סטודנטים חרדים מאיימים לתבוע את בן כספית ו"סופהשבוע"

סטודנטים חרדים בקמפוס החרדי אונו מאיימים לתבוע את העיתון "סופהשבוע" שפרסם כתבה של העיתונאי בן כספית ולטענתם פגע ברבים מהם. כספית ל'כיכר': "לא מכיר אותם" (ברנז'ה)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
בן כספית (צילום: פלאש 90)

לפני כחודשיים, התפרסמה כתבה בעיתון "סופהשבוע" (טרם מיזוגו עם עיתון מעריב) תחת הכותרת "מגילת רות", אודות רות קוליאן שהתמודדה אז לתפקיד יו"ר אגודת הסטודנטים בקמפוס החרדי אונו. המראיין בן כספית הכתיר אותה למנהיגת מלחמת השחרור של החרדיות, וכזו שלא מפחדת מש"ס. כעת מגיעה התגובה של האגודה.

ראשי האגודה שיגרו מכתב התראה לפני תביעה למערכת העיתון והעיתונאי המראיין, ובו הם קובלים על כך שלכאורה בסיס הטענות לא נכון, וכי בכתבה יש משום הוצאת שם רע והוצאת דיבה.

"במוסף עיתונכם מיום 18.4.14 פורסמה כתבה ארוכה ע"י כתבכם מר בן כספית שכותרתה "מגילת רות". כתבה זו אף "זכתה" לחשיפה בעמוד השער בגיליון המוסף בעיתונכם ו"נמרחה" על פני מספר עמוד עמודים, כמו"כ הכתבה פורסמה באינטרנט, כאשר בבסיס הכתבה טענות שונות, עובדות שקריות, הוצאת שם רע הוצאות דיבה, בגין התנהלותה של "אגודת הסטודנטים" שע"י הקריה האקדמית אונו. טענות אלו לא זכו לקבלת התייחסות האגודה כמתבקש וכנדרש בחוק".

לדברי ראשי האגודה, נגרם נזק לכלל הסטודנטים החרדיים בקמפוס: "לאור האמור, נגרם לכלל הציבור החרדי ובפרט לאלפי סטודנטים/ות אשר שמם הטוב ותדמיתם היינו מפתח חשוב לקידום עתידם המקצועי. נזק זה היינו משמעותי ומוחשי, ועליכם לתקנו".

"כתבה זו היינה מגמתית ומרושעת, שכל מטרתה הינה להכפיש, ולתת במה לאישה עם בעיות אישיות, חסרת אמינות", הם קובלים ולא חוסכים בביקורת אישית כנגד המרואיינת רות קוליאן, "ואף וכפי העולה בכתבתכם מתחזה לאישה חד הורית וזאת ע"מ לחמוק מתשלומי הוצל"פ אשר חובה בהם, והכל תוך מעשי רמייה ו"ובעצת רב".

"חומרתם של הדברים עולים מעצם הכתבה, הזלזול המופנה בכתבה כלפי צדדי ג' תוך העצמת אישה הנוהגת בדרכי רמייה וזאת, כאמור ללא קבלת תגובה כמתבקש מהצדדים הנפגעים בכתבה". נכתב בסיום מכתב ההתראה.

בעקבות כך דורשים בקמפוס החרדי בקריית אונו כי מערכת העיתון תפרסם התנצלות מידית ותתן פיצויים בסך של 150 אלף שקל. במידה ודרישותיהם לא ייענו בתוך 21 יום, ינקטו הליכים משפטיים כנגד העיתון.

בעיתון סופהשבוע הגיבו במכתב קצר בו כתבו "בדקנו היטב את טענותיכם אך לא מצאנו בה ממש. לפנים משורת הדין, במידה ואתם מוצאים לנכון להביא את תגובתכם על האמור בקשר אליכם בכתבה, נבקשכם לכתוב תגובה עניינית ותמציתית והמערכת תפרסמה תוך שהיא שומרת לעצמה את הזכות לשקול את הפרסום, היקפו ומיקומו".

עקיבא חופי, יו"ר אגודת הסטודנטים בקמפוס החרדי אונו אישר כי הוא תומך בצעדים אותם נקטו קודמיו: "נשלח מכתב התראה למערכת עיתון סופהשבוע על העניין שלא ביקשו את תגובת האגודה ועל זה שהשחירו את פני הסטודנטים בפרט והמכללה בכלל. אנחנו מצפים שהם יפצו את הסטודנטים שאותם הם השחירו".

רות קוליאן מסרה בתגובה ל"כיכר השבת": "האנשים החתומים אינם שווים את תגובתי ואיני מתכוונת להעניק להם את תשומת הלב לה הם נואשים. ובנוגע לדברים המרושעים והשקריים האמורים בסעיפים 3 ו-4 למכתב ייקוב הדין את ההר, במהרה בימינו אמן. מלבד זאת, איני מתכוונת להעניק יחס למי שלא שווה אותו, רחמיי עליהם".

בן כספית מסר בתגובה: "לא מכיר אותם ולא בטוח שיש התייחסות אליהם בכתבה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר