חוק ההמלצות עבר בקריאה ראשונה בכנסת

לאחר ש"חוק ההמלצות" של ח"כ דוד אמסלם אושר בוועדת הפנים של הכנסת, הוא הועלה גם לקריאה ראשונה במליאה ואושר שם ברוב של 46 תומכים מול 37 מתנגדים (פוליטי)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
דודו אמסלם במליאה (צילום: אלכס קולומויסקי, ynet)

חוק ההמלצות של ח"כ דודי אמסלם אושר הערב (ב') בקריאה ראשונה במליאת הכנסת ברוב של 46 תומכים מול 37 מתנגדים. השר לביטחון פנים גלעד ארדן, הממונה על המשטרה, לא נכח בהצבעה. החוק עבר מוקדם יותר בוועדת הפנים של הכנסת, שאמסלם עומד בראשה.

ח"כ רחל עזריה (כולנו) יצאה מהמליאה לאחר שהאופוזיציה ביקשה שהצבעת נגד תוכר כהצבעת אי-אמון בממשלה: "אני מתנגדת לחוק ההמלצות כי זהו חוק שנותן עוד כוח לאנשים חזקים שנמצאים תחת חקירה ופוגע בחושפי שחיתות. באותו רגע שהחוק הפך להצבעת אי-אמון החלטתי לצאת מאולם המליאה יחד עם ח"כ בני בגין. בחופש ההצבעה שניתן בסיעה אפשר לרכך את החוק, מנדלבליט יוכל לבקש את המלצות המשטרה לגבי ראש הממשלה, וזהו הישג משמעותי".

בתוך כך, בכירים במשרד המשפטים אמרו כי היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט עשוי להשתמש בסמכותו ולבקש מצוות החקירה בתיק 1000 להעביר אליו המלצות בכל זאת, אך לפי החוק החדש - אם ייכנס לתוקף - אלו לא יפורסמו ברבים ויעברו רק לידיו. הם הסבירו זאת בשל רצונו של מנדבליט להתקדם עם ניתוח הממצאים וההמלצות ולהכריע בתיק.

בדיון במליאה אמר ח"כ אמסלם: "אני בא מהזווית של זכויות האדם בחוק הזה. זה בכלל לא קשור לראש הממשלה, לא התייעצתי איתו. במדינת ישראל יש 30 אלף תיקים שמגיעים לפרקליטות מתוך איזה 350 אלף. מתוך 30 אלף, זה נתונים לא שלי אלא של שי ניצן (פרקליט המדינה. מ"א), 12 אלף תיקים המשטרה ממליצה לפרקליטות לסגור.

"נשארו 18 אלף, המשטרה כותבת לפרקליטות ש'יש תשתית ראייתית להעמדה לדין' ומתוך זה, הפרקליטות, תקשיבו טוב, סוגרת 14 אלף ומעבירה 4,000 להתנהלות מול בתי המשפט. קרי, 80% מהתיקים שהמשטרה כותבת המלצה נסגרים על ידי הפרקליטות. אז מה קורה בדרך? החיים של אותו בן אדם נהרסו לחלוטין", אמר אמסלם שסבל בעצמו מחקירה כזו בעבר.

באופוזיציה טענו כי מדובר בחוק מושחת שמטרתו היחידה היא הגנה על בנימין נתניהו בשל החקירות שמתנהלות נגדו ונגד מקורביו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר