יוני צור, תיעד השתלת כליה והחליט: רוצה להיות בצד של התורם

במשך יומיים, ליווה הצלם יוני צור, את רפאל שיליץ בעת שתרם כליה לשלמה קנפלמכר, אותו לא הכיר קודם לכן. התיעוד המרגש, מביא את צור להכריז: גם אני רוצה לתרום כליה (אנשים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
הצלם יוני צור (צילום: באדיבות המצולם)

את המסע המרגש ומעורר ההשראה שבו נראה רפאל שיליץ תורם כליה לאברך שלמה קנפלמכר, תיעד הצלם יוני צור. הוא היה שם ברגעים הקשים והמרגשים וברגעים בו המושג חסד קיבל חיים. בימים שאחרי, יוני גמל בליבו כי גם הוא רוצה להיות בצד של התורם.

בראיון ל"כיכר השבת" מספר יוני צור על ההחלטה: "אמרתי, בוא נבחן את הנקודה הזאת ואני גם יכול לתרום. אני הולך להתחיל תהליך מסוים של בדיקות לראות האם אני יכול. אם כמה הרצון שאתה רוצה לתרום יש את הפחד הזה, זה לחתוך בגוף שלך ולהוציא כליה, זה להיכנס כביכול למיטה חולה אבל רוב האנשים לא יתנו למי שהם לא מכירים. אבל לדעתי זה לא נורא".

"אני חושב על זה ברצינות ואני עובר מהלך כזה, אצלי המהלך הזה מתבשל. נרשמתי בעמותת "מתנת חיים" והם הפנו אותי לבדיקות לראות האם אני יכול לתרום ואז אני נמצא במאגר והם ישיגו לי מישהו שצריך", הוסיף צור.

הוא שהה לצדם של בני משפחת שיליץ במשך יומיים, הוא ליווה אותם בכל צעד ושעל. הבוקר (ראשון) הוא מספר על שעיניו ראו ועל הרגעים המרגשים שעדשת מצלמתו תיעדה וגרמה לאלפים להתרגש: "זה התחיל מכך ששמעתי שהוא רוצה לתרום כליה, אמרתי לו בוא נתעד את הסיפור. תחילה נפגשנו בכניסה לבית החולים ואחר-כך תיעדתי את כל ההליך שקשה להסביר אותו כי בתהליך אבא תורם לבן או שמישהו תורם למשפחה או שאתה יודע שאתה תורם לחבר אז יש פה משהו שאתה כבנאדם שמח שעזרת למישהו קרוב אליך ואתה מרגיש נוח אבל פה מדובר באדם שתרם למישהו שהוא לא מכיר והוא שמח פי כמה ממי שקיבל".

"תחשוב שמישהו נותן לך מיליון דולר ביד ואחר-כך אתה נותן לו את זה. הוא בעצם נתן חיים לבנאדם ששווים יותר מכל הון שבעולם. הוא בנאדם שסבל והיה חי על דיאליזה וזה סבל בלתי יתואר, הוא בנאדם שהוא מת ושיליץ נתן לו את החיים במתנה", הוסיף צור.

"אני צילמתי המון אירועים בחיים ואף פעם לא התרגשתי או בכיתי. זאת הייתה התרגשות אמיתית", הוא מספר, "הנקודה שמדובר בחרדים לא הייתה קשורה. תשמע, מדובר באדם שפשוט תרם כליה לאדם אחר וזה פשוט מרגש".

בתיעוד שפורסם בערוץ 1, תורם הכליה נזכר כיצד בישר לאשתו כי בכוונתו לתרום כליה למאן דהו: "ניגשתי לאשתי, אמרתי לה: מה את אומרת? אולי אני אקח לעצמי איזה מתנת יום הולדת, אני אלך ואתן כליה למישהו שאין לו".

באותם רגעים אשתו הייתה לצדו, היא חיזקה אותו ונתנה לו את התמיכה הנפשית לצאת להגשים את החלום אליו השתוקק מאז הוא זוכר את עצמו. "הילדים אומרים: עוד מעט, או-טו-טו, רק ניסע, רק נתחתן, ואנחנו גם עושים את המסע הזה. אנחנו נהיה משפחה שחיה על כליה אחת", הוא מספר דקות אחדות בטרם הוא מובהל את חדר הניתוח.

צפו בוידאו מרגש: סיפורו של רפאל שיליץ

שלמה קנפלמכר שבעוד רגע ייכנס אף הוא אל חדר הניתוח בכדי שהרופאים ישתילו בגופו את הכליה של רפאל, שחזר את הרגעים בהם פגש בו לראשונה: "הוא ניגש אליי ואומר לי: אתה שלוימה? אמרתי לו: כן, מי אתה? אני בעזרת השם הולך לתרום לך את הכליה".

רפאל שילץ - תורם הכליה, שוכב במיטת בית החולים ושלמה קנפלמכר - החולה שנזקק לכליה, שלא מש ממיטתו אף לא לרגע, מחזיק את ידיו של שליח השם להצלת חייו, מתייפח בבכי וזועק: "קיבלתי היום טלפון שאנחנו מתאימים! הנה, אנחנו מתאימים. ברוך השם. ברוך השם".

רגע לפני שהוא נכנס אל חדר הניתוח, רפאל שילץ ממהר לקיים שיחת טלפון אחרונה בה הוא מבשר על העתיד לקרות: "מובילים אותי כרגע לחדר ניתוח ובעזרת השם, בעוד חצי שעה תצא ממני הכליה הזו, שהיא חתיכת חיים, והיא תעבור ליהודי שאין לו כליות כרגע, נוכל שנינו לרקוד יחד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר