מזל טוב!

'דדי' חוגג שישים: ביקורת מחווה מיוחדת

דדי גראוכר, מהזמרים האהובים ביותר בכל הזמנים חוגג היום את יום הולדתו השישים, מבקר וחוקר המוזיקה נתנאל לייפר, הכין לכבודו ביקורת מחווה לאלבומו הראשון (מגזין מוזיקה)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
דדי באלבום הראשון מימין (צילום: יח"צ)

עודד 'דדי' דוד גראוכר, מגדולי הזמר החסידי, חוגג את יום הולדתו ה-60. לכבוד זה החלטתי להקדיש לזמר הנפלא הזה סקירה דווקא על אחד האלבומים הפחות המוכרים שלו - האלבום הראשון "ותחזינה עינינו", שיצא בשנת 1985 כשדדי היה אז בן 24 בלבד, אברך בישיבת בית אל.

רוב חובבי דדי מכירים אותו מסדרת אלבומיו המצוינת עם המלחין האגדי יוסי גרין שלקח אותו תחת חסותו, אך דדי החיל את הקריירה המוזיקלית שלו כבר כמה שנים קודם לכן באלבום הזה בו הוא עוד שר בהברה ספרדית מלאה, דבר שהיה אז חריג יחסית במוזיקה החסידית ואולי הייתה זו הסיבה שהאלבום לא זכה לפרסום גדול ולמעשה היה מוכר רק לבקיאים וליודעי הדבר.

באלבום חושף דדי גם את כשרון ההלחנה שלו עם חמישה שירים שהלחין מתוכו כולל שיר הנושא, שזכה יחסית להשמעות לאחר שדדי התפרסם. את האלבום הפיק ועיבד מוזיקלית מרדכי סובול ז"ל שיצר לדדי עיבודים עם נגיעות קלאסיות עשירות. סובול גם הלחין את השיר שחותם את האלבום "אשר ברא" בסגנון פולק-מארש בו הכניס מחוות מוזיקליות קלאסיות מובהקות עם מחווה למארש החתונה המפורסם של מנדלסון.

האלבום נפתח בשיר 'הללו' בלחנו של מלחין לא מוכר בשם זוהר מיכאלי שהלחין שיר נוסף באלבום (כה אמר השם), השיר נפתח בצורה איטית אך מהר מאד הופך לשיר פולקה קצבי כשעיבודי המיתרים והנשיפה של סובול נשמעים יחסית איכותיים לסאונד המקובל באותם ימים.

ברשימת המלחינים של האלבום ניתן למצוא גם את חברו לספסל הישיבה הזמר עקיבא מרגליות שהלחין שני שירים, ואת ברוך דים, אביו של הזמר יהודה דים שהלחין את השיר "עץ חיים" באלבום.

בניגוד לשירתו ה"חזקה" של דדי אותה אני מכירים מאלבומיו עם יוסי גרין, שירה בה הוא גם משתמש בצרידות רוק באלבום הראשון שלו מלטף דדי בקולו בצורה נקיה השונה לחלוטין מהדמות אותה אנו מכירים. אם כי גם באלבום הזה "חוטא" דדי בשירה באנגלית בעלת מבטא ישראלי כבד (אפפוני חבלי מוות), כפי שעשה גם באלבומיו המאוחרים יותר עם "טאטי" ו"אמא".

שמונה שנים לאחר האלבום הזה חובר דדי ליוסי גרין ומשה לאופר ומוציא את האלבום "רצה", שנה לאחר מכן את האלבום "אמנם" ובשנת 1996 את "ואהבת" ששם אותו באופן מוחלט באותם ימים בפסגת המוזיקה החסידית לצדם של פריד ומרדכי בן דוד כשהוא מביא את השמחה הכיפית שלו עם להיטי ענק שהצליחו בארץ ובחו"ל.

מזל טוב דדי, שתזכה לבריאות איתנה במהרה ושתמשיך לשיר לנו עוד שנים רבות, אני מתגעגע לחומרים חדשים עם האנרגיה המיוחדת שלך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר