כך תשיגו שקט

איך לכם כוח לילדים שלכם? זה מה שתעשו

לא תמיד יש לנו סבלנות לילדים שלנו. לפעמים אנחנו עייפים, רעבים, או שסתם לא בא לנו לראות אף אחד ואנחנו משוועים למעט שקט. זה מה שתעשו כשאין לכם כח לילדים שלכם (משפחה)

ישראל גינצבורג | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

בואו נודה באמת: לא תמיד יש לנו כח להתייחס יפה לילדים שלנו. לפעמים התנאים החיצוניים גורמים לכך שלא מתחשק לכם לדבר עם אף אחד ואתם משתוקקים למעט שקט. אולם לפעמים, בדיוק אז - הילד שלכם מגיע ומשתוקק לדבר אתכם שיחה של חצי שעה. הוא משתוקק לשתף אתכם בסיפור על יענקי שמעצבן אותו, ועל מנחם שלא רוצה לשחק איתו בכדור או על נתנאל שבדיוק אמר לו מילה מעליבה.

האם יש לכם דרך להשיג שקט מבלי לפגוע בילדים?

בואו נתחיל מהכלל הבסיסי - לעולם אל תדחו את הילדים שלכם. הקפידו שלא לתת להם יחס שלילי או תחושה שהם לא רצויים בסביבה שלכם. משפטים כמו "תתרחק ממני שניה, אני חייב קצת שקט" - לא רק שעלולים להיחקק בהם לכל החיים ולגרום להם להרגיש שאין להם מקום בעולם, אלא שהם גם עלולים להגביר את המאמצים שהם יעשו על מנת לתפוס את תשומת ליבכם, ואף לנסות להציק לכם רק כדי לא לפגוש את תחושת הדחיה הקשה שהם חוו מכם.

אז מה עושים? גייסו את מירב המאמצים שלכם ולמשך כמה דקות ספורות עשו את הדבר ההפוך ממה שמתחשק לכם. גשו אל הילד, חבקו אותו, הרעיפו עליו אהבה והסבירו לו עד כמה הוא יקר לכם ועד כמה אתם אוהבים את קרבתו. אתם תיראו שדעתו מתיישבת, שהוא נרגע מעט ושהסערה שאפפה אותו הולכת ודועכת.

רק לאחר שהוא נרגע ובטוח באהבה שלכם אליו, תוכלו להסביר לו שאתם עייפים או מותשים, ושאתם רוצים מאד שיהיה לכם כח להמשיך ולשחק אתו ולכן אתם חייבים ללכת לישון מעט.

במקרים אחרים, לאחר שתתנו לו את הצורך הרגשי הראשוני ותוודאו שהוא בטוח באהבתכם אליו, תוכלו למצוא תירוץ אלגנטי למשהו צריכים לקרוא, או שאף תוכלו לשבת ולשחק אתו במשחק שהוא רוצה - ובמהלך המשחק לקום לשנייה, להשאיר אותו לשחק, ולמצוא את השקט שלכם.

הגישה הזו יעילה בכך שהיא מאפשרת לכם להשיג שקט במהירות יחסית, אולם היא בעיקר מסייעת לכם שלא לפגוע ברגשותיהם של הילדים. ילדים עלולים לחוות את הדחייה ממכם, ולהסתובב כל החיים בתחושה שהם לא רצויים ואהובים, ובמיוחד ברגעים שבהם הם נסערים וזקוקים לאהבה, חיבוק, חום וקבלה - הם עלולים לחוות בצורה דרמטית את העובדה שאתם מנסים להתרחק מהם בצורה ישירה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר