אורי אורבך יגיש ערער נגד חוק המתת חסד

שוב עימות בין 'יש עתיד ל'הבית היהודי': השר לענייני גמלאים אורי אורבך יגיש לוועדת שרים לענייני חקיקה ערער נגד חוק המתת חסד של ח"כ עופר שלח שאושר בוועדה (חדשות, בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
יגיד ערער, השר אורי אורבך (צילום: פלאש 90)

שוב - עימות בין 'יש עתיד ל'הבית היהודי': השר לענייני גמלאים אורי אורבך יגיש הצהריים (שני) לוועדת שרים לענייני חקיקה ערער נגד חוק המתת חסד של ח"כ עופר שלח שאושר בוועדה.

בעמוד הפייסבוק שלו כתב אורבך: "המוות הופך להיות עוד מוצר צריכה או שירות לאזרח. הרופאים, אומללים שכמותם, צריכים לספק גם שירותי הריגה וחיסול חולים סופניים. זוהי ליברליות מזוייפת שגורסת כי הכל סחיר ומותר ובלבד שזה רצונו החופשי של הלקוח. כל ערך אחר: חברתי, דתי, משפטי, נדחה אל מול רצון הפרט“.

"לבי לבי לחולים הסופניים שאין שיעור לסבלם, אבל הדיון הוא גם מה מותר להכניס לספר החוקים, מה תפקידם של הרופאים ובני משפחה, והאם רק 'זכות הפרט' היא הערך המכריע בקביעת החוקים. אנסה במעט כוחותי להציל את ספר החוקים שלנו מכדור המוות הזה".

כזכור אתמול אישרה ועדת השרים לענייני חקיקה את הצעת החוק "מוות במרשם רופא", לפיו, חולה המוגדר "נוטה למות" יוכל לקבל מרשם לסם מרדים במינון ממית מבלי שהרופא ישא באחריות פלילית.

יו"ר סיעת "יש עתיד" ויוזם החוק, ח"כ עפר שלח, אמר כי "זו בעיה שעל החברה להתמודד אתה, והצורך בכך גדל ככל שתוחלת החיים מתארכת והטכנולוגיה הרפואית משתפרת".

בהקדמה לחוק כתב שלח כי הוא נועד למנוע מקרים טראגיים, שבהם רוצח אדם בריא את בן זוגו החולה ומתאבד לאחר מכן, כדי שלא להיות מואשם בביצוע רצח. המצב החוקי הקיים אינו אוסר על אדם הרוצה בכך להתאבד, אך מתן סיוע במעשה כזה - גם מצד בן משפחה - הוא עבירה פלילית. החוק הוא העתק של חוק דומה שהתקבל במדינת אורגון שבארצות הברית.

עד היום היה אפשר בישראל להפסיק את העזרה של אמצעים מלאכותיים לחולה שנוטה למות, אך חולה הנוטה למות ואינו נעזר באמצעים מלאכותיים לא יכל להפסיק את חייו.

"חולים כאלה אינם יכולים לממש את זכותם האנושית והאזרחית הבסיסית למוות מוקדם וגואל, ובשם החוק הם נידונים להמשיך ולהתייסר", הסביר שלח בהצעת החוק. לדבריו, "אין זה מפתיע כי לא מעטים מהם בוחרים לסיים את חייהם בהתאבדות, הנעשית לעתים בצורה ברוטלית ומותירה צלקת נוראה בלב בני המשפחה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר