נשים חרדיות מציגות: מהפכת סטיילינג

עפרה שמעוני ואלישבע גליקסברג פתחו אתמול יומיים של תערוכה ייחודית בנושאי אדריכלות ועיצוב הבית לאישה החרדית. "התערוכה כוללת את תחומי הבנייה והעיצוב ונערכת במשך יומיים, על מנת לאפשר לכולן להגיע ולקבל את המידע הכי מקצועי והכי יהודי" אומרת גליקסברג. שושי הלר מסכמת את היום הראשון

שושי הלר | כיכר השבת |
(פלאש 90)

"הציבור החרדי מחפש יופי, אך לא מתפשר על איכות" כך אומר אמיר כהן, מחברת "אדר פרזול", בדוכן תצוגה מיוחד שפתח תערוכת בתים ועיצובים 2011. התערוכה הראשונה והייחודית מסוגה, נפתחה אתמול באולם "היכל שלמה" בפתח תקוה, ותערך גם היום עד השעה עשר בלילה.

יוזמות התערוכה, שתי נשים חרדיות המוכרות לציבור כמומחיות בתחומי העיצוב והסטיילינג: עפרה שמעני, מנכ"ל המגזין 'דירה נאה', ואלישבע גליקסברג, מנהלת ביה"ס 'יופי של אירוע', השתיים הפיקו בעבר כנסים וימי עיון מקצועיים הממוקדים על פי נושא מסויים.

האירוע המיוחד, מרכז בתוכו את החברות המובילות בתחום; מפעיל גם הרצאות וסדנאות מקצועיות; דוכני מכירה שונים לאביזרים, פתרונות אחסון ועוד; ומהווה גם מקום מפגש לנשות המקצוע. על פי הנתונים ישנן כ-2,000 אדריכליות חרדיות, ועוד כ-1000 העוסקות בהום סטיילינג ועיצוב, וכמובן רבות אחרות העומדות בפניה בנייה, שיפוץ, רענון ותחזוקת הבית וגם עבור אלו שנושא העיצוב קרוב לליבן. או כתחביב.

כבר בכניסה למתחם מורגשת ההשקעה הרבה והאיכותית, מבחינה ויזואלית, בשלושת מפלסי התערוכה. המחיר הסימלי שנגבה, 10 שקלים, כבר נותן תמורה הולמת בקבלת מגזין החודש של "דירה נאה", ומקל על נשים רבות את האפשרות להגיע ולהתרשם ממגוון התחומים של עיצוב הבית, בנייה, אביזרים ועוד.

כבר בשעות הבוקר של היום הראשון, הורגשה תנועה רבה של נשים שגדשו את המקום, ויכלו לקבל מידע רחב תחת קורת גג אחת. לנשות המקצוע היתה זו אפשרות להציג שאלות וגם בעיות ואתגרים מעשיים, ולקבל פתרונות מהמומחים השונים במקום במגוון רחב של נושאים. בנוסף להתעדכן בפטנטים וחידושים, טכניקות צביעה, אביזרים ועוד. כל אלה לצד עיצובי שולחן מרהיבים, אביזרי מטבח מיוחדים ועוד ועוד.

פטנטים ופתרונות לרוב

"לא ידענו למה לצפות, באנו עם אפס ציפיות, ולמרות שאנחנו רק בתחילת התערוכה, אפשר לומר שאנו כבר שבעי רצון" מוסיף ואומר אמיר כהן מ"אדר פרזול". לדבריו, "בין המבקרות הרבות יש לא מעט אדריכליות ונשות מקצוע שבאו עם בקשות לפתרונות מעשיים."

על צרכים יחודיים למגזר החרדי הוא אומר "אנו מספקים פתרונות לשומרי שבת, לדוגמא בכל נושא התאורה האוטומטית הקיים כיום בארונות ומזנונים. אני מכיר את הציבור הזה לא מהיום, כבר למעלה מ-20 שנה שאנו עובדים עם הקהל החרדי בחנות התצוגה של החברה 'מקור הידית והבורג' בירושלים ומקווים להצלחת התערוכה שנותנת לנו בפעם הראשונה את האפשרות להיחשף לקהל יעד זה."

נשים רבות נהנו מהתצוגה המעניינת בדוכן של חברת לובלינסקי שהדגימו לאורך היום אביזרי מטבח, פטנטים ועזרים שונים לבישול והגשה. למשל, הפטנט הייחודי של שרי קליין, לתמיכה בתבניות אלומיניום. לדבריה "בישראל נמכרות בכל חודש מעל 10 מיליון תבניות אלומיניום בגודל בינוני וגדול, הנשים שנמצאות בתערוכה, רובן משתמשות בתבניות ויודעות כמה קשה להוציא ולהכניס לתנור, או להגיש לשולחן תבנית כזו".

"בשימוש בפטנט, אין חשש לנזילה בתנור או בעת ההגשה, והא גם שומר על יציבות המגשית בעת נסיעה. בזכות המכסה נשמר גם הציפוי של העוגה, וגם ניתן להניח אחד על השני".

מסורת חדשה מתחילה

לציבור החרדי היתרון הנוסף הוא השימוש בבסיס להנחה על הפלטה בשבת. קליין, המציעה מחיר מוזל לרוכשות בתערוכה, מוסיפה ואומרת "יש היענות רבה, מצפים לגל נוסף לקראת הערב, אבל רואים כי נשים הגיעו גם לראות את התערוכה וגם עם נכונות לרכישה במקום".

בשיחה עם כיכר השבת אומרת אלישבע גליקסברג: "החלטתי ביחד עם עפרה שמעוני, לקיים את התערוכה שכוללת את תחומי הבנייה ועיצוב הבית במשך יומיים, על מנת לאפשר לכל אישה להגיע ביום ובשעה הנוחה לה. התערוכה מיועדת לנשות המקצוע: אדריכליות, מעצבות, סטייליסטיות וגם לקהל הרחב ולכל אישה שהבית חשוב לה."

"במקום מתקיימת תוכנית לאורך כל היום וכוללת הרצאות בהתמקדות בתחומי העניין של הציבור החרדי, למשל עיצוב ואירוח, שהוא נושא חשוב בבית החרדי שיש בו שפע אירועים, וצריך להתמודד עם בעיות שונות למשל מינימום מטרז' ונפשות רבות. או אחסון מקצועי יפה ולא יקר. תערך גם הרצאה בנושא משכנתא לפני פרויקט לדוגמא שיפוץ, שמחה, עם הסבר על פילוח התקציב. חסכון בחשמל ועוד.

לדבריה "אנו פותחות מסורת חדשה של תערוכה שנתית מקצועית, עבור נשות מקצוע מהציבור החרדי שלא הולכות לתערוכות מהמגזר הכללי בשל בעיות צניעות, כשרות, או מקומות הפתוחים בשבת. פה דאגנו אפילו לפינת קפה בכשרות למהדרין, והשתדלנו להתאים כל פרט להתאים לציבור החרדי ברמת רגישות גבוהה.

"אנו מציעות את המידע הכי מקצועי והכי יהודי וההיענות רבה ביותר, מעל ומעבר למצופה וזה מרגש ומפעים." סיכמה גליקסברג.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר