הפרלמנט האירופאי מציע: לפרק את גוגל

אירופה שוב נגד ענקית האינטרנט: דיווחים מלמדים כי הפרלמנט האירופאי שוקד על הכנת הצעה לפרק את מנוע החיפוש של גוגל משאר עסקי החברה על מנת לשבור את המונופול שנוצר בשוק האינטרנט. האם ההחלטה תחייב? (דיגיטל)

חיים אבני | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

אחוזים ם כנראה לא אוהבים חברות אינטרנט וטכנולוגיה כשהם ענקיות, כך זה עם מיקרוסופט, עם אפל, וכעת שוב עם גוגל. דיווחים בשעות האחרונות מלמדים כי בכוונת הפרלמנט האירופאי להגיש בקרוב הצעה לפרק את גוגל, ולהפריד את מנוע החיפוש המאוד פופולרי של החברה, משאר השירותים של החברה.

ההצעה לא מחייבת כלל, אך היא עלולה לגרום לנציבות האיחוד האירופאי לפעול להחלטה מחייבת בנושא. נראה כי הפוליטיקאים ברחבי אירופה חוששים מהכוח העצום שצברה ענקית האינטרנט, שלאחרונה אף החלה לקדם הצעה שתהפוך את החברה לממונה רשמי על חלקים באינטרנט שנשלטו על ידי ממשלת ארצות הברית.

ההחלטה אמנם אינה מזכירה במפורש את ענקית האינטרנט גוגל, אך היא מציעה להפריד ולפרק את מנועי החיפוש באינטרנט משאר עסקי החברות. למרות שההצעה תגרום לפגיעה מסוימת גם לענקית התכנה מיקרוסופט, ולענקית האינטרנט המתחרה יאהו, היא תגרום לנזק חסר תקדים לגוגל, ששולטת ב-90 אחוזים מהשוק האירופאי.

כאמור להצעה אין תוקף מחייב, אך היא עלולה ללחוץ על נציבות האיחוד האירופאי לקבל החלטה מחייבת דומה. אם ההחלטה תתקבל, תהיה זו המשך לסדרת חוקים נגד החברה. שבחודשים האחרונים ספגה חקיקה כואבת בספרד, שם חייבו אותה לשלם לאתרי החדשות המוצגים ב"חדשות גוגל" סכומים גבוהים על הצגת תקציר ידיעותיהם עם קישור להמשך הכתבה. חוק עליה טענה גוגל כי היא "אבסורדית", מכיוון שחלק ניכר מאותם אתרים מתפרנסים ממיליוני הכניסות שמבוצעות על ידי משתמשים ב"גוגל חדשות".

מוקדם יותר השנה נאבקה החברה גם בהחלטת בית המשפט האירופאי העליון לצדק, שקבע כי על גוגל למחוק תוצאות "לא רלוונטיות" במסגרת מה שכונה "הזכות להישכח" המאבק בפסיקה התקדימית נחל כישלון, כשהחברה גם סופגת התקפות מאתרי חדשות מהגדולים בעולם כמו BBC הבריטי, שמחו על הסרת קישורים לידיעות ישנות יחסית שפרסמו. מלבד הטיפול בעשרות אלפי הפניות שקיבלו בעקבות הפסיקה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר