גוגל נלחמת בסרטן: פיתחה גלולה לגילוי מחלות בשלבים מוקדמים

במעבדות "Google X" מפתחים גלולה זעירה שתשייט לכם בדם, תזהה גידולים סרטנים, תחזה התקפי לב בשלבים מוקדמים ותשלח דיווחים לשעון החכם שלכם (חדשות הבריאות)

חיים אבני | כיכר השבת |
(שאטרסטוק)

גוגל נלחמת במחלות קטלניות: ענקית האינטרנט גוגל הודיעה אמש (שלישי) במהלך כנס בנושאי בריאות בקליפורניה כי המעבדות הסודיות והמסקרנות של החברה, Google X, עובדות במרץ על פיתוח גלולה מיוחדת שתוכל לחזות התקפי לב ולגלות סרטן בשלבים מוקדמים באופן שיציל את חייהם של מיליוני חולים.

הגלולה שמפתחים בגוגל עושה שימוש בחלקיקים מגנטיים זעירים ביותר שמפותחים בשיטות ננו טכנולוגיות מתקדמות, ויכולה לחפש ולמצוא תאים סרטניים הזורמים בדם. החלקיקים ימשיכו לזרום בדם כשהם מצופים בחומרים שונים שמגיבים למחלות שונות.

המידע שייאסף על ידי החיישנים יועבר למוצרי מחשוב לביש כמו שעונים חכמים או צמידי כושר חכמים, משם יוכלו המשתמשים להעביר את המידע הרפואי לרופא האישי שלהם. הגלולות החכמות של גוגל יוכלו גם לצפות מחלות נוספות בטרם הן מתפרצות ולהתחיל את הטיפול בחולים כאשר סיכויי ההחלמה גבוהים יותר.

את ההשראה לתכנית שאבה גוגל מבכיר בחברה שנפגע בתאונת דרכים ובמהלך הבדיקות שבוצעו בבית החולים גילו רופאיו כי קיים גידול בכליותיו של האיש, כשבזכות הגילוי המוקדם סיכויי החלמתו גברו. לכן החליטו בגוגל לפתח טכנולוגיות שיתריעו מפני מחלות עוד לפני שהחולה מרגיש בסימפטומים שלהם.

את הפיתוח החדשני והמהפכני העבירה החברה למעבדות הסודיות שלה, Google X, אשר עוסקות בפיתוח טכנולוגיות מתקדמות ומהפכניות ומתמקדות ב"לחשוב מחוץ לקופסה". חטיבת Google X נחשבת לאחד הסודות השמורים ביותר של גוגל, והיא אחראית לפיתוחים של גוגל בתחום המעשי יותר. כמו למשל המכונית האוטונומית שפיתחו בחברה וכבר נוהגת ברחבי מדינת קליפורניה.

ב-Google X פיתחו גם מטוסים ללא טייס מתקדמים שמיועדים להעברת חבילות בעיקר ליעדים נידחים, שכבר נוסו ברחבי אוסטרליה מספר פעמים ותועדו על ידי גוגל בפעולה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר