הרבנית ימימה מזרחי: "אביב גפן נהיה חינוכי ונחמד; 'דה וויס' זה הקול החדש"

הרבנית ימימה מזרחי התייחסה לתוכנית "דה וויס" ולזמר אביב גפן: "הוא היה האנרכיסט, השונא של המדינה ועכשיו אביב גפן נהיה חינוכי ונחמד. 'דה-ווייס' זה הקול החדש" (ברנז'ה)

שאול כהנא | כיכר השבת |
אביב גפן והרבנית ימימה מזרחי (צילומים: אורי לנץ - פלאש 90)

הרבנית ימימה מזרחית, התייחסה באחת משיחותיה האחרונות לתוכנית "דה וויס" המשודרת בערוץ השני ולאחד המנטורים בתוכנית, הזמר אביב גפן.

"בצימרים יש תמיד טלוויזיה. ולא שאני אוהבת טלוויזיה, אבל אני חייבת לראות כדי להזהיר גדולים על הקטנים", היא אומרת, "אז בנופש, בכל פעם שבעלי נרדם אני לוחצת וצופה, וכשהוא היה מתעורר הייתי מעבירה לרב זמיר כהן. שתים - תשעים ושבע (נורא מעייף, הלילות האלה...). זה רע, אל תלמדו ממני. את חטאיי אני מזכירה היום. אבל מה ראיתי פתאום? את האביב היהודי של אביב גפן".

"אני רוצה לדבר על אביב גפן", ממשיכה הרבנית ימימה מזרחי, "כשהייתי צעירה, לפני המון שנים, אביב גפן היה ה-אנרכיסט, ה-שונא של המדינה, ה-מורד שמופיע עם איפור על במה. ופתאום ראיתי לפניי את אביב גפן כזקן מלא רחמים. אם פעם האיש הזה ישב עם הגב למדינה, עכשיו הוא מסובב את הכיסא שלו למדינה".

"הוא נהיה טוב! הוא נהיה חינוכי, פדגוגי, נחמד! אין, "דה-ווייס" זה הקול החדש של המדינה", משבחת הרבנית מזרחי, "אנשים נהנים מלהיות טובים. היום זמר שאין לו בפלייליסט איזה שיר דתי, אמוני; "מתנות קטנות מישהו נתן לי" - מאיפה השיר הדוסי הזה? פתאום כל האמנים באים בריצה לערבי סליחות ופיוטים ואיך יכול להיות? כי נהיה טרנד ששמו 'הרצון להיות טוב'".

הרבנית ימימה מזרחי מוסיפה ואומרת כי "תלמידות שלי מספרות לי שהרשת מלאה בסרטוני רשע של דאע"ש. אני מרגישה שלנוכח כל מה שרואים ברשת וכל מה ששומעים על המתרחש במזרח התיכון, הייאוש משתלט על העולם, וגם הרוע. אולי זה מחזק בנו את הרצון לחפש אחר הטוב ולתת לטוב מקום מוגדל. אם הרוע (דאע"ש לצורך העניין) כל כך קיצוני, גם הטוב מקבל פתאום אור גדול. זה כנגד זה ברא אלוקים".

"זה מהמם ומדהים", היא מוסיפה, "בעבר, כל מה שרצו בנות צעירות היה להתקעקע ולעשות עוונות והיום – אני רואה את זה בשיעורים שלי – הן מגיעות חסודות לשמוע שיעור תורה. בכיתה ט' או י', כשאת אמורה להשתטות בכיכר ציון, פתאום את מגיעה צנועה ואומרת "וויי, איזה שיעור מחזק". אני רואה אותן באות לאומן ומשתטחות על קברות צדיקים. זה כל כך יפה, זה כל כך נהדר. גילינו את הטוב שבלהיות טוב".

"אני לא יודעת כמה זמן זה יחזיק, הטרנד הזה, אבל אם את רוצה להיות טרנדית ואִינִית, עלי על הגל. היי טובה – ותתלהבי מזה. אני חושבת שריבונו של עולם כל כך מתלהב מההתלהבות שלנו להיות טובים. זה חידוש, כבר שנים לא ראיתי דבר כזה בשיעורים שלי", היא אומרת לסיום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר