ממציא האנטי וירוס קספרסקי: "אסיר יכול כיום להשתלט על מערכת המחשב של הכלא"

"כל אסיר יכול כיום להשתלט על מערכת מחשב של הכלא. כל תלמיד יכול להשתלט על מערכות המחשבים של מערכת החינוך ולשבש אותה", כך אומר יוג'ין קספרסקי, מי שהמציא את האנטי-וירוס ויו"ר ענקית אבטחת המידע הרוסית קספרסקי (דיגיטל, חדשות)

מישאל לוי | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

יוג'ין קספרסקי, מי שהמציא את האנטי-וירוס ויו"ר ענקית אבטחת המידע הרוסית קספרסקי, אמר בכנס הסייבר הבינלאומי של סדנת יובל נאמן באוניברסיטת תל אביב בו השתתף כי "פשיעה קיברנטית, כמו פרשת סנודן, גורמת להרס האמון בין מדינות".

לדברי קספרסקי: "ההתפתחות המדאיגה ביותר היא העובדה שפושעים מסורתיים כמו המאפייה נכנסים לתוך הפשיעה הקיברנטית. מערימים על מערכות המחשבים של מחלקות ההגירה כדי להבריח סמים ממדינה למדינה. שודדים שתקפו מכרה פחם בסיביר, למשל, נעזרו לשם כך בתקיפה של מערכת המחשוב של המכרה. הם מערימים על המשטרה פעמיים: קודם כל, הם מתוחכמים ממנה במרחב הקיברנטי עצמו, ושנית, המשטרה מתקשה לאתר אותם כי מדובר בילדי מחשבים ובאנשים שונים מאוד מהפרופיל הפלילי של הטיפוסים שהמשטרה מחפשת בדרך כלל. יש להם ידע עצום והם מדברים בכל השפות".

"פושעי הסייבר לומדים היטב ממומחי המחשבים הטובים בעולם ויודעים לפעול בצורה מתוחכמת. הנזק שלהם חורג מהפשעים עצמם. הם פוגעים באמון של אנשים ועסקים במערכות המחשוב שלהם. הם פוגעים באמון שבין מדינות. אחד הנזקים הגדולים של פרשת סנודן היה הפגיעה באמון בין מדינות – ארצות הברית, רוסיה וברזיל".

"יש שלושה תרחישים אפשריים של פשע סייבר מסוכן: התקפות על מערכות מחשבים של מדינה שלמה, כפי שקרה באסטוניה ב-2007; פגיעה בתשתיות האינטרנט ופגיעה בתשתיות תעשייתיות פיזיות. כל מערכות התשתית הגדולות חשופות כיום לאינטרנט. כל אסיר יכול כיום להשתלט על מערכת המחשב של הכלא. כל תלמיד יכול להשתלט על מערכות המחשבים של מערכת החינוך ולשבש אותה. נכון, זה נשמע פרנואידי ואני אכן פרנואיד. אבל פרנויה עוזרת לנו לשרוד ואני בדרכי אופטימיסט כי אני מאמין שאנחנו נתגבר על האיומים ונשרוד".

"לשם כך, יש צורך באמון ושיתוף פעולה בין המודיעין של חברות ומדינות שונות. אני עדיין מאמין שניתן להגיע למצב שבו המחשב שלך מוגן לחלוטין מפני פגיעה קיברנטית, וכך גם לגבי מערכות מחשבים של ארגונים". קספרסקי סיים את נאומו בהמלצה לצעירים: "לכו ללמוד תכנות סייבר, זאת קריירה טובה מאוד".

כנס הסייבר הבינלאומי של סדנת יובל נאמן, מטה הסייבר הלאומי והמרכז האינטרדיסציפלינרי ללימוד ומחקר סייבר, שנפתח היום באוניברסיטת תל אביב, משמש כמקום המפגש המרכזי של ראשי חברות בינלאומיות וישראליות בתחום הסייבר. הכנס, במעמד ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נפתח היום על ידי הגנרל קית' אלכסנדר, ראש ה-NSA היוצא (הסוכנות לביטחון לאומי בארה"ב).

בכנס המתקיים זו השנה הרביעית ברציפות באוני' ת"א, משתתפים נציגים מן החברות ההיי-טק הגדולות בעולם שידונו בהתפתחויות החדשות בתחום לוחמת הסייבר. במהלך הכנס מתקיים במקביל אתגר הסייבר, משחק סייבר ענק שפיתחו סימנטק וחיל האוויר, בהשתתפות מאות האקרים מנוסים ובני נוער. בנוסף, מתקיים בכנס אוהל תצוגה שבו עשרות חברות סטארט-אפ בתחום הסייבר הציגו את פיתוחיהן החדשים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר