פרצת אבטחה חמורה ב'נטוויז'ן 013'

האקר ישראלי הצליח לפרוץ את מעגלי האבטחה של חברת "נטוויז'ן 013". לדבריו, בעקבות הפריצה הוא יכול להתקשר לטלפונים בכל העולם על חשבון הלקוחות התמימים (דיגיטל)

מישאל לוי | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

רק אמש (רביעי) פרסמה ענקית המכירות המקוונות eBay על כך שהאקרים הצליחו לחדור אל שרתי החברה, שביקשה מעשרות מילוני לקוחותיה לשנות את הסיסמאות לאתר.

אלא שגם בישראל ההאקרים לא נחים, אם כי לפעמים הם גם הוגנים. כך למשל, האקר ישראלי פנה היום לחדשות 2 Online וטען כי הצליח לפרוץ את מעגלי האבוטחה של חברת "נטוויז'ן 013".

לדבריו, על ידי תוכנה שכתב במשך מספר שעות, באפשרותו להתקשר למספרים ברחבי העולם על חשבון הלקוחות וזאת מבלי שיידעו על כך בזמן אמת. רק בסוף החודש יראו הלקוחות את החיוב על אותן שיחות, אך זה כנראה יהיה מאוחר מדי.

בנוסף, עם ציוד מסוים ניתן אפילו להאזין לשיחות המבוצעות מאותם קווים. "עם הפרטים שיש בידי אני יכול להוציא וגם לקבל שיחות על חשבון הלקוחות של נטוויז'ין", טוען ההאקר.

לדבריו, "זו גניבת קו לכל דבר ועניין. עם ציוד מסוים אפשר גם להאזין לשיחות שמבוצעות בקו".

ההאקר הזה כנראה הגון במיוחד, מאחר וניסה במשך שבועות להתריע בפני החברה על פרצת האבטחה, אך החברה, לדבריו, לא התייחסה אליו ברצינות.

"כבר שלושה שבועות שאני מתכתב עם החברה ולא קיבלתי מצדם שום תגובה עניינית", סיפר. "אמרתי להם שיש להם בעיה חמורה באבטחת המידע ובמקום להעביר את המידע לגורמים הרלוונטיים בחברה הם העבירו אותי מנציג אחד לשני. כשראיתי שהם לא מתייחסים לפנייה ברצינות החלטתי לפנות לתקשורת".

מחברת נטוויז'ן נמסר בתגובה: "החברה משתמשת באמצעי אבטחה מתקדמים ביותר. אנו מודים מקרב לב על האכפתיות של הפונה, מטפלים בזה בכל החומרה ופועלים לחסימה מיידית של הפרצה שנוגעת למוצר מיושן המשמש מעט מאד לקוחות ושאינו קיים כבר בסל המוצרים. במידה ומי מלקוחותינו נפגע - אנו נטפל בו מיידית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר