תהלוכת רכבים

'נחמנים' יפגינו בתל אביב: רוצים לטוס לאומן

עשרות חסידי ברסלב, בליווי הטנדרים המפורסמים של הננחים, ייצאו לתהלוכה ברחובות תל אביב נגד הניסיונות למנוע מהם לטוס לציון של רבי נחמן: "פאפוס כן ואומן לא?!" (חסידים)

דוד הכהן | כיכר השבת |
(צילום: נ נח נחמ נחמן מאומן)

בשבוע הקרוב, בערב ראש חודש אלול, יצאו ה'נחמנים' לרחובות תל אביב על מנת להפגין נגד הניסיון לאסור עליהם לטוס להתפלל באומן בימי ראש השנה, על ציונו של הרה"ק רבי נחמן מברסלב.

מידי שנה, הם יוצאים לרחובות לכרוז כפי הוראת רבי נחמן: "ציווה לעשות כרוז שכל מי שסר אל משמעתו, יבא אצלו על ראש השנה".

מארגן המחאה, זיו-משה לוי אומר ל'כיכר השבת' כי השנה עקב כך שממשלת ישראל מנסה למנוע את הנסיעה לאומן בראש השנה, כאשר הרשויות באוקראינה באות לקראתנו בכך שפירסמו מתווה לקיום הקיבוץ, וממשלת ישראל מנסה למנוע מאיתנו את קיום הקיבוץ הקדוש, אני לא מארגן תהלוכה אלה מארגן הפגנה ע"מ שיאפשרו לנו לקיים את ציווי רביה"ק להיות אצלו בראש השנה".

ההפגנה מתוכננת לצאת עם כ-15 רכבים של נחמנים, וכן עוד רכבים פרטיים שבהם חסידי ברסלב אשר כואב להם הנושא ורוצים לנסוע לאומן בפשיטות.

"לא יכול להיות שיתנו מתווה לפתיחת השמיים למדינות ירוקות (שאגב אוקראינה ביניהם) ואילו על אומן יגידו שאי אפשר, ואף נשמעים קולות של גורמים במשרדי הממשלה שאומרים שמי שיסע לאומן תיאסר עליו הכניסה לארץ! זהו לא דבר אשר מתקבל על הדעת, ולא דבר הגיוני לשמוע במדינה יהודית ודמוקרטית, שיימנעו מחסידים לקיים את ציווי רבם ואף יגידו שיאסרו עליהם לחזור לארצם אשר הם אזרחים בה מן השורה!", אומר זיו-משה לוי.

הוא מספר ל'כיכר השבת' כי גם בשנים בהם ביקשו ממנו שלא לנסוע לאומן, בשל הסיווג הביטחוני שהיה עליו בזמן שירותו בחיל האוויר, תמיד התעקש - וניצח. "אני מארגן את ההפגנה באמת כי כואב לי המצב הזה, שממש מרגיש שישנם גורמים שרוצים שלא ניסע לאומן, וממש נלחמים נגדינו".

עקב מגבלות הקורונה ההפגנה מתבצעת כתהלוכת רכבים אשר תעבור בכל רחובותיה המרכזיים של העיר תל אביב יפו, ובשבועות האחרונים פועל המארגן מול המשטרה להשגת אישור לקיום התהלוכה לפי הנחיות הקורונה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר