קרוב אליו בחייו וכך גם בפטירתו: הרב הראשי דוד לאו נפרד מהרב עובדיה יוסף

זכיתי להיות קרוב אליו בחייו, וכך גם בפטירתו, הרגשתי כמו בן וכך הרגיש כמעט כל יהודי שזכה להיות קרוב לרב עובדיה, כל מי שזכה להכירו • הרה"ר דוד לאו נפרד ממרן (מיוחד)

הרב דוד לאו | כיכר השבת |
הרב דוד לאו ומרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל (צילום: פלאש 90)

בערב ראש השנה האחרון אושפז מרן הרב עובדיה יוסף בבית החולים. בשעת בוקר מוקדמת התקשרתי לבני משפחתו לאחל רפואה שלמה וביקשתי שימסרו לו את תפילתי ואיחוליי בשם העם כולו. לא ציפיתי ולא שיערתי לכך, שרבע שעה לפני כניסת החג מצלצל הטלפון והקול המוכר כל כך נשמע מן העבר השני, "תבורך מפי עליון".

שאלתי לשלומו, והוא ביקש ממני רק דבר אחד, "אני מבקש שתתפללו עליי". עניתי לו שאנו מתפללים עליו בכל עת, אבל בעצם מתפללים על עצמנו, כי כולנו מייחלים כבר לרגע שבו ייצאו לאור חלקיו הנוספים של ספריו המחכימים "יביע אומר". איחלתי לו רפואה שלמה בשם העם היהודי כולו, שהתפלל לרפואתו באותם ימים, כמו בכל השבועות האחרונים.

אתמול, כאשר נודע לי על מצבו הקשה של הרב, נסעתי לבית החולים לשהות לצד מיטתו ולהעתיר בתפילה, המחזה היה ממיס כל לב, יהודים מכל שכבות הציבור היו שם, למרות שלא היה להם מה לעשות כדי להצילו בהיבט הרפואי – אבל הם היו שם כדי להתפלל, לזעוק ולבקש מבורא העולם שישאיר את הרב עובדיה איתנו.

נכנסתי לחדרו, עמדתי לצדו ואמרתי 'תהילים' כשלידו כל בני המשפחה, כאשר הגיע הרגע הנורא מכל, זעקנו כולנו בתפילה, בתחנונים ובתקווה לבורא העולם כי נזכה ולו לכמה שעות נוספות במחיצתו של מרן. אבל נגזרה הגזירה והקו הישר על המסך מעל ראשו בישר לנו את הנורא מכל. את פטירתו של הרב עובדיה יוסף שקרעה בלבנו ובלב העם היהודי כולו, קרע עמוק ונורא כל כך, שייזכר לדורות.

זכיתי להיות קרוב אליו בחייו, וכך גם בפטירתו, הרגשתי כמו בן וכך הרגיש כמעט כל יהודי שזכה להיות קרוב לרב עובדיה, כל מי שזכה להכירו, ללמוד מתורתו ולדעת את עוצמת מנהיגותו, יודע כי העם היהודי איבד היום מנהיג תורני ורוחני עצום שרואים פעם בכמה דורות. אבל מעבר לעצמתו הרוחנית וההלכתית, הוא היה בעל לב רחום וחנון, לא אשכח מחזות בהם ראיתי בביתו זוג עם ילד חולה שבאו לקבל ברכה. הרב מלטף את הילד ובחמימות רבה משוחח עם האב והאם, ולא הפסיק לחזק אותם, לעודד את רוחם ולתת להם כל תקווה שיש.

לפני שנים זכיתי לשמוע ממנו את המילים החמות, "אתה רב. רב בישראל. תמשיך בדרך של סבך הרב יצחק ידידיה פרנקל (רבה של תל אביב) שהכרתי היטב, והתאמץ לעזור לזולת. תמשיך כמו אביך. תהיה רב שחושב על כולם". התרגשתי וביקשתי את עזרתו, ומאז ידעתי שבכל פעם כשחיפשתי דרך לסייע בדרך ההלכה למבקשים עזרה, יש לי כתובת. הייתי שולח אליו את פרטי המקרה באמצעות פקסמיליה, ותוך שעות ספורות פלט המכשיר בביתי מענה, ובדרך כלל עם תוספת של מילת עידוד. מילה חמה של יישר כוח על המאמץ .

זכינו בדורנו לעשרות שנות 'הרב עובדיה', וכעת אנו נפרדים ממנו למנוחת עולמים. אנו נפרדים ממנו, אך לא מתורתו, מחוכמתו, מפסיקותיו, מהנהגותיו ומאורחות חייו שהטביע במאות אלפי בתי אב יהודיים בארץ ובעולם כולו.
תורתו תמשיך לחיות בקרבנו, פסיקותיו ימשיכו ללוות אותנו, ואישיותו הדגולה והנאצלת תיזכר תמיד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר