מגזין כיכר

זה מה שיקרה לכם עם האלבום החדש של מרדכי שפירא

מבקר המוזיקה של 'כיכר השבת', נתנאל לייפר, האזין לאלבומו החדש של כוכב הפופ היהודי, מרדכי שפירא, וחזר כדי לספר לכם מה הוא חושב על השירים ורמת היצירה של שפירא (מגזין)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום: יח"צ)

מרדכי שפירא הוא כוכב הפופ הגדול ביותר במוזיקה היהודית כיום. הוא יוצר ומלחין בעצמו חלק גדול משיריו וטביעת האצבע שלו נמצאת בכל שיר באלבום החדש שלו - "אחת". זהו אלבומו (המקורי) הרביעי של שפירא, ומאלבום לאלבום הוא מעלה את רף ההפקה והשיוף של שיריו.

למרות שאת האלבום החדש יצרו יחד עם שפירא כמה מפיקים מוזיקליים, הוא אחיד מאד בסגנון וברמה המוזיקלית שלו. ברשימת המעבדים של האלבום נמצאים מיטב המפיקים המוזיקליים החל ממנדי פורטנוי המצוין שפותח את האלבום עם שיר הנושא "אחת", הצמד דניאל קפלר ויאן פרייטור איתם עבד שפירא באלבומים הקודמים, שלומי זלצמן המוכשר, איתי שמעוני שהפיק שירים למיטב היוצרים בישראל וגם שמות חדשים כיהודה פינסקר שהלחין והפיק את הלהיט "אשירה". שפירא כזמר ויוצר וקלידן לא רע, כפי שהראה במופע האחרון שלו בישראל, מעורב בעצמו בחלק מהעיבודים ואף מנגן בקלידים בחלק משירי האלבום.

ניתן לראות שבאלבום החדש ישנם מעט פחות שירים בעברית לעומת האלבום הקודם (5 מול 3 באלבום הנוכחי), אך הטקסטים בעברית מהודקים הרבה יותר והם גם נכתבו בידי כותבים ישראלים, דבר שמשפר את רמת הטקסטים והביצוע של שפירא, שניכר שהקדיש מחשבה הפעם גם להגייה של המילים.

לצד השירים בעברית ובאנגלית (שלושה נוספים) ישנם עוד שישה שירים חסידיים עם מילים מהמקורות, גם הם מופקים לעילא בצורה עדכנית, רובם שירים שקטים יותר. שפירא בוגר מקהלת הילדים של ירחמיאל ביגון "פרחי מיאמי" והחיבה שלו למוזיקה חסידית עדיין קיימת שם.

אלו שעוקבים אחרי הזמר באדיקות בוודאי שמו לב שכמה מהסינגלים שלו מאז האלבום האחרון, לא נכנסו לאלבום החדש למרות שחלקם להיטי ענק דוגמת "אין עוד מלבדו" המלהיב או "והיא שעמדה". האלבום החדש כולל שירים חדשים רבים יחסית וגם לכאלו שמכירים את הסינגלים של שפירא יש המון שירים חדשים לשמוע.

הדבר שהכי בולט באלבום - האנרגיות המתפרצות של שפירא שצפות בכל תו שיוצא מהגרון שלו. אין סיכוי שתצליחו להאזין לאלבום הזה מבלי לזוז על הכיסא ולרצות לפצוח בריקודים סוערים. שפירא הוא אחד היוצרים היותר שמחים בתעשייה והחיוך הרחב שלו מרחף מעל האלבום כולו.

שפירא מציב רף מוזיקלי הפקתי גבוה מאד באלבומיו, רף שמטפס מאלבום לאלבום וזה תענוג גדול מאד.

• • •

ביום חמישי שעבר זכיתי להשתתף באירוע "כולה שלי" בבית הכנסת הגדול בירושלים, אירוע ייחודי ומרגש במיוחד במהלכו למדו כאלף המשתתפים כל אחד כמה דפי גמרא ויחד סיימנו את הש"ס כשהלומדים מקבלים במתנה את כרכי הגמרא בהם למדו ונהנים גם מכיבוד קל. האירוע לווה במופע קומזיץ מוזיקלי משובח בו אמנם לא היו הרבה נגנים וכלים על הבמה, אבל הייתה בו בחירת זמרים שהתאימה במיוחד לאירוע וגולת הכותרת: מקהלת בת אלף קולות והמון שמחה ורגש.

מיד לאחר הסיום, עמירן דביר הרקיד את הנוכחים כמה דקות בשירי שמחה ומיד לאחר מכן ליווה את אברומי וינברג המוכשר שביצע את הלהיט הגדול שלו "ברכת כהנים", כשהקהל שר איתו במלוא ההתלהבות. את רשימת המוזיקאים השלימו דוד בן ארזה המרגש שביצע את שירו "לכו למים" גם הוא זוכה למקהלת ענק נלהבת, מופע קומזיץ עם כמה שירים בביצועו של המלחין ר' הלל פלאי וסיום מלהיב עם נפתלי קמפה המצוין שהקפיץ וגם ריגש עם כמה מלהיטיו.

היוזמה הייחודית של נח טוניק הייתה שילוב נהדר בין לימוד תורה ומופע תורני מכובד ומרגש שהיווה הכנה מושלמת לחג השבועות. ירבו יוזמות כאלה בישראל.

ולפינת השירים האהובים עליכם:

במקום הראשון - ובפער גדול ניצב הקליפ החדש של מוטי שטיינמץ ללהיט שלו "ומתקדש" שהלחינו אלי קליין ואיצי ברי.

במקום השני - שמחה פרידמן עם השיר החדש שלו "רועה אחד" בלחנו של אלחנן אלחדד.

את המקום השלישי חולקים צביקי רנד שחידש את "אלוקיי נשמה" של משה לאופר, ליפא שמלצער עם הקליפ החדש שלו "אביי ורבא" ועמירן דביר עם הסינגל קליפ החדש המושקע במיוחד שלו "ברכת האבות" בו הוא מארח את צמד רעים.

  • להערות והארות ורעיונות לעיצוב הבית: nl@kikar.co.il

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר