לאחר עשור של בצורת

"מודה במקצת": סרט חרדי חדש עם שולי רנד ותומר קאפון

זוכרים מתי הפעם האחרונה שצפיתם בסרט חרדי חדש? לא? גם אנחנו. עשור אחרי בצורת קשה בתחום, שניאור אנטבי יוצא עם סרט חדש שמרגיש כמו קפיצה מתוקה אחורה בזמן. תכינו את הפופקורן (סרטים, חינוך)

חיה כהן | כיכר השבת |
הטריילר לסרט "מודה במקצת" (צילום: שינובי מדיה)

מתי הפעם האחרונה שצפיתם בסרט חרדי חדש? לא, לא כזה שמדמה את המגזר החרדי ונופל על ניואנסים קטנים שכל ילדון חרדי יזהה מיד, אלא סרט שהופק ובוים על ידי חרדים והשחקנים מכירים את קהל היעד. מתקשים להיזכר? גם אנחנו. בניגוד לסרטים שמיועדים לנשים ובנות, שם המספרים רק הולכים וגדלים, תחום הסרטים החרדיים שמתאימים גם לבנים סובל מבצורת קשה.

יוצרים חרדיים טענו בעבר שהעתקות וצריבות של סרטיהם פוגעים ביכולת שלהם להפיק סרטים נוספים והנה, קרוב לעשור אחר כך, חזרנו לנקודת האפס, צופים שוב ושוב באותם סרטים ללא בשורה חדשה, ובכנות, די המומים מהעובדה שמישהו העניק לחלקם כשרות מהדרין וקרא להם "סרטים חרדיים". לא כי התוכן שלהם אינו מבוסס על טהרת הקודש, אלא בעיקר מהיעדר תוכן אמיתי ומשמעותי שיישאר איתנו גם בסיום הצפייה.

מי שאחראי לסרט החדש הוא הבמאי שניאור אנטבי שיצר את "מודה במקצת". אנטבי (שלא מזמן התראיין לכיכר השבת ואחראי על הקליפ האחרון של מוטי שטיינמץ), בחר להתעלם מעצות השוק ויחד עם המחנך הרב אברהם סגל יצר סרט עלילתי המבוסס על מודלים חינוכיים כמו אמון, הפרעת קשב וריכוז ודחיית סיפוקים, עם שחקנים מהשורה הראשונה כמו תומר קאפון, שולי רנד, מיכאל וייגל, דוד גודיק ונתן נתנזון, בשיתוף פעולה עם המפיק דניאל נתנאלוב.

יוצר הסרט, שניאור אנטבי (צילום: בנימין א.)

הסרט עוסק בארבעה תלמידי ישיבה שנחשדים על ידי הרב שלהם בגניבת שעון יקר שקיבל כירושה. חוקר מיוחד מעורב בסיפור שמתגלה כמסובך הרבה יותר עד לסיום המפתיע.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר