עזרת נשים: הכניסה בתלבושת אחידה

בכניסה לעזרת הנשים קלטו עיניי מודעה זוהרת: "הכניסה בתלבושת אחידה!". תלבושת אחידה לבית הכנסת? לא יכול להיות! תהילה גרינפלד תוהה כיצד בכל שנה, היא מוצאת את עזרת הנשים כולה צבועה בצבעי שחור לבן וקצת אפור. כיצד זה שכולן לובשות את אותם הצבעים, ופריטי הלבוש כמעט זהים. ומגישה, כך תגווני בפרטי הלבוש ותצאי לדרך חדשה

תהילה גרינפלד | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)

בכניסה לעזרת הנשים קלטו עיניי מודעה זוהרת: "הכניסה בתלבושת אחידה!". תלבושת אחידה לבית הכנסת? לא יכול להיות!! הרי זה המקום שבו אנחנו, הנשים, מופיעות במיטב מחלצותינו. אחרי שהשקענו רבות: יצאנו, הסתובבנו, מדדנו, התלבטנו, החלטנו, שילמנו, סחבנו, חזרנו, פרקנו, גיהצנו (לכל אחת יש ודאי עוד כמה פעולות להוסיף לרשימה) והכל מתוך הרצון להיראות הכי הכי ברגע הכניסה לעזרת הנשים, אותן דקות גורליות בהן השכנות והחברות יסקרו אותנו (ואנחנו אותן) מכף רגל ועד ראש ויספיק לנו מבט אחד או אפילו ניד ראש, כדי שנבין אם הצלחנו ברכישה השנה. לאור כל זאת רעיון לבוש אחיד לכולן דווקא בבית הכנסת נשמע הזוי ומופרך.

אל דאגה נשים יקרות, המודעה לא קיימת בבית הכנסת שלי, וכנראה גם לא אצלכן, לכן אני תוהה כיצד בכל שנה, כשאני נכנסת לעזרת הנשים, אני מוצאת אותה כולה צבועה בצבעי שחור לבן וקצת אפור. כולן לובשות את אותם הצבעים, ולא רק זאת, גם פריטי הלבוש כמעט זהים, בלי הבדלי גיל וגזרה אישית. נראה היה כאילו יצא אוטובוס מאורגן מבני ברק וכל מי שעלתה עליו קנתה חצאית בחברת X ומי שעלתה על הבא בתור קנתה חולצה ברשת Y.

ובעצם מרצונן הן בוחרות להגיע עם... "תלבושת אחידה"!

אז נכון, שלא ארגנו אוטובוסים קבוצתיים לקניות, וברור שכל אחת בחרה לבדה או עם חברותיה את בגדיה שלה. אך אם נהיה כנות עם עצמנו, נעמוד לבד מול המראה אני בטוחה שפעמים רבות נראה את עצמנו בדמיון לבושות בפריטים וצבעים אחרים ממה שאנו בדרך כלל לובשות. הרי לכל אחת יש את האופי והטעם שלה שאמור לבוא לידי ביטוי בלבוש, על רובדיו השונים. נכון שישנם אילוצי אופנה, ואפילו לחץ חברתי. אבל היכן הרצון העצמי?, האישיות? ובעיקר הטעם שלך... מסתבר שאף פעם לא מאוחר וגם את השינוי הזה ניתן ואפילו מומלץ לעשות (לאט ובטוח).

להלן כמה צעדים קטנים-גדולים

מוסיפים צבע

נכון, שחור זה מרזה, לבן הוא חגיגי, כל אחד לבד ושניהם ביחד מבטיחים מראה אלגנטי, חגיגי וקלאסי. קל ללכת על בטוח. אבל חבל, כי צבע נכון יכול רק לשדרג, לחטב, להאיר ולהחליק את עור הפנים. כרגע שאין לך זמן וגם לא כסף ללכת לסטייליסטית תיעזרי באחיות, אימא, חברות, או כל אישה קרובה שתגיד לך את האמת. קחי אותן לחנות קרובה, מידדי חולצות בצבעים שונים וביחד אתן כבר תזהו את הצבעים המחמיאים לך. (זה יכול להיות צבע שתואם לצבע העיניים שלך, צבע שמעלים את האדמומיות בפנים וכד') אל תחששי לבחור כל צבע, מקסימום תמיד תוכלי לשלב אותו עם שחור לבן.

הסוד שלך

אחרי שגילית את הצבעים המחמיאים לך באופן אישי רכשי פריטים בצבעים אלו. התחילי מתחום האקססוריז (אביזרים בלע"ז), זה יכול להיות צעיף, חגורה, שרשרת, פרח, תיק וכו'. כל אביזר כזה, גם אם הוא על השיער או על היד הוא יעשה את העבודה וישדרג את המראה הכללי, אין כמו פריט צבעוני כדי לשבור את השחור/לבן ולהוסיף את הטעם האישי שלך לבגד. גם אם קנית את השמלה השחורה מרשת הבגדיםX , אותה שמלה שיש לעוד 30 בנות, החגורה הסגולה תהפוך אותה לייחודית לך. תתני ליצירתיות שלך לצאת ושחקי כמה שיותר עם האביזרים. למשל: פרח יכול לבוא בתור סיכת נוי על דש החליפה/ מחובר לחגורה/ מעטר את השיער/ תליון לשרשרת/ קישוט לנעל. ובכל פעם מחדש המראה כולו יהיה שונה, מעניין וייחודי לך. אביזר נוסף שכדאי מאד לאמץ בתקופת החגים זה התיק, מומלץ להחליף את השקית הטומנת בחובה טישו, סידור ושקית ממתקים לילד, ולשים כל זאת בתיק אלגנטי קטן. תאמינו לי זה מאד משפיע על ה"לוק" הכללי.

כמובן שיש להיזהר ולא ללבוש את כל האביזרים ביחד שלא יהיה "טו מאץ'"

הפריט השולט

אחרי שבחרת צבע וקנית אקססוריז. הגיע הזמן לרכוש פריט בצבע הנכון. חולצה, חצאית או אפילו שמלה (כמובן בצבע צנוע). אל תפחדי הצבע הבסיסי יכול להשאר שחור או לבן. הרי הם משתלבים עם כל הצבעים. אם זה אחד מהצבעים המחמיאים לך תוכלי בקלות ללבוש אותו בתור חלק עליון - חולצת בסיס, או עליונית. אם זה צבע פחות מחמיא לא כדאי שיהיה באזור הפנים. אפשר חצאית או שמלה שהחלק התחתון בצבע המדובר.

כמובן שלפריט לבוש תהיה השפעה גדולה על המראה לכן נצלי זאת ואם את לובשת פריט אחד כמו של עוד 20 בנות השתדלי שהפריט השני שאת משלבת איתו יהיה שונה לגמרי. משהו שקנית בחנות פרטית ולא ברשת חנויות בגדים ידועה, או פריט שלקחת מאימא או מחברה לפני כמה שנים ואין אותו לאף אחת בסביבתך, מה שנקרא "אוסף פרטי".

לסיכום, אלו הצעדים שחשוב לך לזכור, כדי לצאת לדרך החדשה:

  • צרי לך אוסף של "אקססוריז" - אביזרי קישוט, קני בסידקיות קטנות, בחנויות של הכל בשקל, קחי מסבתא, או שימרי אביזרים שנמצאים על בגדים שיצאו מכלל שימוש (כגון: פרח מצווארון חולצה ישנה...).
  • כל בגד שאת רוכשת ואת יודעת שיש אותו לעוד מליון בנות, נסי להוסיף לו משהו משלך, עשי זאת אפילו בעזרת התופרת השכונתית, ותגיעי לתוצאה יותר מושקעת.
  • נסי לקנות מדי פעם פריטי לבוש בחנויות צדדיות, פרטיות, כאלו שאף אחת אחרת לא מגיעה לשם. אז לא רק שזה יוסיף לך ייחודיות, אלא תוכלי ללבוש אותם כמה עונות שתרצי .כי אף אחת לא תזהה שזו החצאית משנה Y מחנות .X

תתחדשי את ותתחדש עלינו זו השנה, בבשורות טובות ובשמחות ועם המון המון צבעים מכל גווני הקשת, בטוב טעם ובהרמוניה מושלמת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר