות שהמצב אינו משתפר ואף מחמיר.

אנשי הצלה הוזעקו למקום ולאחר בדיקת פעימות הלב הודיעו כי הפעילות לא תקינה, למקום הוזעק רופא יהודי מפלטבוש שקבע על פי בדיקה שערך והמסמכים הרפואיים שהובאו לפניו כי יש להבהיל את הרבי לבית החולים.

האדמו"ר הובהל לבית החולים ממימונדיס בליווי הרה"צ רבי אלעזר הגר, בן כ"ק האדמו"ר מויז'ניץ מונסי, שם אושפז הרבי בחדר פרטי וטופל על-ידי הרופאים.

במקביל, נותרו האלפים בטיש כשהם ממתינים לשובו של הרבי, כאשר במשך שעתיים ניהל את הבאטע אחיו הגה"צ רבי אהרן קאהן, אב"ד דברי אמונה מונסי ורב קהילות תולדות אברהם יצחק בארה"ב.

במקביל הוזעקו שליחים לבתי גדולי ישראל כדי להזכיר את הרבי מתוא"י לברכה. כ"ק האדמו"ר מסקולען התבטא באמצע שולחנו הטהור שהשי"ת ישלח במהרה רפואה שלימה לרבי שמואל יעקב בן יענטא, וכמו כן הגה"צ רבי משה וולפסון הנמצא בקשרי ידידות עם האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק הורה לומר פרקי תהילים.

למרות מצבו, הרבי לא וויתר על הנהגתו בקודש ושורר שירות ותשבחות עם המלווים עד 3:00 לפנות בוקר. בשבת בבוקר התפלל הרבי תפילת שחרית בישיבה עם מנין, ואף ניהל סעודת שבת עם מנין.

הבוקר, בשעה 9:00 לפי שעון ארה"ב, יוכנס הרבי לניתוח השתלת קוצב לב. באותה העת ייערך מעמד תפילה בהיכל בית המדרש הגדול 'תולדות אברהם יצחק' בירושלים בהשתתפות כל בני הקהילה, זקנים, אברכים, בחורי ישיבות ותלמידי הת"ת. מעמד תפילה נוסף ייערך בבית שמש.

הרבו בתפילה לרפואת האדמו"ר רבי שמואל יעקב בן יענטא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר