אמנות במחלוקת

סיבוב שני: הפרס לאריאל זילבר מעורר זעם בשמאל

"זה נשמע כמו בדיחה רעה נכון? חלום בלהות?" כתבה אחינועם ניני על ההחלטה להעניק את פרס ישראל לזמר אריאל זילבר שחזר בתשובה. שרת התרבות מירי רגב: "החרם מסכן את החברה" (תרבות)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
אריאל זילבר, ארכיון (צילום: פלאש 90)

שנתיים אחרי שקיבל את פרס "אקו"ם" ועורר מחאה מצד אמנים המזוהים עם השמאל, ההחלטה להעניק לו את פרס מפעל חיים מארגון אמני ישראל מעוררת שוב סערה.

בסוף השבוע פרסמה האמנית אחינועם ניני פוסט בו הודיעה כי תפרוש מאיגוד האמנים בעקבות מתן הפרס לזילבר: "זה נשמע כמו בדיחה רעה נכון? חלום בלהות? או דה-ג'ה-וו? אך לא כך הוא הדבר, חברים. בהתאם למציאות הנוראית שאנו פוגשים יום יום בארצנו, בוחר איגוד אמני ישראל להעניק פרס על מפעל חיים (לא, לא על מוזיקה, על מפעל חיים, יש הבדל) לאדם שהשתמש בכישרונו הגדול בכדי לקדם אג'נדה זהה: אלימות, גזענות ושנאה (לא, זו איננה דעה פוליטית! יש הבדל)".

"אני רואה באקט זה התרפסות, פחדנות, התנצלות מביכה על עצם קיומנו כלא-גזענים, ליקוק, התקרנפות ועיוורון. בושה וחרפה, על סף הגועל נפש". לדבריה, היא "לא מתכוונת להמשיך להשתייך לממסד העלוב הזה..." היא הוסיפה כי היא "קוראת לכל אמן, ואזרח בישראל שמצפונו עדיין קיים, להביע מחאה".

זילבר תוקף באירוע של אקו"ם, ארכיון (צילום: מוטי קמחי - ynet)

בתגובה, אמרה שרת התרבות מירי רגב כי "אפשר להתווכח עם אמירותיו של אריאל זילבר אבל שיטת החרם חייבת להפסק. הייתי מצפה שדווקא הדוגלים בדמוקרטיה ובחופש הביטוי יאפשרו שיח, ויכוח ואפילו עימות אידיאולוגי אך מתברר שהם בוחרים פעם אחר פעם בשיטת החרם האנטי דמוקרטית שמסכנת אותנו כחברה".

כזכור, לפני שנתיים, בעקבות הסערה שפרצה נגד ההחלטה לתת לו את הפרס, עלה אריאל זילבר לבמה ואמר כי "הפכתי לשק החבטות של גופים אינטרסנטיים ואמנים מתוסכלים שמחפשים להמציא את הקיצוניות שלי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר