סיכום מיוחד

"התנתקות והתעלות": חג השבועות בחסידות גור

ברכת ה'גיט שאבעס' שהדהדה, הפסיעה של האדמו"ר שהביאה לתזוזת החסידים ופתיחת המעבר לספר התורה ועשרות הפצועים - כך מסכמים ב'גור' את חג השבועות (בארץ)

שימי שפר | כיכר השבת |
כ"ק האדמו"ר מגור (צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90)

בחסידות הגדולה בישראל מסכמים בהצלחה גדולה את השבת והחג האחרון בצלו של האדמו"ר מגור, כאשר אלפי החסידים עלו להסתופף בצלו של האדמו"ר מגור בחצרו שבירושלים.

בליל שבת לאחר תפילת מעריב עלה הרבי לבימה המרכזית תוך כדי שהוא מאחל 'גיט שאבעס' לקהל החסידים. עשרות האלפים איחלו לרבי 'גיט שאבעס' בשאגה אדירה שנשמעה היטב עד לחוץ בית המדרש.

האגף החדש של בית המדרש נפתח לרווחה. בקומת המרתף נערכו מאות ספסלים ושולחנות ערוכים כיד המלך, לקראת עריכת הסעודות. גם רצפת האגף החדש הוחלקה בחומר מיוחד לכבוד החג.

הרבי עמד לכל אורך התפילות וקריאת התורה בשני הימים, למעט בפסוקי דזמרה, אז ישב מעט.

לתפילות השבת והחג ניגשו בעלי התפילות כדלהלן: קבלת שבת וערבית - ר' צבי גולדקנופף; פסוקי דזמרה - ר' יוסף כהנא-שפירא; שחרית - ר' אברהם שרגא רוזמרין; מוסף - ר' אברהם מרדכי בורנשטיין; מנחה - ר' יעקב אולבסקי (לרגל ה'יארצייט' של אביו ז"ל, המכונה 'צעלע רוב').

מעריב ליל יו"ט - ר' אברהם נחום לב; פסוקי דזמרה - ר' יוסף כהנא-שפירא; שחרית - ר' יצחק גולדקנופף; מוסף - ר' שאול בורז'יקובסקי; מנחה - ר' יוסף ארזון.

לאחר קריאת התורה, במהלך החזרת ספר התורה, נחסם המעבר אל ארון הקודש, בשל החסידים הרבים שעמדו בשורות, מול מקומו של האדמו"ר.

הרבי שראה זאת, סימן כמה פעמים לחסידיו לפתוח את המעבר, אך בשל הדוחק והצפיפות הרבה, העניין התעכב. האדמו"ר התקרב ממקומו לכיוון המעבר, שמוביל לארון הקודש, וכך החסידים זזו לאחור.

בחג השבועות בבוקר, קריאת ה'אקדמות' ארכה 15 דקות בדיוק. ל"אקדמות" שוררו בני ה'קאפליע' הגוראית את ניגון האקדמות שהולחן על ידי הקומפיזטור הגוראי ר' יענקל תלמוד ז"ל לחג השבועות תש"ט.

בעלייה לתורה ל'כהן', כובד ר' חיים קאהן, שהחליף את ר' שמחה בונים לוין זצ"ל שרגיל היה לקבל את העלייה במשך השנים, בחג השבועות. לאחר מכן לתפילת מוסף ניגש, ר' שאול בורז'יקובסקי.

בשעה 17:30 נכנס הרבי לעריכת שולחנו הטהור, שנערך באגף בית המדרש החדש, וכלל פתיחה של שתי גלריות במיוחד עבור בחורי החסידות.

בחדר עזרה ראשונה טופלו עשרות מקרים של פציעה והתעלפות שהתרחשו במהלך השבת והחג, ולא פסחו גם על אחד מנכדיו של האדמו"ר.

אחד מחסידי גור מסכם את ימי החג ואומר כי "זה היה בסך הכל יומיים, 48 שעות, 2,880 דקות של התהלכות בעולם אחר, עולם אמיתי, עולם של טעם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר