הרה"צ גילה את הרז

הסיבה המפתיעה שבגללה הרבי מבעלזא בוחר מחותנים מהחסידות

בשמחת שבע ברכות לעסקני החסידות חשף הרה"צ מבעלזא את הסיבה שבגינה הוא משתדך עם משפחות מתוך החסידות, תוך התייחסות לדברי אביו האדמו"ר מבעלזא ולמעלותיה העצמיות של המשפחה ולא לייחוסה | ראש הישיבה הגאון רבי שאול אלתר שהוזמן כאורח כבוד בשמחה ציין כי "כלל ישראל זקוק היום יותר מתמיד למנהיגותו של הרבי מבעלזא" (חסידים)

הגר"ש אלתר בשמחת בית בעלזא (צילום: מכון דבר אמת)

היו"ד בלי הה"א היא חסרת השפעה: את מעמד ה'שבע ברכות' המיוחד שנערך בידי מוסדות בעלזא עבור עסקני החסידות שהגיעו לשמחת בית בעלזא מהארץ ומכל רחבי האולם, כיבד בהשתתפותו ראש הישיבה, הגאון רבי שאול אלתר, שהוזמן אישית ע"י הרה"צ מבעלזא, לשמש כ'פנים חדשות' בארוע. בדבריו, עמד ראש הישיבה על כח ההנהגה של האדמו"ר מבעלזא, יאריך ה' ימיו בטוב.

הגר"ש אלתר בשמחת בית בעלזא (צילום: אנשיל בעק)

בדברים שנשא ראש הישיבה בארוע הזכיר את הנאמר בפרשה (שלח) ועמד על שמו של יהושע בן נון, שזכה ליו"ד שניתן לו ממשה רבינו. אך לאחר מכן, בנביא, אנו מוצאים כי שמו נכתב חסר, 'ישוע' ללא ה"א.

"המהרש"א על אתר מקשה מדוע נלקחה ליהושע האות יו"ד, אך לא האות יו"ד היא שנלקחה ממנו אלא הה"א", מקשה ראש הישיבה את קושייתו של אביו ה'פני מנחם', והוא מתרץ ומשלב את עניין הנישואין כי "היו"ד משפיעה על הה"א, כפי שה'יו"ד באיש' אמור להשפיע על הה"א באשה. כך שכאשר אין את הה"א גם היו"ד כמי שאינה".

קודם לכן הילל ראש הישיבה את השידוך, וציין את הנהגתו של הרה"צ מבעלזא שמשתדך עם משפחות מתוך החסידות, כאשר הוא שם דגש על מעלותיה העצמיות של המשפחה ולא על ייחוסה.

הרה"צ הגיב על כך בהזכירו את דברי אביו האדמו"ר: כי 'מייחוס יש לנו כבר די והותר'...

הגר"ש אלתר בשמחת בית בעלזא (צילום: אנשיל בעק)

בסוף דבריו הזכיר ראש הישיבה את הסב, האדמו"ר מבעלזא, וציין כי "כלל ישראל כולו, לא רק החסידים, מתפללים היום לרפואתו שכן היום רואים גם בעיני בשר כמה דורינו זקוק לו ולהנהגתו".

צפו בתיעוד מהארוע, המוגש באדיבות מערכת 'דבר אמת' להפצת מעיינות תורתו של ראש הישיבה.

הגר"ש אלתר בשמחת בית בעלזא (צילום: אנשיל בעק)

האם הכתבה עניינה אותך?

כן (75%)

לא (25%)

תוכן שאסור לפספס:

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

אולי גם יעניין אותך:

עוד בחסידים ואנ"ש: