מאמר ליארצייט

איזה יין אתה מעדיף ובוחר ואיך זה קשור לאור החיים הקדוש? 

היום, ט"ו תמוז מציינים עמך בית ישראל את יום פטירתו של בעל האור החיים הקדוש - רבי חיים בן עטר זי"ע | ורד שאלתיאל במאמר מיוחד לזכרו ומתורתו (חסידים)

קברו של האור החיים הקדוש (צילום: Hadas Parush/Flash90)

ליארצייט של ה'אור החיים' הקדוש – ט"ו תמוז.

ה'אור החיים' הקדוש אומר, שלפני הגאולה יהיה בחושך סמיך (מרגישים?) ומסביר:

"וחשך על פני תהום": חושך הגלות יהיה ארוך ועמוק, כמו:

"תהום" – נביט לתהום ולא נראה את הסוף!

ה'חושך' – יצר האדם, יחשיך את הרצון לעשות רצון ה'.

אבל, יש בשורה! הגאולה קרבה, כי:

"קץ שם לחושך" – גם החושך הכי סמיך – בסוף נגמר, והגאולה קרובה לבוא – בקרוב ממש!

'ויהי אור' – אסור לאבד תקווה!

הגלות מתישה - והתקווה אין... אומר על כך ה'אור החיים' הקדוש:

"לא כן הוא! אלא: "ויאמר אלהים יהי אור" והכוונה היא:

"אור הגאולה העתידה - המופלא".

בקרוב יתגלה 'אור אלוקי' אור הגאולה, ויאיר לכל אחד – בעוצמה נפלאה!

כרגע, האור נותר כ'סוד' נעלם, עד רגע הגילוי שיהיה במהרה, אמן!

בזכות מה יתגלה המשיח?

ה'אור החיים' הקדוש מביא ראיה, שביאת המשיח תלויה בלימוד התורה:

"ורוח אלהים" - רוחו של משיח 'מרחפת על פני המים':

"ואין מים אלא תורה" – ההתמדה בלימוד התורה תביא לגילוי המשיח, מכיון:

"שלא יגאלו ישראל, אלא בזכות התורה - שנמשלה למים" (בראשית, מט').

איך עדיף לסחוט ענבים - ליין?

ה'אור החיים' הקדוש אומר, שהגאולה יכולה להגיע בשתי דרכים:

הדרך הראשונה: "הביאני אל בית היין" - התורה נמשלה ליין.

הקב"ה 'יכבס' את עם ישראל ביינה של תורה:

"כיבס ביין" – העיסוק בתורה יהיה כ'כיבוס' לנשמה, ויביא לגילוי המשיח.

הדרך השניה - "ובדם ענבים": אם יגיע זמן הגאולה, וישראל לא יעסקו ב'בית היין' - בתורה:

"יעמיד להם מלך קשה כהמן" – ועם ישראל ח"ו ייסחט ע"י יסורין, וכך, יזדככו ויתבררו ניצוצות הקדושה – ותבוא הגאולה.

איך אתה בוחר להיגאל? הבחירה חופשית!

יש לך בחירה – איך להתכבס ולעשות 'ברור' כדי שתיגאל:

ע"י לימוד תורה: הנקראת - 'מלאכה' נאה, או:

ע"י יסורין ח"ו: 'מלאכה' בלתי נאה.

"ראה נתתי לפניך היום... ובחרת בחיים", אבל:

חכם עיניו בראשו: "מוצאי – מצא חיים!

בישול ענבים עד הפיכתם ליין: אם הגאולה תגיע ח"ו ע"י יסורין, הדבר נמשל לבישול ענבים עד הפיכתם למיץ ענבים, פרי הגפן.

הגאולה תגיע, בהתאם לשתי האפשרויות לעיל:

"יגלה בגילוי מלכות עליון" - גאולה מתוך עסק התורה.

"עני ורוכב על חמור" – גאולה ח"ו מתוך יסורין (זכריה ט', ט').

הגאולה תגיע מתוך – אוזלת יד!

"כי ידין ה' עמו" – אם הקב"ה יאלץ לעשות 'דין' בכעסו, הוא מבטיח:

'לעולם לא יריב אותם' – יותר הוא לא יכעס על עם ישראל (דברים, לב', לו').

'כוסות התרעלה' שעברו הצדיקים – הקב"ה יראה את הצרות והיסורין שעברו על הצדיקים, ובעבור צערם – "ועל עבדיו יתנחם".

אומר ה'אור החיים' הקדוש: "שבשביל הצדיקים שהתייסרו – יתנחם".

הצדיקים מכפרים על עם ישראל בסבל ויסורין שקיבלו על עצמם, ועבורם אומר הקב"ה: "יתנחם, ויאמר - די לצרות הגלות".

האם לפני הגאולה יהיו - מנהיגי אמת?

יתכן שהגיע זמן הגאולה, והקב"ה רואה שאין לעם ישראל כח להציל עצמם מהגלות, ולצדיקים אין כח להוכיח את העם: "לייסר בשבט מוסר למרגיזי אל".

ולא יישארו בישראל: "אנשים גדולים, נביאים חוזים, בעלי רוח הקודש".

ה'אור החיים' הקדוש מגדיר את המצב:

"כי אזלת יד" – ייאוש טוטאלי וחוסר אונים!

ומוסיף, שלא יהיה: "כח למדריכים בדרכי ה' להדריכם" – ועם ישראל ישאר:

"אפס עצור" – אפס! אף אחד לא יצליח להשפיע על נשמות ישראל, והם ירגישו:

"ועזוב" - עזובים ונטושים, ושאין הנהגה בישראל... (מוכר?)

אם כן, איך בכל אופן נצא לגאולה?

איזה טענה – תביא את הגאולה?

"איה אלוהימו צור חסיו בו"אנו נהיה בשפל המדרגה, והגויים ילעגו לנו!

ואז, נתעורר לזעוק ולטעון לקב"ה:

"איה אלוהימו"אלוקים שלנו, איפה אתה?

אפילו שמעשינו לא הגונים, עדיין:

'חסיו בו' – אנו חוסים ובוטחים אך ורק בך!

הרשענו, אבל עדיין – בוטחים רק בך!

כי אתה 'צורנו' – אפילו שהרשענו ועברנו על מצוותיך, עדיין:

"כל מחסיהם בה'"אנו עמך! וחוסים אך ורק בך, ועל כן:

אנו סובלים דלות ושפלות - למען שמך וכבודך!!!

ואף, מוכנים להיהרג על - קדושת שמך!

ולכן, בבקשה שתראה בעניינו, שהרי:

'מצפים אנו לך' – מתי כבר תבוא וגאלתנו???

ואומר ה'אור החיים' הקדוש:

והקב"ה - ירחמנו ויענה לבקשתנו ויושיענו... הלוואי היום, אמן!

מי יגאל את ישראל - בגלות האחרונה?

ארבע גלויות היו לישראל, וכל גאולה היתה בזכות משהו אחר:

גלות הראשון - בזכות אברהם אבינו ע"ה.

גלות שניה - בזכות יצחק אבינו ע"ה.

גלות שלישית - בזכות יעקב אבינו ע"ה.

והגלות הרביעית – תלויה בזכות משה רבנו.

'האור החיים' הקדוש אומר, שהתנאי לגאולה:

"שיעסקו ישראל בתורה"! כי:

"אין משה חפץ לגאול, עַם בטלים מן התורה".

התורה משולה - לשמן זית זך

וזהו שכתוב: "ויקחו אליך שמן זית זך" - רומז שהתורה נמשלה לשמן.

"מה שמן מאיר לעולם - כך התורה"!

ודקדק לומר 'זך' - שעסק התורה צריך להיות:

בלי 'שמרים' - בלי שיהיה רצון לאדם ל'טפוח' להתגדל או לקנטר.

ועוד אמר: 'כתית' – שצריכין לעסוק בתורה:

"ולכתת - גופם וכוחם"... כל אחד כפי כוחו, ועוד קצת מאמץ – ונגאל!

המשיח – משול לאביון שרעב... להתגלות!

"כי יהיה בך אביון" - המשיח משול 'אביון' – שרוצה להשביע רעבונו - להתגלות ברינה לעם ישראל.

ואמר: "בך - פירוש בסיבתך"! "כי עוונותינו - האריכו קיצנו".

משפט מלך המשיח - כיצד?

"ואומרו באחד שעריך" – המשיח יהיה המיוחד שבסנהדרין, ואין מורה כמוהו:

"ושפט בצדק"משפטו יהיה בצדק, ולא ישפוט - למראה עיניו, אלא:

"והריחו ביראת ה'" – הוא לא יסתכל לעיניים שיכולות לשקר, הוא:

הוא ישפוט עפ"י הריח: האם יש בך יראת ה', אם לאו...?

מי רוצה למלא חשקו של – ה'אחד' המיוחד?

"ויצו ה' לכל איש ישראל, שלא יאמץ את לבבו" -

הקב"ה רוצה ומצוה ברגעים האחרונים לפני ביאת המשיח, שכל אחד:

יתאמץ בכל - עוז ותעצומות! לזרז את ביאת המשיח, כי זה יגרום:

"למלאת חשק - האחד המיוחד"!

אם קצת תתאמץ:

אתה תמלא את - חשקו של מלך העולם! מלך אחד ומיוחד!

אתה קולט איזה זכות תהיה לך?

מי עדיין לא רץ למלא חשקו של המלך?

"הביאני אל בית היין" – ונזכה למשיח!

בהקדמה לספרו, מעיד ה'אור החיים' הקדוש, שספרו נכתב ברוח הקודש, מתוך גילויים עליונים - מעבר להשגת אנוש, כפי שכתב:

"נפתחו השמים ואראה מראות אלוקים..." והבן!

אור תורתו של ה'אור החיים' הקדוש מביא:

תענוג מיוחד, מאיר מטהר ומזכך את הנשמה, עד - "נפשי יצאה בדברו".

ממש בבחינת:

"הביאני אל בית היין" העסקה הכי טובה - להתכבס ביינה של התורה...

לע"נ רבי חיים בן עטר ה'אור החיים' הקדוש, זכותו תגן על כל ישראל, ונזכה במהרה למשיח וגאולה ברחמים, אמן!

האם הכתבה עניינה אותך?

כן (100%)

לא (0%)

תוכן שאסור לפספס:

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

אולי גם יעניין אותך:

עוד בחסידים ואנ"ש: