פרשת רמדיה: המנכ"ל זוכה, החברה הגרמנית אשמה

בית המשפט זיכה הבוקר את המנכ"ל גדעון לנדסברגר מרוב סעיפי האישום. משה מילר, מבעלי רמדיה, זוכה באופן מלא. טכנולוג המזון הורשע בגרימת מוות ברשלנות. "האשמה רובצת לפתחה של הומנה (החברה הגרמנית) אך אין בכך להסיר אחריות מהנאשמים", פסקה השופטת ליה לב און (חדשות, בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
לנדסברגר, מילר ובלק, הבוקר (צילום: פלאש 90)

פרשת רמדיה - המנכ"ל זוכה: בית משפט השלום בפתח תקווה זיכה הבוקר (רביעי) את המנכ"ל גדעון לנדסברגר מרוב סעיפי האישום, והרשיע אותו רק בעבירה של אי מילוי תקן. משה מילר, מבעלי רמדיה, זוכה באופן מלא.

בית המשפט החליט להרשיע רק את פרדריק בלק, מנהל איכות וטכנולוג המזון בחברה, שהורשע בגרימת מוות ברשלנות, חבלה ברשלנות ומעשה העלול להפיץ מחלה, לאחר שידע כי ספורמולה חסר חומר טיאמין.

"האשמה רובצת לפתחה של הומנה (החברה הגרמנית) אך אין בכך להסיר אחריות מהנאשמים", פסקה השופטת ליה לב און. "לנדסברגר סמך על הומנה ועל בלק ולא היה מודע לשרשרת הכשלים", קבעה השופטת.

לפני כעשר שנים, בעקבות מחסור בוויטמין B1במוצרי רמדיה, נפטרו שלושה תינוקות שצרכו את החלב הצמחי של החברה, ו-23 תינוקות נוספים נפגעו מכך וסובלים עד היום מנכות.

אבישי זיסר בן חודשיים וגיא גולדמן בן ארבעה חודשים, נפטרו מיד עם פרוץ הפרשה בנובמבר 2003. הילדה ענבר שובע נפטרה לפני כשלוש שנים והיא בת 6. שבעה מהתינוקות שצרכו את החלב הצמחי חיים במצב בריאותי קשה מאוד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר