מה שחם במוזיקה

זינגער בכיכר • כל הנייעס של המוזיקה היהודית

מדור חדש: 'זינגער בכיכר' כל הנייעס החמים של המוזיקה היהודית במקום אחד. מי הוא ילד הפלא החדש והמפתיע? איזה זמרים חסידים ריגשו את 'סבלימינל'? למה איציק דדיה קפץ על הגב של איציק אורלב? איזה זמר נפרד במפתיע מהאמרגן שלו ולאיפה נעלם יידל ורדיגר? ועוד (מגזין)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום: סטודיו כיכר)

תגלית השבוע? ילד הפלא מוישי ברזל מלווה באחיו יהודה מבצעים את "שטר התנאים" בלחן של יוסי גרין, שבוצע במקור על ידי אברהם פריד. זינגער מתרשם במיוחד מהזכות והדיוק של הילד המופלא הזה וגם מכך שילד בגילו מכיר את היצירה הנפלאה בת ה-30.

ביום ראשון בערב, בהשתתפות 400 איש, הזמר והיוצר הברסלבי שולי רנד, הופיע באשדוד באירוע המרכזי לכבוד י"ט בכסלו, בארגון כל בתי חב"ד בעיר, שם ביצע את מיטב ניגוני חב"ד וכמה משיריו. רנד שחלק לא אחת את במת 'צמאה' הרטיט ושימח את הנוכחים.

(מנדי קורנט)

לפני כעשרה ימים, קיבלנו קליפ ייחודי בו מבצעים הכוכב הבינלאומי שולם למר, הזמר החסידי בני פרידמן והזמר הישראלי איציק דדיה מחרוזת ממיטב להיטיו של הזמר והיוצר המצליח חנן בן ארי. השלושה שרק אחד מהם דובר עברית שפת אם התמודדו באופן נאה עם השירים ומסתבר שהצליחו לרגש אפילו ישראלים גמורים דוגמת הראפר הישראלי המצליח סבלימינל הלא הוא קובי שמעוני.

הראפר לא רק התרגש, אלא גם בחר להביע את זה בפומבי בתגובה ביוטיוב בה כתב: "וואו מה זה הדבר המושלם הזה??? אחים שלי גרמתם לי לבכות. בחיי… כל הכבוד לכל העוסקים במלאכה".

זינגער גם הזיל דמעה גם מהביצוע ועוד יותר מהפרגון, ככה זה כנראה ששרים על "אלוף העולם".

ומאיציק דדיה לאיציק דדיה, באולפן של נתנאל בן גיאת באולפני גלים ליד קרית מלאכי: הזמרים והיוצרים איציק אורלב ואיציק דדיה התכוננו השבוע לקראת המופע המשותף שלהם במוצ"ש חנוכה, היכל התרבות - נתניה. צפו בדדיה מבצע קפיצה על גבו של אורלב, זינגער הודה להשם שדדיה קפץ על אורלב ולא נתנאל בן גיאת...

דדיה גם חשף לזינגער קטע מהשיר החדש שצפוי לצאת ביום ראשון בבוקר. נסו גם אתם לנחש מה יהיה שמו של השיר החדש.

אם כבר הגענו לאולפני גלים, למרות שמדובר במידע סודי שלא ברור כיצד הגיע לאוזניו, זינגער שמע השבוע כי אלבום הפסנתר החדש של 'המבקר', נתנאל לייפר, הוקלט כבר ב'גלים' על פסנתר הכנף הייחודי העתיק בן 140 שנה ובעל צליל זך ונהדר במיוחד. האלבום שמוקדש כולו לשיריו של ר' חיים בנט יחולק בחנוכה לגולשי כיכר השבת.

בינתיים, זינגער גם האזין לאלבום ואפילו עזר בבחירת הרצועות הסופיות ביניהן "מכניסי רחמים" המרגש, כשהוא גם יודע למי הוקדש הביצוע.

אם עוד לא ראיתם את הסיומת המרהיבה הזו של הזמר זאנוויל ויינברגר ל"שיבנה בית המקדש" הידוע בלחנו של ישראל שור, אז הכינו את עצמכם ובמיוחד את אוזניכם וצפו בביצוע.

גם זינגער ניסה פעם להגיע לטון הזה ומאז, משום מה, מרחיקים ממנו את המיקרופון בכל הזדמנות.

כמידי שבוע מקהלת 'נריע' בניצוחו של משה סלושץ, ערכה חזרות לקראת שבתות החזנות אליהן היא מוזמנת. זינגער התגנב הפעם לחזרות וזכה לצפות בביצוע של "השם מלך" בלחנו של אברהם דונייבסקי.

הזמר שלום ברנהולץ ואמרגניו הודיעו השבוע הדדית על פרידה ויציאה לדרך עצמאית. זינגער אף הוא מחפש בעצמו אמרגן כדי שיוכל להיפרד ממנו באופן הדדי.

•••••

הזמר והיוצר יונתן רזאל שר השבוע ושימח חתן, זמרי החתונות שמתחילים כבר להיבהל מהתחרות הצפויה להם, זינגער פה כדי לספר לכם, שמדובר סך הכל בשירה ספונטנית של רזאל במשרדו של המפיק דוד פדידה לכבוד החתן, אחיינו של המפיק שהגיע לביקור ביום חתונתו. זינגער מוכן גם להתנדב לתפקיד "אחיין של פדידה" כדי שיונתן רזאל ישיר לכבודו.

אמן נוסף שערך השבוע חזרות למופע חנוכה הוא נהוראי אריאלי, שלראשונה יחלוק את הבמה של 'היכל שלמה' בירושלים עם הדוד הזמיר - נתנאל ישראל. זינגער שהציץ לחדר החזרות מדווח על אנרגיות גבוהות במיוחד.

גדול הזמר היהודי מרדכי בן דוד יצא במסע חיפושים מוזיקלי אחרי בנו הזמר יידל ורדיגר, לצדו של הזמר בערי וובר, הגיטריסט נחמן דרייער, הקלידן אבי דרור ומקהלת 'שירה' - בחתונת נכדו של מרדכי בן דוד. גם זינגער הצטרף לזעקתו של מרדכי בן דוד "יידל, וויס ביסטע?".

תודה לאיציק אוחנה על סיועו למדור.

"זינגער", עם כל חדשות המוזיקה, אייטמונים, קטעים מהופעות, להיטים שבדרך וכל מה שמוזיקלי. אז אם יש לכם חומר רלוונטי, זינגער מחכה לכם - nl@kikar.co.il

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר