הצלת חיים

בן האדמו"ר מגור שהחלים מהקורונה הגיע לתרום דם

בהתאם להוראת הרבנים להציל חיים, הגיע הרב שלמה צבי אלתר, בנו של האדמו"ר מגור שהחלים מנגיף הקורונה לבנק הדם כדי לתרום פלאסמות, לטיפול מציל חיים בשלושה חולים (חסידים)

איציק אוחנה | כיכר השבת |
(צילום: ללא)

לבנק הדם של מד"א בתל השומר, הגיע הערב (שלישי) הרב שלמה צבי אלתר, בנו של האדמו"ר מגור, כדי לתרום פלאסמות להצלת חיי חולי קורונה.

המדובר בטיפול מציל חיים, במסגרתו מתבקשים חולי קורונה שהחלימו לתרום דם. בנו של האדמו"ר, שחלה בנגיף הקורונה והחלים ב"ה, הגיע לתרום - בהתאם לקריאת גדולי הרבנים.

הרב אלתר הגיע בלווית שימי גשייד מרחשי לב לבנק הדם ולאחר הסבר ובדיקות ע"י ד"ר אלי יפה, סמנכ"ל במד"א החל בתהליך לתרומת פלאסמה שתאפשר לשלושה חולים לקבל את התרומה ובכך להבריא מהקורונה.

חתונה בעבר בחסידות גור (צילום: באדיבות המצלם)

כפי שפורסם, מחקרים ראשונים בעולם מראים על שיפור בתוצאות של חולי קורונה קשים, כתגובה לקבלת פלזמה מחולים שהחלימו; פלזמה, הוא נוזל הזורם בכלי הדם ומהווה כ-55% מנפח הדם.

הרציונל מאחורי השיטה הרפואית, הוא שימוש בנוגדנים שנוצרו בגוף החולה שהחלים, לצורך קרב על חייהם של חולי קורונה הנמצאים במצב קשה.

כזכור, הבוקר התפרסם מכתב מיוחד של גדולי הדור שבו הם מבקשים מהציבור החרדי להיענות לפנייתו של היועץ הרפואי הבכיר הרב אלימלך פירר, יו"ר 'עזרה למרפא', ולתרום פלזמות דם עבור חולי הקורונה.

במכתב שהתפרסם הבוקר ביומנים החרדים נכתב כך: "להציל נפשות מישראל: בראותנו את דבריו של איש החסד שברפואה, שליח נאמן של רופא חולי עמו ישראל, אשר אתמחי גברא דמריה סייעיה - הרב אלימלך פירר שיחי', המבקש מאלו שנרפאו בחסדי ה' מהקורונה לתרום פלאסמה כדי להציל בעזרת ה' חולים אחרים".

"והננו מחזקים את ידו וקוראים לכל מי שביכולתו לעשות כן, כדי לזכות בזכות הגדולה של המקיים נפש אחת מישראל כאילו קיים עולם מלא", נכתב לסיום.

אתמול התפרסם מכתבם של חברי בד"ץ העדה החרדית לפניית ארגון 'יד אברהם', כי "ראוי מאד לעודד ולהשתדל שאלו שהחלימו ויצאו מן המחלה יתרמו דם (עפ"י אישור רופא) ויעזרו לאלו החולים המתייסרים ומצפים לישועה, וכבר אמרו חז"ל כל המקיים נפש אחת מישראל כאילו קיים עולם מלא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר